چندسازه چوب پلاستیک (کامپوزیت چوب پلاست)

چندسازه چوب پلاستیک
فهرست مطالب

چوب پلاستیک دوستدار طبیعت

یکی از چالش‌های اصلی این روزها، مشکلات مرتبط با مواد و ضایعاتی‌ست که به طور جدی محیط زیست را به مخاطره می‌اندازد؛ با توجه به این امر کشورهای پیشرفته در صدد رفع این معظل برآمده و با روش‌های متعدد، سعی در نجات منابع طبیعی و نیز محیط زیست دارند. همانطور که می‌دانید مواد زاید پلاستیکی، عموما قابل بازیافت بوده اما برای این عمل، نیاز به صرف هزینه‌ای هنگفت از طرف دولت است و همین امر منجر می‌شود تا ضایعات پلاستیکی خصوصا در کشورهای جهان سوم تقریبا به موادی غیر قابل بازیافت تبدیل شوند. علاوه‌براین حجوم به منابع طبیعی از جمله جنگل‌ها و قطع درختان از سوی دیگر، بیش از پیش به طبیعت آسیب رسانده و تا سالیان متمادی به محیط زیست ضربه‌ای غیر قابل جبران خواهد زد.

تمامی این موارد در کنار یکدیگر باعث شده است تا کشورهای پیشرفته بدنبال روشی برای نجات محیط زیست و جلوگیری از آلودگی بیش از حد طبیعت باشند؛ از این‌رو در سال‌های اخیر تلاش‌های بی‌شماری در زمینه تولید محصولات چند سازه، بر اساس استفاده مواد اولیه از جمله: ضایعات پلاستیکی و منابع طبیعی شده است.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

چند سازه چوب پلاستیک

چوب پلاستیک یکی از فرآورده‌های اصلی در سراسر دنیا بوده که در بسیاری از زمینه‌ها، جایگزین اصلی چوب به شمار می‌آید. چوب پلاستیک همانطور که از نامش پیداست، محصولی تلفیقی، تولید شده از ضایعات چوبی و پلاستیکی است که نه تنها برای تولید این محصول به منابع طبیعی هیچ گونه آسیبی وارد نخواهد شد، بلکه به طور چشمگیری باعث جلوگیری از آلودگی طبیعت بواسطه استفاده از ضایعات پلاستیکی می‌شود؛ به همین جهت از پروفیل چوب پلاستیک به عنوان محصول دوستدار طبیعت یاد می‌شود.

پروفیل چوب پلاستیک که با عنوان چوب پلاست نیز معروف است را می‌توان یکی از پرمصرف‌ترین محصولات در کشورهای پیشرفته دانست. با توجه به این امر که چوب پلاست از لحاظ ظاهری، زیبایی چوب را داشته و از لحاظ دوام، مقاومت چوب و پلاستیک را یکجا دارد، باعث شده تا پروفیل چوب پلاستیک محصولی بسیار پر کاربرد در کشورهای پیشرفته باشد. انواع پروفیل چوب پلاستیک را می‌توان رقیبی جدی در مقایسه با محصولات چوبی و حتی جایگزینی مناسب در امور ساختمانی و فضاسازی شهری دانست.

ویژگی‌های چندسازه چوب پلاستیک

ویژگی‌های منحصر به فرد انواع پروفیل چوب پلاست باعث شده تا استفاده از این محصول به طور گسترده‌ای در صنعت ساخت و ساز گسترش یابد. از جمله خصوصیات پروفیل چوب پلاست می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • دوستدار محیط زیست
  • قابل اجرا در طرح‌های متنوع
  • مقاوم در برابر موریانه و موش
  • نگهداری آسان با عمر طولانی
  • غیر سمی و ایمن برای سلامتی
  • سازگار با هر نوع شرایط آب و هوایی
  • ضد خش، ضد ضربه و دارای سطح غیر لغزنده
  • در صورت لزوم قابل شستشو با شوینده‌های ملایم

علاوه‌بر تمامی این موارد صنعت چوب پلاست موجب می‌شود، ضایعات پلاستیکی که تا امروز محیط زیست را به خطر می‌انداختند، مفید واقع شده و دیگر تهدیدی جدی برای محیط زیست نباشند.

 

ویژگی‌های چندسازه چوب پلاستیک

کاربرد چندسازه چوب پلاست در صنعت ساخت و ساز

شما می‌توانید از انواع پروفیل چوب پلاستیک در موارد زیر استفاده نمایید:

طراحی و اجرای روف گاردن و بام سبز:

امروزه اجرای روف گاردن با استفاده از چندسازه چوب پلاستیک یکی از روش‌های قابل قبول جهت زیبا سازی و نیز نهایت استفاده از فضای غیرقابل دسترس بام بوده که باعث می‌شود، شما ساعتی را با آرامش سپری کنید. چوب پلاستیک می‌تواند انتخابی مناسب در طراحی و فضا سازی روف گاردن بوده که با تلفیق گیاهان سبز و زنده، نمایی چشم نواز را ایجاد می‌کند. از این رو اجرای بام سبز یا روف گاردن طبق سلیقه و نیز گیاهان مورد علاقه امکان پذیر بوده که با ترکیب پروفیل چوب پلاست به مکانی دوست داشتنی جهت دور همی‌های روزانه و دوری از شلوغی شهر تبدیل خواهد شد. علاوه‌براین ایجاد روف گاردن به طور قابل توجهی، موجب کاهش دمای هوا در کلان شهرها می‌شود و می‌توان با افزایش بام سبز در ساختمان‌های شهر، از آلودگی زیاد هوا جلوگیری نمود.

طراحی و اجرای نما ساختمان:

نمای ساختمان علاوه‌بر ایجاد ظاهری زیبا در سازه، ساختمان را در برابر شرایط جوی محافظت می‌نماید و می‌توان گفت یکی از عوامل تاثیر گذار در طول عمر سازه شماست. پروفیل چوب پلاست یکی از بهترین گزینه‌ها جهت طراحی و اجرای نمای چوبی است که نه تنها موجب ظاهری متفاوت خواهد شد و سبکی مدرن را ارائه می‌دهد، بلکه محافظی با کیفیت در برابر شرایط جوی نامناسب است. یکی از مهمترین مزیت‌های انواع چوب پلاستیک در نما، عدم نیاز به رسیدگی و نگهداری بوده که در کمترین زمان نصب شده و بسیار مقاوم است.

طراحی و اجرای مبلمان و سازه:

مبلمان فضای باز و سازه این روزها یکی از اجزاء جدا نشدنی زیباسازی و محوطه سازی به شمار می‌آیند که از جمله می‌توان به: نیمکت، گلدان، آلاچیق، پرگولا و … اشاره نمود. انواع سازه‌های ذکر شده به طور قابل توجهی در محوطه سازی تاثیر شگفت انگیز داشته و با توجه به این که با استفاده از پروفیل چوب پلاستیک تولید می‌شوند، تلفیقی زیبا با طبیعت را به وجود می‌آورند. انواع مبلمان و سازه نیز در طراحی و اجرای روف گاردن بسیار مورد توجه طراحان بوده و با استفاده از مبلمان و سازه‌های مختص آن می‌توانند فضایی شگفت انگیز را همراه با گیاهان سبز خلق نمایند.

 

طراحی و اجرای نرده چوپکس:

نرده چوبی یکی از المان‌های قابل اجرا توسط پروفیل چوب پلاستیک است که در مدل‌های متنوع با رنگبندی‌های متفاوت انجام می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید در زمینه‌هایی از جمله: نرده تراس، حصار کشی باغ و باغچه، دیوار جدا کننده یا زیبا سازی محوطه‌ای خاص از این محصول استفاده نمایید. طراحی و اجرای نرده چوپکس باعث ایجاد فضایی مدرن و خاص خواهد شد که در ترکیب با طبیعت مانند: باغ یا باغچه بسیار جذاب خواهد بود.

طراحی و اجرای سقف کاذب:

سقف چوبی قابل اجرا با چوب پلاست این روزها یکی از روش‌های پوشش سقف اصلیست که طرفداران بسیاری دارد. استفاده از چندسازه چوب پلاستیک در طراحی و اجرای سقف کاذب سبکی مدرن در زیبا سازی فضای مورد نظر به شمار می‌آید. استفاده از پروفیل چوب پلاستیک در طراحی و اجرای سقف کاذب این امکان را به طراح می‌دهد تا مشکلات عمده در ساخت و ساز یا نازیبایی‌های معماری را به خوبی پنهان نماید. سقف کاذب با استفاده از پروفیل چوب پلاستیک علاوه‌براین که به زیبایی فضا می‌افزاید، موجب پوشش تاسیسات زیر سقف اصلی، جلوگیری از اتلاف دما، نورپردازی مناسب و دلخواه خواهد شد.

طراحی و اجرای کفپوش:

انواع چندسازه چوب پلاستیک مخصوص کفپوش تولید می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد تا فضاهای متفاوت از جمله: منزل، تراس یا مراکز خرید و رستوران را به بهترین شکل کفپوش نموده و فضاسازی مناسبی انجام دهید. طراحی و اجرای کفپوش چوب پلاست نه تنها به فضای شما ظاهری خاص و مدرن می‌دهد، بلکه به طور قابل توجهی از اتلاف دما جلوگیری می‌نماید. کفپوش چوبی اجرا شده با چوب پلاستیک از مقاومت بالایی برخوردار بوده و می‌توانید از این نوع کفپوش در سرتاسر منزل مانند: اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب و سایر مکان‌ها استفاده نمایید.

هر کدام از موارد بالا شاخه اصلی ساخت و ساز به شمار می‌آیند که می‌توان بواسطه پروفیل چوب پلاستیک، این محصول مدرن و شناخته شده در سطح جهان، به بهترین شکل طراحی و اجرا شوند.

شما می‌توانید انواع پروفیل چوب پلاستیک را به صورت حضوری از شرکت چوپکس اولین تولید کننده چوب پلاستیک در ایران خریداری نمایید؛ همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت چوپکس از پروژه‌های متنوعی که با استفاده از انواع پروفیل چوب پلاستیک اجرا شده است، دیدن فرمایید.

 

چوب پلاست چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان یا اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

Rate this post
چندسازه چوب پلاستیک (کامپوزیت چوب پلاست)

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا