اجرای روف گاردن (بام سبز): روش ساخت مرحله به مرحله

اجرای روف گاردن
فهرست مطالب

روش ماژولار قابل حمل، یک روش استاندارد جهانی است که با استفاده از آن به سطح و عایق سقف حداقل آسیب احتمالی وارد می‌شود. اجرای روف گاردن در این روش هیچ ارتباطی با سطح سقف ندارد و از آنجایی که محصولات و قطعات کاملاً از پیش ساخته شده هستند، در مقایسه با سایر روش‌ها با سرعت بالایی اجرا می‌شود. اجرای روف گاردن به صورت پرتابل مدولار(روش ماژولار قابل حمل) روشی است که بدون نیاز به زیرسازی بر روی هر سقف و بالکنی نصب می‌شود. در این روش از قطعات پیش ساخته و انواع پوشش گیاهی از جمله گیاهان پوششی و انواع درختچه‌ها استفاده می‌کنند.

در این مقاله قصد داریم تا نحوه اجرای روف گاردن یا بام سبز را به طور کامل شرح دهیم. 

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

مرحله اول: بازدید و طراحی روف گاردن

برای طراحی روف گاردن و بازدید از محل مورد نظر باید به یک طراح دکوراسیون داخلی یا مهندس ساختمان سازی تماس بگیرید و برای بازدید و ایده‌های قابل اجرا، قرار ملاقات تعیین کنید. در صورت عدم امکان بازدید از پروژه، اطلاعات پروژه را از طریق اینترنت ارسال کنید و مشاوره را به صورت مجازی و تلفنی انجام دهید. معمولا در بازدید اولیه، ابعاد دقیق پروژه و تصاویری از وضعیت موجود توسط کارشناسان گرفته خواهد شد و کاتالوگ جامع با توضیحات دقیق در مورد مراحل اجرا و طراحی و محاسبه قیمت در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

از آنجایی که بسترهای کاشت از ورق گالوانیزه با رنگ پودری ماندگار ساخته می‎شود و در داخل باکس ها از لایه‌های ژئوتکستایل و ژئو زهکشی استفاده شده، قبل از اجرای روف گاردن نیازی به زیرسازی اضافی نیست. در واقع عایق استاندارد موجود کافی است اما برای اطمینان 100% برای جلوگیری از آسیب به سقف، یک لایه سه سانتی متری ملات ماسه سیمانی (در برخی موارد) اجرا می‌شود.

در این روش به هیچ عنوان نباید نگرانی در مورد رطوبت و مشکلات این چنینی برای بالاترین طبقه داشته باشید زیرا این مدل اجرای روف گاردن هیچ گونه اتصالی به سطح سقف ندارد و احتمال آسیب به عایق به حداقل می‌رساند. ایجاد بسترهای کاشت به روش قابل حمل – مدولار در واقع شامل قرار دادن تعدادی سینی کاشت (که به آن جعبه کاشت می گویند) است که داخل آن گیاه کاشته می‌شود.

هزینه اجرای روف گاردن

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در جلسات اولیه با طراحان مطرح می‌شود نحوه محاسبه هزینه اجرای روف گاردن است. بیشتر شرکت‌ها جهت آسایش و راحتی مشتریان لیست قیمتی را به صورت فصلی و با توجه به محصولات تولیدی خود ارائه می‌کنند. در لیست قیمت تمامی مواردی که در پروژه شما استفاده خواهد شد به طور واضح قیمت گذاری شده است:

  • لیست محصولات
  • ابعاد دقیق محصولات
  • عکس محصولات
  • توضیحات دقیق برای همه محصولات

پس از امضای قرارداد طراحی، 2 تا 3 طرح جایگزین به همراه پیش فاکتور به شما ارائه می‌شود بدین ترتیب شما می‌توانید در حین ارائه طرح اجرای روف گاردن، تغییرات و ویرایش‌های مورد نیاز در گزینه‌های اولیه را اعلام کنید. قیمت هر یک از اقلام مورد نیاز برای روف گاردن دقیقا محاسبه خواهد شد.

مرحله دوم: عایق کاری سقف

یکی از مهم‌ترین پیش نیازهای اجرای روف گاردن به روش پرتابل- مدولار، عایق کاری سقف است که باید به صورت دقیق و بی‌عیب و نقص انجام شود. در زمان عایق‌کاری باید عایق سقف را با یک لایه ملات ماسه سیمانی یا موزاییک بپوشانید زیرا ممکن است در حین اجرا، یک جسم نوک تیز به عایق برخورد کند.

مرحله سوم: تامین اقلام مورد نیاز 

این نوع اجرای روف گاردن نیاز به اقلام پیش ساخته دارد و شرکت‌هایی که از این روش برای اجرای بام سبز استفاده می‌کنند قطعا توانایی تامین اقلام و محصولات مورد نیاز را دارند و با بیشترین سرعت و کمترین دردسر می‌توانند روف گاردن را به مرحله نهایی برسانند. 

مرحله چهارم: اجرای سازه 

اجرای روف گاردن بعد از کف‌سازی با قرار دادن تمام سازه‌ مانند آلاچیق، دهلیز و فلاور باکس های سفارشی و غیره به مرحله نهایی می‌رسد. برای تزیین کردن روف گاردن می‌توانید از چمن مصنوعی، ماسه، سنگ‌های تزیینی و غیره استفاده کنید.

مطالب مرتبط: پلان روف گاردن

بهترین ایده برای اجرای روف گاردن 

طراحی و ساخت روف گاردن یا بام سبز کار ساده و آسانی نخواهد بود، برای اینکه این کار طبق استانداردهای مشخص انجام شود باید با طراحان و مهندسان مشورت کنید تا یک طرح زیبا و بی عیب و نقص را در فضای بالکن یا تراس اجرا کنند. در این مطلب سعی کردیم اجرای روف گاردن را با روش ماژولار که یک روش استاندارد جهانی است به صورت مرحله به مرحله به شما معرفی کنیم. 

5/5 - (1 امتیاز)
اجرای روف گاردن (بام سبز): روش ساخت مرحله به مرحله

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا