توری گابیون چیست ؟

توری گابیون چیست ؟
فهرست مطالب

توری گابیون چیست ؟

توری گابیون چیست؟ چند سالی می‌شود که استفاده از توری سنگی یا گابیون برای طراحی داخلی و خارجی انواع محیط‌ها به یک گزینه ایده‌آل تبدیل شده است؛ به خصوص که گابیون قیمت کمتری نسبت به سایر گزینه‌ها دارد. گابیون یا توری سنگ در حقیقت همان‌طور که از اسمش پیداست، توری‌های دکوراتیوی است که با استفاده از سنگ‎‎‌های زیبا پر شده‌ و انواع کاربری‌ها را در اختیار مشتری‌های قرار می‌دهند؛ از جمله می‌تواند به دیوار تبدیل شده یا به عنوان فضایی برای کاشت گل و گیاه در نظر گرفته شود. 

علاوه‌بر این موارد، انواع گابیون برای ایجاد تفاوت در دکوراسیون هم گزینه‌های بسیار خوبی محسوب می‌شوند. شما می‌توانید با استفاده از توری سنگی تغییرات زیادی در حیاط کافه، رستوران یا فضای ویلا و آپارتمانتان ایجاد کنید. در این مقاله با هشت روش متفاوت برای ایجاد جذابیت و زیبایی بیشتر در گابیون سنگی آشنا خواهید شد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

انواع گابیون و نورپردازی داخلی

نورپردازی برای ایجاد تغییر در انواع گابیون اهمیت زیادی دارد و به دو روش انجام می‌شود؛ نور پردازی داخلی و نورپردازی خارجی. دکوراتورها معمولا برای انجام نورپردازی داخلی از انواع لامپ ال ای دی LED استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین از ریسه‌های لامپ برای نورپردازی داخل گابیون کمک می‌گیرند. یکی از روش‌های کمتر شناخته شده برای نورپردازی داخلی در ایران استفاده از شیشه‌های رنگی داخل توری سنگی یا همان گابیون است. این کار  باعث ایجاد انعکاس رنگی بسیار زیبایی می‌شود و جذابیت جنبه دکوراتیو کار شما را بیشتر می‌کند.

روش نورپردازی خارجی گابیون

در کنار نورپردازی داخلی، نور پردازی بیرونی یا خارجی هم برای ایجاد تفاوت در انواع گابیون تاثیرگذار است. استفاده از انواع فانوس‌های زیبای دکوراتیو یا کار گذاشتن مکعب‌های نورانی متفاوت در بیرون از گابیون یا روی آن از روش‌های زیباسازی هر چه بیشتر فضایی است که برای جذابیت آن تلاش می‌کنید. اگر امکانش را دارید که بیشتر هزینه کنید، می‌توانید از سنسورهای حساس به حرکت کمک بگیرید تا با رد شدن افراد نورافشانی کنند یا حتی تغییر رنگ دهند.

 

انواع گابیون و نورپردازی داخلی
انواع گابیون و نورپردازی داخلی

توری سنگی، محلی برای نصب دکوری‌ها

پایداری سازه گابیونی یکی از ویژگی‌های آن به شمار می‌آید؛ یکی دیگر از روش‌هایی که از طریق آن می‌توانید انرژی بیشتری به انواع گابیون و مدل‌های آن بدهید، نصب المان‌های دکوراتیو بدون نگرانی، برروی گابیون سنگی است. موارد زیر پیشنهادهایی هستند که می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید:

  • اگر در یک شهرک ساحلی زندگی می‌کنید، یک پلاک زیبا انتخاب کنید و آن را روی گابیون سنگی نصب کنید.
  • اگر ویلایی در مناطق ییلاقی دارید، می‌توانید از آسیاب‌های بادی دکوراتیو  برای خلق حال و هوای روستایی کمک بگیرید.
  • چنانچه در منطقه‌ای شلوغ به سر می‌برید و مرتب برایتان بسته پستی می‌رسد، صندوق پستی زیبایتان را روی گابیون نصب کنید.
  • برای زیباسازی فضای روف گاردن یا باغ بام هم می‌توانید تابلوهای زیبا را روی دیوارهای گابیون سنگی نصب کنید و یک فضای منحصر به فرد به وجود آورید.

استفاده از گابیون به عنوان گلدان

شاید شما هم فلاور باکس یا گلدان‌های گابیونی را دیده باشید؛ گلدان‌هایی توری که با سنگ و گیاهان مناسب برای کاشت داخل گابیون پر شده‌اند و جلوه بی‌نظیری به فضای بیرونی و حتی داخلی منزل یا محیط کار شما می‌دهند. استفاده از توری‌های رنگی و سنگ‌های زیبا یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌تواند انواع گابیون به ویژه فلاور باکس را زیباتر از قبل کند. شما حتی می‌توانید دیوار یا نرده گابیونی‌تان را با استفاده از کاشت چمن، گل و گیاهان، سرسبز و جذابتر کنید. استفاده از این المان در روف گاردن و همینطور محوطه سازی باغ، ویلا، پاسیو و … بسیار شیک و مدرن است. 

سنگ‌های دکوراتیو و زیبا

خیلی‌ها وقتی با سوال توری و گابیون سنگی چیست ، مواجه می‌شوند، در جواب، پیش خودشان توری‌های پر شده با سنگ‌های تیره و کسل‌کننده را تصور می‌کنند؛ در حالی که اینطور نیست. سنگ‌های موجود در دل طبیعت طیف رنگی بسیار متنوعی دارند؛ از توسی و مشکی گرفته تا زرد و قرمز، تنها بخشی از رنگ‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها در ساخت انواع گابیون استفاده کرد و تنوع زیادی به وجود آورد. شما می‌توانید رنگ گابیون سنگی دلخواهتان را انتخاب کنید یا حتی سفارش ساخت آن را به صورت ترکیبی از رنگ‌های مختلف بدهید. همین کار جذابیت دکوراتیو محیط مد نظر شما را چندین برابر خواهد کرد و دست شما برای انتخاب تزیینات بالکن و تراس باز خواهد بود.

 

استفاده از گابیون به عنوان گلدان
استفاده از گابیون به عنوان گلدان

استفاده از چوب و گرانیت در انواع گابیون بندی

یکی از امکاناتی که استفاده از گابیون بندی سنگی به شما می‌دهد این است که سنگ ساده تنها گزینه شما برای به کار رفتن داخل توری نخواهد بود! می‌توانید با هم‌فکری شرکت سازنده از قطعات چوب و گرانیت استفاده کنید و زیبایی بیشتری برای انواع گابیون به کار رفته در محیط کار یا زندگی‌تان ایجاد کنید. همه چیز به خواست و سلیقه شما بستگی دارد.

انتخاب ابعاد گابیون یا قفس سنگی

برای اینکه بتوانید المان‌های دکوراتیو را به خوبی مورد استفاده قرار دهید، باید بستر مناسبی برای آن‌ها فراهم کنید و این کار بدون توجه به ابعاد گابیون امکان پذیر نیست. اگر ابعاد گابیون سنگی شما بزرگ باشد، نباید از المان‌های دکوراتیو کوچک برای تزئین آن استفاده کنید. برعکس این قضیه هم درست است؛ یعنی بهتر است وقتی ابعاد گابیون شما کوچک است، سراغ المان‌های دکوراتیو کوچک یا متوسط بروید و با این کار نظم بصری ایجاد کنید. در غیر این صورت تمام تلاش‌هایی که برای زیباسازی محیط انجام داده‌اید، بیهوده می‌شوند.

ترکیب آب و سنگ در انواع گابیون

تا به اینجا نکات و المان‌های دکوراتیو زیادی برای ایجاد جذابیت بیشتر در انواع گابیون یا تور سنگی یا قفس سنگی معرفی شدند، آخرین المان آب است. اگر دوست دارید فضایی شبیه یک چشمه یا آبشار را در محیط داخلی یا خارجی محل زندگی یا کار خود ایجاد کنید، استفاده از آبنما را فراموش نکنید. استفاده از آبنما در اجرای گابیون تاثیر زیادی در شیک کردن دکوراسیون مورد نظر شما خواهد داشت و حال و هوای طبیعت را به محیط شما انتقال خواهد داد.

مشورت با حرفه‌ای‌ها

برای اجرای گابیون به زیباترین شکل ممکن نمی‌توان سراغ هر شرکتی رفت. به خصوص که این روزها تعداد شرکت‌های مدعی تولید گابیون مقاوم بالا رفته است؛ اما در حقیقت خبری از کیفیت نیست. پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتخاب قطعی، انواع گابیون و طرح‌های اجرا شده آن را توسط شرکتی که قصد دارید با او کار کنید، به خوبی بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید. مشاوره با کارشناسان شرکت چوپکس می‌تواند ضروری‌ترین نکاتی را که باید از دانستن آن‌ها باخبر شوید، در اختیارتان قرار می‌گذارد و پروسه تصمیم‌گیری را برایتان آسانتر خواهد کرد.

 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شما

جهت اجرای گابیون در زمینه‌های متعدد با ما در تماس باشید

Rate this post
توری گابیون چیست ؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا