استفاده از پنل خورشیدی در سقف بام سبز!

استفاده از پنل خورشیدی در سقف بام سبز!
فهرست مطالب

استفاده از پنل خورشیدی در سقف بام سبز!

با توجه به اینکه می‌توان ماژول‌های خورشیدی را در زاویه‌ای صحیح و مناسب‌ترین جهت تنظیم کرد، سقف مسطح یکی از بهترین مکان‌ها برای این کار است. این یک باور اشتباه است که باید از بین روف گاردن و سیستم انرژی خورشیدی تصمیم بگیرید و فقط یکی را انتخاب کنید. بر خلاف این تصور، با یک سیستم صحیح، هنگام اجرای بام سبز به همراه پنل انرژی خورشیدی، اثرات هم افزایی قابل توجهی حاصل می‌گردد. نصب پنل خورشیدی در سقف روف گاردن بسیار موثر بوده و این امکان را به شما می‌دهد تا نه تنها در قسمتی از بام، سقف داشته باشید که بتوانید به راحتی انرژی خورشیدی را ذخیره کرده و در مواقع ضروری مورد استفاده قرار دهید. 

ZinCo  با پایه خورشیدی:

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

پنل خورشیدی قادر است تا انرژی خورشید را در بام‌ سبز ذخیره کرده و هم افزایی ایجاد نماید. خواه این امر برای تولید برق (فتوولتائیک) باشد یا به منظور کاربردهای گرمایشی و آب گرم (خورشیدی) استفاده گردد. ارتفاع قاب‌های خورشیدی فاصله کافی بین لایه زیر و پنل‌های خورشیدی را ایجاد می‌کند و از نور خورشید و آب باران کافی به گیاهان می‌دهد و امکان نگهداری مناسب را برای آن‌ها نیز فراهم می‌آورد.

عملکرد پیشرفته ماژول‌های فتوولتائیک:

عملکرد پیشرفته ماژول‌های فتوولتائیک:

عملکرد ماژول‌های فتوولتائیک به دمای ماژول‌ها و دمای هوای محیط اطراف بستگی دارد. قاعده کلی چنین است: “ماژول هرچه گرم‌تر باشد، عملکرد آن نیز کمتر است”. در حقیقت، ماژول‌ها به دلیل تابش خورشید به طور قابل توجهی گرم می‌شوند. این با سطح پشت بام داغ مانند غشاء ضد آب لخت یا یک سقف با سنگ ریزه مختل می‌شود. با این حال، در صورت ترکیب با یک سقف سبز، ماژول‌های خورشیدی عملکرد بهتری خواهند داشت. از طریق اثر خنک کننده ناشی از تبخیر در سطح گیاه، دمای هوای محیط خنک‌تر شده و سلول‌های فتوولتائیک عملکرد آن‌ها را بهبود می‌بخشند.

بالاست تهیه شده توسط ساخت بام سبز:

یکی از مهم‌ترین اثرات هم افزایی در مرحله ساخت و ساز است. ساخت خورشیدی ZinCo از یک لایه محافظ و زهکشی، پنل‌های خورشیدی و قاب‌های خورشیدی تشکیل شده است. تابلوها با مقدار مشخص شده از محیط رشد پوشانده شده‌اند و سپس پوشش گیاهی مورد نظر کاشته می‌شود. وزن ترکیبی از رسانه‌ها و گیاهان رو به رشد، بالاست مورد نیاز سیستم انرژی خورشیدی را برای مقابله با بارهای بادی فراهم می‌کند.

در کل استفاده از پنل خورشیدی به عنوان سقف روف گاردن ایده نوینی نیست و سالیان سال است که در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار گرفته است. این ایده می‌تواند از هدر رفت انرژی خورشیدی جلوگیری کرده و در مواقع ضروری بسیار کارآمد باشد. با این حال اگر تصمیم به اجرای روف گاردن دارید، می‌توانید بخشی از سقف را با استفاده از پنل خورشیدی پوشانده و برق مصرفی در بام سبز را به راحتی تامین نمایید. ضمن این که به دلیل تابش متداوم نور آفتاب در طول روز، پشت بام بهترین گزینه برای ذخیره انرژی خورشیدی خواهد بود. 

 

چوب پلاست چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان یا طالاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

4/5 - (2 امتیاز)
استفاده از پنل خورشیدی در سقف بام سبز!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا