ایده برای طراحی لابی !

ایده برای طراحی لابی !
فهرست مطالب

ایده برای طراحی لابی 

نوع فضای لابی ساختمان شامل: سرسراها، ورودی‌ها به سالن و مناطق غربالگری امنیتی یا نزدیک ورودی هتل، ورودی ساختمان یا فضای مشخص شده است. علت این مسئله به منظور استقبال و هدایت مستاجران و بازدیدکنندگان، کنترل دسترسی و ارائه راه‌های خروج از ساختمان‌هاست. این نوع فضا اغلب با مناطق امن یا بعضا غیر ایمن طراحی می‌شود. نوع فضای لابی شامل راهروی آسانسور نمی‌شود، با این حال، ممکن است از نظر فیزیکی یا زیبایی شناسی مجاور یا به هم متصل باشند. لابی‌های ساختمان اغلب به‌عنوان چهره عمومی، فضای داخلی ساختمان عمل می‌کنند و به فضاهای تعاملی‌تری تبدیل می‌شوند که تجربه کاربری پیشرفته‌تری را ارائه می‌دهند.

شخصیت و عملکرد فضای لابی، اغلب بر اولین برداشت بازدید کننده از ورود به ساختمان تأثیر می‌گذارد. نگرانی‌های کلیدی طراحی برای این نوع فضا شامل: تعادل زیبایی شناسی، امنیت، پایداری و ملاحظات عملیاتی است. ویژگی‌های معمول انواع فضای لابی شامل فهرست عناصر اهداف طراحی قابل اجرا به شرح زیر است. یکی از ویژگی‌های اصلی که امروزه در طراحی لابی به آن دقت می‌شود، کاربرد محصولات نوین و چند منظوره همچون چوب پلاست است. طراحان حرفه‌ای با استفاده از متریال‌های مدرن، ایده‌های متفاوتی خلق می‌کنند. همین باعث می‌شود تا سبک‌های نوین طرفداران بیشتری به خود جلب نماید.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

معرفی محصولات نوین در طراحی لابی ساختمان !

یکی از محصولاتی که این روزها بسیار مورد توجه است، چوب پلاست بوده که در زمینه‌های متعددی کاربرد دارد. این محصول که به تازگی در کشور ما پا به عرصه ظهور نهاده، بیشتر برای فضای باز و بیرونی کاربرد دارد. با این حال در برخی مواقع و برای محیط‌های داخلی یا اماکن عمومی همچون لابی ساختمان یا طراحی ورودی هتل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این بخش چندین کاربرد چوب پلاست در طراحی لابی ساختمان را به شما معرفی خواهیم کرد.

سقف لابی ساختمان و طراحی آن با چوب پلاست !

سقف لابی ساختمان و طراحی آن با چوب پلاست !

از جمله کاربری که می‌توان با استفاده از این متریال در دکوراسیون داخلی اشاره کرد، سقف کاذب چوبی است که فضایی خاص و متفاوتی ایجاد خواهد کرد. سقف چوبی از عناصری به شمار می‌آید که همیشه و در همه ال طرفداران خاص خود را داشته است. با اجرای این نوع سقف می‌توانید فضای داخلی لابی را به بهترین شکل تغییر داده و محیطی گرم و صمیمی بوجود آورید.
سقف لابی ساختمان را به راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌توان با چوب پلاست طراحی و اجرا کرد. این محصول که از 6 رنگبندی متنوع برخوردار است به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید رنگ دلخواه را انتخاب نمایید. از دیگر مزایای سقف چوبی با پروفیل چوب پلاست، نورپردازی آن است. هنگامی که شما سقف معلق را نصب کردید، می‌توانید بخش‌هایی از آن را برای زیبا بیشتر نورپردازی کنید.

سقف چوب پلاست همچنین نازیبایی‌های تاسیسات، کابل و سیم را به بهترین شکل ممکن می‌پوشاند. اما دسترسی به آنها به راحتی امکان پذیر خواهد بود. یکی دیگر از مزایای این نوع سقف برای لابی ساختمان قابلیت عایق بودن آن است که در فصل گرما محیط را خنک نگه داشته و در فصل سرما باعث گرم نگه داشتن فضای داخلی خواهد شد. همین امر به طور مستقیم تاثیر بسزایی در کاهش مصرف انرژی دارد.

در طراحی لابی ساختمان از گیاهان استفاده کنید !

همیشه وجود گل‌های تزئینی و گیاهان سبز و زنده در هر محیطی باعث ایجاد حس آرامش و سرزندگی خواهد شد. بنابراین شما می‌توانید با سرسبز کردن فضای لابی ساختمان آن را به محیطی آرامش‌بخش تبدیل نمایید. با این روش نه تنها ساکنین ساختمان که دیگر افراد رهگذر نیز از این فضای زیبا لذت خواهند برد.
برای این کافیست تا از فلاورباکس چوبی یا گلدان‌هایی با ابعاد متناسب استفاده کنید. فلاورباکس چوب پلاست در ابعاد متفاوت قابل اجراست. بنابراین می‌توانید به آسانی انواع گیاهان مورد علاقه و مناسب فضای لابی را در آنها بکارید. ظاهر چوبی این گلدان‌ها در کنار گل‌های زینتی و گیاهان سبز، بسیار زیبا آرامش‌بخش خواهد شد. ضمن این که در صورت اجرای سقف با چوب پلاست، می‌توانید با کاربرد فلاورباکس چوبی، فضایی یکدست و یکپارچه بوجود آورید.

در طراحی لابی ساختمان از گیاهان استفاده کنید !

ورودی لابی ساختمان را به یاد داشته باشید !

از چوب پلاست می‌توان در طراحی ورودی ساختمان با اجرای پرگولا یا پله و کفپوش چوبی استفاده کرد. پرگولا ورودی بهترین گزینه برای درب ورودی ساختمان بوده که ظاهری شیک دارد. می‌توانید با اجرای این عنصر ورودی ساختمان را به طوری مدرن بازسازی و طراحی کنید. برای این که بتوانید این زیبایی را چند برابر کنید، می‌توانید با اجرای دیگر عناصر همچون پله و کفپوش چوبی، هارمونی خاصی بوجود آورید.
این محصول بهترین گزینه برای کاور پله‌ها و کفپوش ورودی به حساب می‌آید. زیرا از مقاومت بالایی برخوردار بوده و محصولی‌ست که مختص فضای باز و بیرونی طراحی شده است. به این معنا که در برابر عوامل فیزیکی- محیطی و تردد بالا بسیار مقاوم خواهد بود. ضمن این که نما چوبی نیز با پروفیل چوب پلاست ظاهری شیک بوجود خواهد آورد.

اهمیت به دسترسی در طراحی لابی ساختمان !

دسترسی باید در مراحل اولیه برنامه‌ریزی شود. انواع مختلفی از ناتوانی‌ها از جمله: ناتوانی‌های بینایی، یادگیری، تحرک، گفتار و شنوایی باید در نظر گرفته شود. کارکنان همچنین باید در مورد نحوه ارائه خدمات یا محل اقامت مناسب که ممکن است درخواست یا مورد نیاز باشد، آموزش دیده و مطلع شوند.

زیبایی شناسی و اهمیت آن در طراحی لابی ساختمان !

از پوشش‌ها، مبلمان، تابلوها و آثار هنری مناسب برای منعکس کردن ماهیت عمومی فضا و همچنین تصویر سازمان‌های مستقر در ساختمان استفاده کنید.
یک تجربه فشرده سازی یا رهاسازی فضایی می‌تواند تجربه زیبایی شناختی را افزایش دهد. (رویکرد بیرونی، فشرده سازی از طریق درهای ورودی یا دهلیز، رهاسازی در لابی یا دهلیز).
لابی‌هایی که به خوبی طراحی شده‌اند، فرصت‌های امدادی را برای کارگران یا ساکنان فراهم می‌کنند، مانند: استراحت، از فضاهای محدودتر.

Rate this post
ایده برای طراحی لابی !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا