نمای ساختمان چیست و چه اهمیتی دارد!

نمای ساختمان چیست و چه اهمیتی دارد!
فهرست مطالب

استفاده از چوب در نمای ساختمان یکی از به روز ترین نمای ساختمان به شمار می‌آید و زیبایی را در ظاهر بسیاری از مناطق مسکونی ایجاد خواهد کرد. در کنار چوب انواع متریال دیگر نیز وجود دارد که می‌توان در ساخت نما سراغ آن‌ها رفت؛ اما کدام نما برای ساختمان بهتر است؟ اصلا نمای ساختمان چیست و چرا اهمیت دارد؟ در این مقاله جواب این سوال‌ها را پیدا می‌کنیم و در عین حال به معرفی مزایای چوب در نمای ساختمان می‌پردازیم.

نمای ساختمان چیست ؟

منظور از نمای ساختمان به طور ویژه تنها یک طرف آن است، نه هر چهار طرف. معمولا روی نمای ورودی و جلوی ساختمان تاکید می‌شود که بیشتر از سایر قسمت‌های ساختمان دیده می‌شوند. استفاده از پروفیل چوب پلاستیک ، چوب طبیعی یا دیگر متریال‌ها به ساختمان هویت منحصر بفرد می‌دهد؛ به عبارت دیگر نمای ساختمانی که آن را طراحی می‌کنید یا قصد زندگی در آن را دارید از سلیقه شخصی، تمایلات و خیلی نکات ریز و جزئی دیگر خبر می‌دهد که شاید به ذهنتان هم خطور نکند! به همین دلیل هم نماها در اندازه‌ها و شکل‌های متنوعی وارد بازار می‌شوند.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

طراحی نما به خصوص برای آرشیتکت‌ها موقعیتی را فراهم می‌کند تا بتوانند استعداد خود را به بهترین شکل نشان دهند؛ با وجود این انتخاب نمای ساختمان تنها به سلیقه آرشیتکت بستگی ندارد؛ بلکه با توجه به محیطی که ساختمان در آن قرار دارد، وضعیت منطقه مسکونی و حتی وضعیت آب و هوایی وابسته است. برای مثال بعضی اوقات آرشیتکت جای مانور زیادی ندارد، چون سایر خانه‌های محله از تم خاصی تبعیت می‌کنند و تغییر ساختار نمای ساختمان به صرفه نخواهد بود. نمای ساختمان خیابان دماوند نمونه‌ای از پروژه اجرا شده توسط چوب پلاست چوپکس است.

در چنین شرایطی آرشتیکت‌ها به جای اینکه ساختار ساختمان را با هزینه‌های هنگفت عوض کنند و نمای تازه‌ای برایشان بسازند، سراغ دیوار پرده می‌روند. (Curtain Wall) دیوار پرده به صورت جداگانه برای نمای ساختمان طراحی شده و روی آن نصب می‌شود، هزینه کمتری دارد و مدت نصب کوتاهتر؛ با این حال می‌توانید از متریال‌های دیگر استفاده کنید. در نهایت انتخاب شما چه دیوار پرده باشد و چه یک نمای اساسی جدید، باید بدانید که انتخاب نمای ساختمان آنقدر مهم است که می‌تواند تمام هویت آن و هزینه‌هایی را که برایش شده است، زیر سوال ببرد یا به آن ارزش بیشتری دهد.

 

نمای چوبی ساختمان چیست ؟

نمای چوبی ساختمان چیست ؟

نمای چوبی ساختمان نه ‌تنها از نظر طراحی و هویت بخشی مهم است، بلکه تاثیر بسیار بزرگی روی بهینه سازی مصرف انرژی دارد. با تغییر و تحولات جدیدی که در زمینه طراحی و حتی ابداع مواد به کار رفته در نما اتفاق افتاده است، مثل استفاده از چوب طبیعی، ترمووود یا چوب پلاستیک، می‌توان مطمئن شد نمای ساختمان کارکرد چند منظوره‌ای پیدا خواهد کرد. از جمله کارکردهای نما می‌توان به تاثیر آن روی گردش هوا، وضعیت نور و سازگاری با طبیعت اشاره کرد؛ برای مثال توجه به وضعیت گردش هوا هنگام طراحی و ساخت نما مانع از فشار باد به ساختمان می‌شود و استهلاک بیشتر می‌شود. توجه به نور منطقه باعث انتخاب رنگ‌های مناسب شده و در نهایت توجه به نوع آب و هوا به انتخاب بهترین جنس نما منجر خواهد شد. 

کدام نما برای آپارتمان بهتر است ؟

مواد زیادی برای به کار رفتن در نما ساخته شده‌اند؛ اما موفق‌ترین گزینه با اختلاف زیاد با سایر گزینه‌ها، چوب پلاست است. چوب پلاست ترکیبی از چوب، پلاستیک و سایر مواد استحکام دهنده است که به دلیل چند مرحله‌ای بودن پروسه ساخت آن بسیار مقاوم است؛ البته گاهی هم تمام مراحل ساخت این محصول و چوب پلاستیک با هم ادغام می‌شود و به کیفیت پایین آن منجر می‌شود؛ به همین دلیل انتخاب برند معتبر مهم است.

نمای ساختمان با چوب پلاست چیست و چه مزایایی دارد؟

استفاده از چوب پلاست باعث کاهش هزینه‌های گرمایشی و سرمایشی خانه یا محل کار شما خواهد شد؛ چون این محصول به عنوان یک عایق عالی عمل می‌کند. همچنین دوام بسیار بالایی دارد و می‌توانید سال‌های سال از کیفیت بالای آن لذت ببرید. گاهی دوام آن به بیش از 30 سال می‎‌رسد؛ البته اگر آن را از یک شرکت معتبر خریداری کرده باشید. پروژه نما ساختمان جردن نمونه‌ای از نمای اجرا شده با چوب پلاست چوپکس است. این محصول با محیط زیست سازگار است و قابلیت بازیافت دارد، ضمن این که از مواد اولیه مرغوب تولید و به بازار عرضه می‌شود. با توجه به این که در برابر رطوبت نیز مقاومت بالایی دارد به خصوص برای مناطق ویلایی بسیار مناسب است و سنخیت زیادی با منطقه دارد.

 

کدام نما برای آپارتمان بهتر است ؟

 

مدت زمان نصب نمای چوبی با پروفیل چوب پلاست نسبت به سایر نماها بسیار کوتاه است. با صرف زمانی حدود دو هفته می‌توانید از داشتن نمای جدید و زیبای ساختمانتان لذت ببرید. این ویژگی به خصوص برای موقعیت‌هایی مناسب است که عجله دارید و می‌خواهید هر چه سریع‌تر به تغییرات مورد نظرتان برسید. استفاده از چوب پلاست در نما باعث می‌شود مقادیری از کربن موجود در هوا جذب شود و هوای پاکیزه‌تری را تجربه کنید. این یکی دیگر از دلایل سازگاری این جنس با طبیعت است. چوب پلاست به سختی دچار استهلاک و تغییر می‌شود، ضمن این که رنگ‌ها و مدل‌های بسیار متنوعی دارد که دستتان را برای انتخاب باز می‌گذارد و کمک می‌کند هویت منحصر به فردی به ظاهر ساختمانتان دهید.

چرا از چوب پلاست در نما استفاده کنیم ؟

اگر دنبال استفاده از چوب پلاست در نمای ساختمان هستید، حتما سراغ شرکت‌های تولید کننده معتبر و با تجربه بروید. بسیاری از تولید کننده‌های چوب پلاست این روزها دو اشتباه بزرگ مرتکب می‌شوند که باعث پایین آمدن کیفیت محصول می‌شود:

از مواد اولیه کاملا بی کیفیت استفاده می‌کنند که طی مدت زمان کوتاهی خراب شده و هزینه اضافه‌ای روی دست شما می‌گذارند. به جای خشک کردن چوب با استفاده از حرارت و بالا بردن دوام و کیفیت آن، تنها طی یک مرحله چوب، پلاستیک، چسب و رنگ را ترکیب می‌کنند تا زمان و هزینه کمتری صرف کنند. این شرایط باعث می‌شود، تا هنگام خرید این محصول نهایت دقت را داشته باشید. شرکت چوپکس سال‌هاست که با پروژه‌های متنوع چوب پلاست از جمله: نمای ساختمان، تراس گاردن، روف گاردن، نرده چوبی و گابیون مشتریان را با جدیدترین پیشرفت‌های این حوزه‌ها آشنا می‌کند و ضامن کیفیت کالاها و خدمات ارائه شده است. 

 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست.

جهت مشاوره رایگان یا اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید.

4/5 - (5 امتیاز)
نمای ساختمان چیست و چه اهمیتی دارد!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

یک دیدگاه در “نمای ساختمان چیست و چه اهمیتی دارد!
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا