زیباسازی شهری با محصولات بادوام !

زیباسازی شهری با محصولات بادوام !
فهرست مطالب

زیباسازی شهری با محصولات بادوام !

زیباسازی شهری و نمای خیابانی نقش مهمی در شکل‌گیری تصویر بصری شهرهای بزرگ دارد. زیرا یکی از مهم‌ترین عواملی است که به موفقیت شهر و جاذبه‌های گردشگری کمک می‌کند. با این حال، بسیاری از شهرها فاقد تصویر بصری و منظر خیابانی صحیح و پایدار هستند که بر چهره شهر و در نتیجه جایگاه آن شهر در سطح جهانی تأثیر منفی می‌گذارد. به همین علت امروزه کشورهای پیشرفته از محصولات با دوام همچون چوب پلاست برای زیباسازی مناطق مختلف شهر استفاده می‌کنند.

در این زمینه، پژوهش با هدف نقش زیباسازی شهری پایدار بر روحیه افراد به عنوان رویکردی اصلی نیز مد نظر است. برای ارائه یک محیط شهری جذاب و ایمن، از طریق تمرکز بر عناصر اصول اساسی در محوطه سازی شهری نیاز به تحقیق و بررسی خواهد بود. این تحقیق اهمیت توسعه تصویر بصری محیط شهری را از طریق هدایت برنامه‌ریزان و طراحان شهری به نقش مهم منظر خیابان در دستیابی به توسعه پایدار، علاوه‌بر شناسایی روش‌های کاربرد پایداری در تصویر چهره شهر، نتیجه‌گیری می‌کند.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

زیباسازی شهری با معرفی چوب پلاست !

کامپوزیت چوب پلاستیک از مزایای بسیاری همچون: دوام بالا، ایمنی و قابلیت اطمینان، حفاظت از محیط زیست، ساخت و ساز راحت و هزینه مهندسی کم برخوردار است. ظاهر خوب و قابلیت تزئینی آن می‌تواند به طور کلی، جایگزین چوب چوب طبیعی در محوطه سازی و همینطور روف گاردن شود. عملکرد ضد آب و ضد خوردگی این محصول می‌تواند کمبود چوب را جبران کرده و آن را برای استفاده در مناطق با رطوبت بالا مانند شهرهای ساحلی امکان پذیر نماید.

زیباسازی شهری با معرفی چوب پلاست !

در عین حال، پروفیل چوب پلاست می‌توانند الیاف و پلاستیک‌های ضایعاتی را بازیافت کرده که این امر تأثیر مثبتی در حفاظت از منابع جنگلی و حفاظت از محیط زیست طبیعی دارد. این امر برای ایجاد یک محیط زندگی بهتر و ساختن یک جامعه سالم محور از اهمیت عملی بالایی برخوردار است. به همین علت این محصول را دوستدار طبیعت می‌شناسند. به خصوص که در صورت عدم استفاده می‌توان دوباره آن را بازیافت و استفاده کرد.

این متریال به طور گسترده‌ای در زمینه‌های متعدد استفاده می‌شود. از مسیرها و کف‌های چوبی گرفته، سازه‌های سبک، پارتیشن دیوار و نرده چوبی، مبلمان شهری و نیمکت، فلاورباکس و … را با آن قابل طراحی و اجرا خواهد بود. در این بخش از کاربرد این محصول در زیباسازی شهری را به طور کامل‌تر توضیح خواهیم داد.

زیباسازی شهری با دکوراسیون دیوار بیرونی ساختمان

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای چوب پلاست که در زیباسازی شهری نیز نقش اساسی دارد، نما چوبی است. می‌توان برای دکوراسیون دیوارهای بیرونی ساختمان (نمای ساختمان)، سایه زدن پنجره و غیره با حس قوی دکوراسیون چوب از این محصول استفاده کرد. چوب پلاست نه تنها می‌تواند ساختمان‌ها را زیبا کند، بلکه در سایه‌اندازی و همینطور حفاظت از بنا در برابر عوامل فیزکی- محیطی نیز نقش اساسی دارد. در عین حال، ماده کامپوزیت چوب پلاستیک دارای ضریب انتقال حرارت پایینی است که نقش خاصی در حفظ حرارت دارد. به این معنا که در صورت بروز آتش‌سوزی، این محصول مانع از گسترش آتش خواهد شد.

زیباسازی شهری با کفپوش و یکدست کردن محیط

کفپوش چوبی قابل اجرا با پروفیل چوب پلاست در زیباسازی شهری کاربرد دارد. از این عنصر می‌توان در یکدست و یکپارچه کردن فضاهای شهری و مکان‌هایی که قابلیت نشستن دارند استفاده کرد. ورودی ساختمان و پیاده‌رو، فضای بیرونی و بعضا دورنی رستوران، کافی‌شاپ و …، همگی با این محصول کفپوش خواهند شد. در تولید این محصول از مواد پایدار و مقاوم در برابر سایش و پوسیدگی که از دوام بالایی برخوردار است، استفاده می‌شود. بر خلاف چوب طبیعی که ساختار ساده و بافت طبیعی دارد، اما مستعد تغییر شکل، تغییر رنگ و ترک خوردگی است و نگهداری از آن نیز سخت است.

زیباسازی شهری با دکوراسیون دیوار بیرونی ساختمان

این محصول همچنین در برابر عوامل فیزیکی- محیطی نیز بسیار مقاوم است. تولید آن مختص فضای باز و بیرونی بوده و شاید یکی از دلایلی که کاربرد آن در زیباسازی شهری را تایید می‌کند همین امر است. در صورت بارش باران یا تابش نور خورشید، حشرات و موریانه و در کل هر تهدیدی که موجب آسیب به محصول شود، مقاوم خواهد بود.

زیباسازی شهری با ایجاد مرزبندی‌های زیبا و اصولی

انواع مختلفی از نرده‌های کامپوزیت چوب پلاستیکی وجود دارد که می‌توان آنها را به نرده‌های ایمنی و نرده‌های منظره تقسیم کرد. موانع ایمنی باید دارای مقاومت ضربه‌ای بالایی باشند و معمولاً در مکان‌هایی با الزامات ایمنی بالا مانند: نرده‌های جاده‌ها، سواحل دریا (اسکله) و ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. حصار چشم انداز هیچ الزام خاصی برای ایمنی نرده ندارد. معمولاً فقط در زیباسازی و تزیین باغ و باغچه، مهدکودک‌ها، پارک‌ها و فضای سبز و جاهای دیگر نقش دارند.

نرده چوبی با پروفیل چوب پلاست عمدتاً از: پایه، ستون، تیر، نرده، پارتیشن و روکش بالایی تشکیل شده است. همچنین می‌توان در مناطقی که نیاز به ایمنی بالا یا پوشاندن سطحی دارد، از این محصول به صوت دیوارکشی یا پارتیشن بندی استفاده کرد. این قابلیت فراهم است تا نه تنها از لحاظ زیباسازی که از لحاظ ایمنی نیز محیط‌های حساس را با این محصول کاور کرد.

زیباسازی شهری با اجرای سازه‌های سبک و کاربردی

مواد کامپوزیت چوب پلاستیک می‌توانند جایگزین چوب طبیعی برای ساخت غرفه‌های فضای باز شوند و به طور گسترده در پارک‌های شهری و مناظر اجتماعی استفاده شوند.آلاچیق چوبی قابل اجرا با چوب پلاست دارای الزامات بالاتری در عملکرد، طراحی سازه، نصب و ساخت خواهد بود. همینطور می‎توان از پرگولا یا دیگر سازه‌ها مانند کلبه چوبی را در نقاط مختلف شهر و برای مقاصد متفاوت با این متریال اجرا کرد.
علاوه‌بر کاربردهایی مانند: کف، نرده محافظ، سازه و …، بسیاری از عناصر نیز مستقیماً با این متریال ساخته می‌شوند. مانند: چهارپایه، سطل زباله، علائم شناسایی و جعبه گل. موارد ذکر شده در کمترین زمان ممکن نصب و اجرا خواهند شد.

4.2/5 - (5 امتیاز)
زیباسازی شهری با محصولات بادوام !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا