نکاتی که هنگام انتخاب نرده حفاظتی باید بدانید!

نکاتی که هنگام انتخاب نرده حفاظتی باید بدانید!
فهرست مطالب

چگونه نرده حفاظتی مناسب انتخاب کنید!

اولین و مهم‌ترین ملاحظه‌ای که باید در انتخاب نرده چوبی و حفاظ مورد توجه قرار داد، امنیت است. پیش از شروع هر اقدامی، به مسئولان دولتی زیربط در خصوص ساخت‌وساز مراجعه کنید و تمام قوانینی که دراین خصوص باید رعایت شود را پرس‌وجو کنید. این قوانین استان به استان و حتی گاهی شهرداری به شهرداری تغییر می‌کنند، ولی عموما قوانین زیر را دربر می‌گیرند:

بودجه مورد نظر و زمانبدی مناسب هنگام انتخاب نرده

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

با توجه به بودجه‌ای که در نظرگرفته‌اید، می‌توانید از محصولات چوب پلاست تولید شده توسط شرکت چوبکس که بسیار مناسب است، استفاده کنید. درصورتی که ایده خاصی دارید با مشاوران ما تماس بگیرید تا در مورد انتخاب چوب‌پلاست ایده آلتان شما را راهنمایی کنند.

با توجه به ‌این که چوپکس اکثر محصولات پیشنهادی خود را در انبار دارد، ولی با توجه به تنوع بالای محصولات و قابلیت اجرای طرح خودتان، ممکن است فرآیند تولید اندکی زمانبر باشد، بنابراین پیش از شروع کار ما را از محدودیت زمانی خودتان مطلع کنید یا از محصولات موجود سفارش دهید.

ارتفاع نرده حفاظتی را در نظر داشته بگیرید!

ارتفاع نرده چوبی بسته به شهر محل سکونت متفاوت است ولی عموما حداقل آن بین ۳۶ تا ۴۲ اینچ از سطح زمین است. با این حال پیش از شروع حتما به متخصصی دراین زمینه مراجعه کنید چرا که برخی شهرها قوانین مربوط به خودشان را دارند. فضای بین نرده‌ها باید کمتر از ۴ اینچ باشد.

پروژه نرده ویلای دماوند1

 

سبک خانه موثر در انتخاب نرده

از دید چوپکس، نرده چوبی و حفاظ مهم‌ترین بخش تزئین خانه شماست؛ چرا که از هر فاصله‌ای قابل رویت است و جلوه آن می‌تواند خانه شما را هرچه زیباتر نشان دهد. اندازه، طرح و سبک نرده‌های چوبی تاثیر بسزایی برروی حسی که ساختمان منتقل می‌کند دارد. از لحاظ زیبایی شناسی، نرده حفاظتی شما باید مکمل سایر بخش‌های خانه باشد و با سایر تزئینات خانه همخوانی داشته باشد.

موقعیت جغرافیایی (ساحلی یا شهری) منطقه را هنگام انتخاب نرده در نظر داشته باشید!

مجاورت با آب شور یا هوای مرطوب مناطق نزدیک آب شور می‌تواند باعث خرابی برخی از انواع نرده شوند. اگر در نزدیکی ساحل هستید با شرکت ما برای انتخاب چوب‌پلاست خوب تماس بگیرید. محصولات چوب پلاست مزایای بسیاری دارند و یکی از آنها مقاومت بالا در برابر هر نوع شرایط آب و هواییست.

چه رنگی برای نرده مناسب است

توجه داشته باشید که تمامی مدل‌های موجود در همه رنگ‌ها موجود نیستند بنابراین اگر رنگ برای شما از سایر ویژگی‌ها پراهمیت‌تر است، مدل مورد نظرتان را در بین مدل‌های همان رنگ جست‌وجو کنید.
برای مثال اگر به پله دوبلکس برای طراحی داخلی نیاز دارید، برخی از مدل‌ها به شما اجازه می‌دهند رنگ‌های دلخواهتان را از بین گزینه‌های موجود ترکیب کنید و فضا را با سایر بخش‌های خانه هماهنگ کنید. همچنین مدنظر داشته باشید که رنگ‌های تیره دید واضح‌تری را از فضای داخل، به بیرون نمایش می‌دهد.

منظره به فضای بیرون

نرده نه تنها دید شما به خارج پنجره را کنترل می‌کند بلکه نقش اصلی در تنظیم دید همسایه‌های شما به فضای داخل را نیز برعهده دارد. به‌طور مثال نرده‌های عریض دید به داخل را کاهش داده و فضای خصوصی‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهند در حالی که پنل‌های شیشه‌ای یا حفاظ‌های کابلی به همان نسبت که دید بیشتری از فضای بیرون در اختیارتان می‌گذارد، دید از خارج را نیز افزایش می‌دهند. همانطور که در بخش قبل نیز گفته شد، رنگ‌های تیره دید بیشتری از فضای میان نرده‌ها دارند.

برنامه پس از نصب ایده‌آل

یکی از راه‌های پرکاربرد در بهینه‌سازی فضای مصرفی، استفاده از کمربند یا فوشیا است که البته در تمامی مدل‌ها قابل استفاده نیستند و ممکن است نیازمند پیاده‌سازی مدل‌های سنتی افقی باشند.

ارتفاع نرده حفاظتی را در نظر داشته بگیرید!
ارتفاع نرده حفاظتی را در نظر داشته بگیرید!

مستحکم سازی نرده چوبی

به منظور افزایش استحکام نرده، استفاده از ستون بسیار موثر است و برای محکم کردن ارتباط ستون با بدنه نرده نیاز به بلوک‌های اتصالی قوی داریم. همچنین اگر بدنه نرده چنین ساختاری ندارد حتما باید این بلوک‌ها اضافه شوند چرا که وجودشان برای افزایش تعادل ضروریست.

نگهداری نرده و استفاده از تجهیزات جانبی در نصب نرده 

اولین سوالی که در این باره باید از خود بپرسید مدت زمانیست که مایلید برای نگهداری و رسیدگی به ظاهر نرده‌هایتان صرف کنید. نرده‌های چوبی سنتی نیازمند صرف زمان و قوای جسمانی قابل ملاحظه‌ای هستند و پنل‌های شیشه‌ای زمان زیادی برای تمیز کردنشان نیاز دارند، بنابراین اگر به فکر نرده‌های بی‌دردسرتری هستید از سایر جنس‌ها مثل محصولات چوب‌پلاست با کیفیت استفاده کنید.

آیا به‌‌دنبال نرده‌‌ای ساده هستید یا مایلید نرده هایتان اندکی خاص و زینت ‌داده ‌شده باشند. هریک از سبک‌ها محصولات خاص خودشان را برای اتصال به پلکان، زوایا و غیره را دارند و البته بسیاری از آن‌ها تجهیزات جانبی خاص خود مانند روکش یا کلاهک سر نرده را برای زیبایی‌های ظاهری به‌همراه می‌آورند. ضمن این که نورپردازی مناسب نیز یکی از روش‌های تاثیر گذار در طراحی نرده چوب پلاست به شمار می‌آید. 

سطح تجربه

با توجه به سطح تجربه‌تان از محصولات ما استفاده کنید. افرادی که تجربه کارهای فنی دارند می‌توانند به راحتی تمام بخش‌های مجزای حفاظ مانند نرده‌ها، اتصال‌دهنده‌ها، ستون و غیره  را خودشان نصب کنند در حالی که بهتر است افراد کم ‌تجربه بخش‌های از پیش آماده را در خانه تنها به‌ یکدیگر متصل کرده و نرده را نصب کنند.

 

با چوپکس فضای خود را احیا کنید

نظرات و سوالات خود را از طریق دیدگاه یا در قسمت تماس با ما مطرح فرمایید

جهت اجرای نرده چوبی در تراس و قیمت چوب پلاست در تهران و سراسر ایران با ما در تماس باشید

4/5 - (1 امتیاز)
نکاتی که هنگام انتخاب نرده حفاظتی باید بدانید!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

۴ نظر درباره “نکاتی که هنگام انتخاب نرده حفاظتی باید بدانید!
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا