دکور با چوب و مزایای آن!

دکور با چوب و مزایای آن!
فهرست مطالب

دکور با چوب همیشه یکی از گزینه‌های مورد علاقه طراحانی بوده که دوست داشته‌اند فضاهایی گرم و صمیمانه ایجاد کنند؛ اما دلیل این تصمیم چیست؟ چرا بیشتر طراحان دوست دارند، چوب را به محیط مورد نظرشان اضافه کنند؟ در این مقاله با 7 دلیل اصلی انتخاب دکور چوبی برای فضاهای مختلف آشنا خواهید شد. 

دکور با چوب و استحکام بالای آن

چه از نیمکت چوبی به عنوان بخشی از دکورتان استفاده کنید و چه سراغ بوفه بروید، تمام وسایل ضروری برای دکور با چوب یک ویژگی بزرگ دارند و آن استحکام بسیار بالای آن‌هاست. ممکن است در خانه یا محل کار شما هم یادگاری چوبی از پدربزرگ‌ها یا مادربزرگ‌هایتان باشد که از دهه‌های قبل باقی مانده است و هنوز  بسیار محکم است. به همین دلیل بهتر است برای انتخاب وسایل دکوری سراغ وسایل چوبی مناسب برای دکور بروید یا اگر احساس می‌کنید هزینه‌ها برای شما زیاد است، از محصولات چوب پلاست استفاده کنید که همان ویژگی‌ها را دارند.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

گرم ‌کننده محیط

کافی است از وسایل چوبی برای دکور کردن محیط کار یا منزل کمک بگیرید تا خیلی زود متوجه شوید ظرف مدت زمان بسیار کوتاهی محیطی گرم و صمیمی را به شما ارائه می‌دهد. طیف‌های متنوع رنگ‌های چوب، گرم هستند و به همین دلیل طبیعی است که هر محیطی که دارای دکور با چوب باشد هم گرم به نظر برسد و صمیمی جلوه کند. به همین دلیل استفاده از گزینه‌هایی مثل کفپوش چوبی یا سقف کاذب چوبی برای دکور کردن فضاهایی مثل آشپزخانه و اتاق خواب که به صمیمیت بیشتری نیاز دارند، منطقی به نظر می‌رسد. اگر امکان استفاده از این گزینه‌ها را ندارید، از میز غذا خوری یا تخت چوبی کمک بگیرید.

 

دکور با چوب و استحکام بالای آن

عمر طولانی چوبی‌ها

این روزها کیفیت کمیاب‌تر از هر وقت دیگری است و وقتی نوبت به دکور با چوب می‌رسد، کیفیت است که حرف اول را می‌زند. برای نصب این دکور باید هزینه زیادی صرف کنید و اگر این هزینه دوام بالای کالا را به دنبال نداشته باشد، عملا ضرر کرده‌اید؛ اما اگر بتوانید محصولات چوبی با کیفیت تهیه کنید، این محصولات می‌توانند مهمان بخشی از دکور خانه‌های نسل‌های بعد از شما هم باشند.

چنانچه از کیفیت محصولات چوبی که قصد تهیه کردن آن‌ها را دارید، مطمئن نیستید، خوب است سراغ یکی از بهترین جایگزین‌ها یعنی محصولات چوب پلاست بروید. چوب پلاست محصولات متنوعی دارد که هر کدام برای بخشی از دکور داخلی یا خارجی شما مناسب هستند؛ مثلا آلاچیق چوبی به کار دکور بیرونی می‌آید و نرده چوبی برای فضای داخلی مناسب خواهد بود.

دکور با چوب از جنس طبیعت

انسان با طبیعت رابطه خاصی دارد، به همین دلیل هم هر چیز که طبیعی باشد، تاثیر بهتری روی جسم و روان او خواهد داشت. دکور چوبی هم همین طور است. اگر دوست دارید در فضای خانه هم احساس حضور در دل طبیعت را داشته باشید و پیام آرامش را به بدنتان بفرستید، خوب است از محصولات چوبی استفاده کنید. این محصولات به خصوص اگر کمترین تغییر را نسبت به وضعیت اولیه‌شان داشته باشند، گزینه‌های ایده‌آلی برای شما خواهند بود. برای مثال می‌توانید از زیر لیوانی‌های برش خورده از تنه درختان استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید قطع درختانی که به تولید محصولات چوبی منجر می‌شوند، باید در حیطه قانون باشد.

قابلیت ست شدن

محصولات موجود در دکور با چوب به راحتی با سایر رنگ‌ها و وسایل ست می‌شوند؛ این وسایل هم می‌توانند مدرن باشند و هم کلاسیک. به همین دلیل بسته به نوع برش یا مدلشان مهمان دنیای متنوع دکوراسیون می‌شوند. از طرف دیگر رنگ چوب امکان ست شدن با دایره وسیعی از رنگ‌ها را دارد؛ امکانی که بسیاری از متریال‌های دیگر به شما نمی‌دهند. برای مثال استفاده از فلاورباکس چوبی گزینه بسیار مناسبی در کنار فضای سبز خواهد بود. اگر به کارهای طراحان مطرح نگاه کنید، احتمالا متوجه خواهید شد رنگ‌هایی که در کنار رنگ چوب قرار می‌گیرند، برگرفته از دل طبیعت و رنگ برگ‌های درختان هستند. نارنجی، زرد، انواع طیف‌های سبز و قرمز، رنگ‌های مورد علاقه طراحان برای قرار گرفتن در کنار وسایل دکور چوبی هستند.

 

ارزش بالای دکور با چوب

ارزش بالای دکور با چوب

بعضی وسایل با گذشت زمان ارزش زیادی از دست می‌دهند و بعضی وسایل عتیقه می‌شوند! وسایلی مثل فرش دستبافت و انواع وسایل ساخته شده از چوب مرغوب که در دکور با چوب به کار می‌روند، جزو چیزهایی هستند که می‌توانند عتیقه شوند. اگر خودتان را می‌شناسید و می‌دانید اهل تنوع نیستید و دوست دارید همه چیز را در همان وضعیتی که هست نگه دارید، انتخاب دکور چوبی برای شما، انتخاب خوبی محسوب می‌شود؛ چون با گذشت زمان برایتان می‌ماند و ارزش مالی خود را هم تا حدود زیادی حفظ خواهد کرد.

قابلیت نوسازی

از دیگر مزایای دکور با چوب این است که این وسایل حتی اگر قدیمی هم بشوند، به راحتی قابل نو شدن خواهند بود. پولیش، رنگ تازه و استفاده از براق‌کننده‌ها یا انواع روغن جلا می‌تواند، ظاهری جدید به وسایل دکوری چوبی شما بدهد و شما را از صرف هزینه‌های هنگفت برای عوض کردن دکور بی نیاز کند. نکته مهم در این شرایط این است که این کارها را به دست افراد حرفه‌ای بسپارید و مطمئن شوید که برای پایین آوردن هزینه‌هایشان از مواد بی‌کیفیت استفاده نمی‌کنند.

تنها یک بخش کافی است

برای اینکه بتوانید از مزایای دکور با چوب استفاده کنید، لازم نیست همه دکور را از جنس چوب تهیه کنید. گاهی اضافه کردن یک قطعه چوبی به یک فضای ساده کافی است تا حال و هوای تمام محیط را تحت تاثیر قرار دهد و عوض کند. بنابراین سعی کنید اگر امکان خرید تعداد زیادی وسیله چوبی را ندارید، تعداد کمتر اما با کیفیت بالاتر تهیه کنید.

انتخاب تیم حرفه‌ای

چه در زمینه دیزاین دکور چوبی و چه در زمینه استفاده از وسایل و المان‌های قابل اجرا با چوب، باید کار را به دست متخصص‌ها سپرد. اگر به دنبال یک تیم متخصص می‌گردید و در عین حال امکان صرف هزینه زیاد برای استفاده از گزینه‌هایی مثل: کفپوش چوبی، فلاور باکس، نرده چوبی و گزینه‌های مشابه را ندارید، اما دوست دارید از همان کیفیت بهرمند شوید، بهتر است سراغ محصولات چوب پلاست بروید.

 

چوب پلاست چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان یلا طالاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

3.4/5 - (7 امتیاز)
دکور با چوب و مزایای آن!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

۹ نظر درباره “دکور با چوب و مزایای آن!
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا