فلاورباکس چوب پلاست چگونه ساخته می شود؟

باکس 1.docx
فهرست مطالب

همانطور که در مقاله های قبلی گفتیم می دانید که تمام پروژه های چوب پلاستیک حتما باید باز زیرساز اهن اجرا بشوند چرا که با این کار دوام چوب پلاستیک بسیار بیشتر میشود،فلاورباکس ها هم از این قاعده مستثنی نیستند.از پرکاربردترین فلاورباکس ها،فلاورباکس دیواری و فلاورباکس چوبی میباشند.

که در هر دو مورد میشود از پروفیل های چوب پلاست و چوب پلاستیک استفاده کرد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

مراحل ساخت فلاورباکس چوب پلاست

 

  • ساخت باکس زیر ساز

در مرحله ی اول لازم است اسکلت اصلی تشکیل دهنده فلاورباکس ساخته شود.

برای این کار از قوطی اهن 30*30 میلی متر استفاده می شود.

(حتما دقت داشته باشید که در تمامی پروژه های چوب پلاست ار جمله ساخت فلاورباکس لازم هست قبل از برش اهن به ان ضد زنگ زده بشود).

 ابتدا باید کف کار را تراز کنید ( اگر کف باکس تراز نباشد موقع نصب چوب پلاست پروفیل ها درست قرار نمیگیرند) پس از تراز کردن قوطی های زیرین ساخت باکس را ادامه می دهیم.

تولید فلاور باکس

همانطور که در عکس مشاهده  میکنید باکس زیر ساز چوب پلاست ساخته شد!

در یال های کناری مکعب مستطیل و همینطور کف باید 30 سانت به 30 سانت زیر ساز قوطی اهنی 30*30 جوش داده بشود تا موقع نصب پروفیل های چوب پلاست بتوان انها را به قوطی اهنی پیچ کرد.

"اجرای

پس از اتمام آهن کشی و تمام شدن ساخت باکس زیر ساز نوبت به نصب چوب پلاست ها میرسد.

  • نصب چوب پلاست روی باکس آهنی

فلاورباکس برای تراس یا فلاورباکس برای روف گاردن از پرطرفدارترین فلاورباکس های چوپکس میباشند.

برای فلاور باکس عموما از پروفیل های 15 *2.5 استفاده میشود که 15 سانتی متر عرض و 2.5 سانتی متر قطر دارد و  در شاخه های 3 متری عرضه می شود و جزو پروفیل های توخالی و با مقاومت بالاست و معمولا در نمای ساختمان استفاده میشود.

پروفیل چوب پلاست
پروفیل چوب پلاست

حال با توجه به ابعاد باکس مورد نظر شروع به نصب پروفیل مورد نظر میکنیم بهتر است.

ابعاد مضربی از 15 باشند تا پروژه کمترین پرت پروفیل را داشته باشد در عکس های اجرایی که در این مقاله گذاشته شده ابعاد مدنظر طول 2 متر – عرض 45 و ارتفاع 45 سانتی متر هست که به این ترتیب تمام پروفیل ها تمام و کمال استفاده میشوند و به صرفه ترین حالت ممکن هست.

"اجرای

پروفیل های 15 سانتی به صورت عرضی روی اهن نصب میشوند و توسط پیچ به اهن زیر ساز نصب میشوند و همینطور توسط کلیپس پلیمری مخصوص کنار هم قرار میگیرند و فاصله 0.5 سانتی متری بین پروفیل ها ایجاد میشود که با توجه به پلیمر موجود در چوب پلاست این فاصله برای ایجاد فضا بین چوب پلاست ها برای حل کردن انبساط و انقباض های فلاورباکس در طول سال می باشد.

"خرید

 

  • پوشش اتصالات با پروفیل 7 سانتی

 

پس از اتمام نصب چوب پلاست های 15 سانتی برای پوشاندن مقطع پروفیل لازم است از پروفیل 7 سانتی در دور قاب بالای گلدان چوبی استفاده کرد.

 پس از اتمام نصب پروفیل 7 سانتی متری روی قسمت بالای فلاورباکس پروژه ساخت فلاورباکس به اتمام میرسد .

پروفیل چوب پلاستیک
پروفیل چوب پلاستیک

اما صبر کنید هنوز یک نکته مانده!

برای استفاده از فلاورباکس و قرار دادن گیاه در آن لازم است گلدان پلاستیکی داخل فلاورباکس کار بشود و حتما باید زهکشی مناسب در گلدان رعایت شود تا باعث خرابی گیاه نشود و اب بتواند به راحتی از زیر آن خارج شود.

"<yoastmark

اما غیر از استفاده از گلدان پلاستیکی راه دیگری هم وجود دارد و ان استفاده از متریال پی وی سی برای عایق کردن داخل فلاورباکس می باشد که البته بسیار گرانتر از حالت اول است اما حسن آن دیده نشدن از بیرون و هم چنین استفاده کامل از فضای کافی جهت کاشت گیاه است.چون وقتی از گلدان پلاستیکی استفاده میکنید فقط طبق ابعاد ان میتوانید گل و گیاه بکارید نه طبق ابعاد فلاورباکس.

 

با چوپکس فضای خود را احیا کنید.

نظرات و سوالات خود را از طریق دیدگاه یا در قسمت تماس با ما مطرح فرمایید.

همچنین می توانید برای خرید فلاورباکس چوبی و دیواری با شماره ۸۸۸۸۱۸۹۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

4/5 - (1 امتیاز)
فلاورباکس چوب پلاست چگونه ساخته می شود؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا