شناخت محصول چوب پلاستیک

wood plast wpc e1574237928391 1
فهرست مطالب

شناخت محصول چوب پلاستیک

ابزارهای کار برروی چوب قابل استفاده برای چوب پلاست نیز هست؛ همچنین به دلیل تراکم یکپارچه، پرداخت برروی این محصولات آسان‌تر از کار با محصولات تمام چوب است. به‌علاوه به دلیل اکستروژن شبکه مانند، نیازی به استفاده از بسیاری فرآیندهای معمول نیز نیست.

جدول زیر تعدادی از ابزارهای کاربردی جهت پرداخت و تکمیل این محصولات را نشان می‌دهد:

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

چسباندن: ماشین کاری: تکمیل: درزگیری:
میخ

پیچ

چسب

منگنه

پرچ

 

تراشکاری

فرزکاری

دریل کاری

اره

اره فارسی بر

رنده

بتونه

نقاشی

رنگ یکپارچه

برجسته سازی(منبت)

روکش کردن

لمینیت

جلا زدن

استفاده از لاک الکل

درزگیرهای سیلیکونی

درزگیر اکریلیک

چسب‌های پرکردن سوراخ چوب

پرداخت و تکمیل تولید WPC یا چوب پلاست

یکی از ویژگی‌های چوب پلاستیک اکسترود شده، قابلیت فرم دهی تک مرحله‌ای محصول نهاییست. برای نخستین بار، محصولات چوبی شکل منظمی به خود گرفته و قطعات ضایعات ندارند. همچنین کنترل برروی ابعاد محصول به معنای افزایش کارآیی و صرفه جویی در استفاده از مصالح است.

دیوارهای نمای خارجی می‌توانند ضخامتی بین چهار الی شش میلی‌متر و دیوارهای داخلی ضخامتی در بازه 5/2 الی 5/3 میلی‌متر داشته باشند، به‌علاوه اکسترود جزئیات داخلی پیچیده با آستانه تحمل کمتر از +/-2/0 میلیمتر قابل اجراست.

ظاهر منظم تولیدات این اجازه را می‌دهد تا بتوان تمام روش‌های مرسوم به کارگرفته شده در طراحی قطعات پلاستیکی از جمله پایه و جداره‌های داخلی استحکام دهنده، قلاب‌ها و تقسیم‌های داخلی و چفت‌های ساده را برروی محصولات چوبی اعمال کرد. این کار منجر به کاهش هزینه و وزن محصول نهایی و مواد مصرفی می‌شود که خود در افزایش سرعت خنک شدن و در نتیجه تسریع تولید سهم بسزایی دارد.

همچنین طراحی پروفیل با استفاده از متصل کننده اجازه تولید سیستم‌های چندبخشی را می‌دهد که پیش از این در صنعت چوب قابل اجرا نبود. به کارگیری تمام فرآیندها در تولید مصنوعات پلاستیکی در حوزه چوب از دیگر دست آوردهای این تکنولوژی محسوب می‌شود.

طراحی محصولات WPC
طراحی محصولات WPC

کاربرد چوب پلاستیک

درحال حاضر WPC در محصولات نهایی از جمله کفپوش چوبی، چارچوب پنجره، روکش یا نمای ساختمان و سایر عناصر دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طی پنج سال گذشته در آمریکا، افزایش مصرف سالانه ١٠٠ درصدی این محصولات در زمینه‌های مختلف گزارش شده است که با گسترش سریع به کارگیری چوب پلاست، تجارت این مواد روبه افزایش است. یکی از موارد قابل رشد در حوزه کاربرد چوب پلاست صنعت مهندسی سازه است که به خوبی می‌تواند از ویژگی‌های خاص این محصولات استفاده کند.

علاوه‌بر این از چوب پلاستیک می‌توان در محصولاتی که ساخت آن‌ها عموما از چوب یا PVC-U است نیز استفاده کرد.

در زیر مثالهایی از کاربرد این محصولات آورده شده است

  • انواع سقف کاذب چوبی
  • چارچوب و اجزای در
  • چارچوب و اجزای پنجره
  • روکش خارجی عمودی و افقی
  • کف پوش و نرده
  • قرنیز
  • پله و نرده‌های آن
  • روکش کابینت
  • تزئینات سقف و دیوار
  • کفپوش چوبی پیش ساخته
  • قفسه بندی
  • ترانک کابل
  • حفاظ
  • مبلمان و معماری باغ
  • کابینت آشپزخانه و صفحه روی کابینیت
  • مبلمان اداری
  • روکش ضد صدا
روف گاردن رستوران سناتور
باغ بام با چوب پلاستیک

آینده چوب پلاست 

با ورود این محصولات به عرصه جهانی و با توجه به گسترش زمینه‌های مصرف این تکنولوژی و سرعت بالای رشد آن دوره جدیدی برای تولید محصولات قدیمی با ویژگی‌های جدید شروع شد که می‌تواند تا حد زیادی نیازهای مصرف کننده را برطرف کند.

با شناخت محصول چوب پلاستیک متوجه می‌شوید که این محصولات هزینه تولید را کاهش و بازده آن را افزایش می‌دهند، به علاوه برای مصرف کننده نیز به صرفه بوده و نسبت به سایر محصولات چوبی مزایای بیشتری دارد.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه این محصولات کاهش قیمت محصول خام با افزایش میزان آرد چوب آن است که خود باعث افزایش سختی محصول نهایی می‌شود که در برخی کاربردها به خودی خود منجر به بهبود کارآیی خواهد شد.

با توجه به آمار و ارقام ارائه شده در کشورهای مختلف من جمله آمریکا می‌توان نتیجه گرفت که آینده این صنعت روبه بهبود است ولی به نظر می‌رسد که مصرف کنندگان پیش از تولیدکنندگان به اهمیت این تولیدات پی برده‌اند.

 

با چوپکس فضای خود را احیا کنید

نظرات و سوالات خود را از طریق دیدگاه یا در قسمت تماس با ما مطرح فرمایید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

همچنین می‌توانید برای اجرای چوب پلاستیک در تهران و خرید چوب پلاست در تهران یا سراسر ایران با شماره 02122901835 تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
شناخت محصول چوب پلاستیک

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

۱۵ نظر درباره “شناخت محصول چوب پلاستیک
  1. سلام، مطالب بسیار جالبی را راجع به چوب پلاستیک تهیه کردید، با توجه به اینکه این محصول جدید است( علی الخصوص در ایران) احتیاج به آگاهی بیشتری برای آن وجود دارد اما سوال اصلی من این است که آیا در محیط های مرطوب سرپوشیده مثل سونا(چه سونای خشک و چه سونای تر) هم از آن ها استفاده می شود یا خیر؟

  2. سلام، ممنون از توجه شما، تلاش ما برای بالا بردن سطح اطلاعات مردم کشور عزیزمان در متریال های نوین است.
    حقیقتا این محصول در محیط های خیلی گرم مانند سونا توصیه نمی شود زیرا که پلیمر های موجود در پروفیل های چوب پلاستیک جذب گرمای بیشتری را در مقایسه با باقی متریال ها مثل چوب داراست، البته چوب پلاست مقاومت بالایی در برابر رطوبت داراست و مشکلی از این بابت اصلا نخواهد داشت و در محیط های پیرامون استخر ار آن بسیار استفاده می شود.

  3. سلام ببخشید من برای قسمتی از دیواره منزلم که نم داره می خواهم از این مصالح استفاده کنم،اصلا برای اینجا قابل استفاده هست یا خیر؟مطلب بعدی که میخواهم بدانم این است که می توانم چوب پلاستیک را به دبوار پیچ کنم یا خیر حتما باید نصاب بیاید و کارهای آن را انجام دهد؟ باز هم ممنون از مطالب جالبتون. منتظر پاسخ از جانب شما هستم.

    1. سلا خانم، بله چوب پلاستیک در داخل منازل هم قابل استاده است تنها نکته مهم تزکیب آن با مصالح دیگر و یا سلیقه خود شما مهم است که از آن در دکوراسیون داخلی منزلتان استفاده کنید یا خیر، محصول چوب پلاست را به راحتی می توان تمیز کرد (حتی با مواد شوینده و آب) و کوچکترین آسیبی در مقابل رطوبت دیوار منزل نخواهد دید.

  4. سلام واقعا از این متریال من خوشم اومد چقدر جالبه که هم زیبایی چوب رو داره و هم علاوه بر ان مقاومت ،مرسی از مطالب خیلی خوبتون ققط این که ایا تولید این محصول ایا با میزان ترکیبات دقیق مانند محصول خارجی انجام می شود یا نه قابلیت رقابت با محصول چوب پلاستی خارجی را ندارد؟

  5. سلام ممنون از مطالب خیلی جالبتون. من میخواستم بدونم در مکان های سرپوشیده مقاوت این مصالح بهتر هست یا تفاوتی نداره با فضاهای سرباز و زیر آفتاب.

    1. سلام دوست عزیز این محصول مقاومت بالایی در برابر رطوبت داراست حال شما میتوانید در محیط سرپوشیده خود استفاده کنید و یا در محیط سرباز،البته که کفپوش چوب پلاستیک بیشتر در محیط های یرباز استفاده می شود زیرا که مقاومت آن بسیار بالاتر از ترموود است.

  6. بازتاب: چوب پلاست قسمت 2 | چوپکس
  7. سلام و تشکر فراوان
    در زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین سایتا هستید
    خسته نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا