20 مدل سقف کاذب چوبی برای آشپزخانه 2023

مدل سقف کاذب چوبی برای آشپزخانه
فهرست مطالب

استفاده از سقف کاذب یکی از سریع‌ترین، بهترین و مقرون به صرفه‌ترین تغییراتی است که به کمک آن می‌توانید تغییراتی در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد کنید. از سقف کاذب نه تنها در آشپزخانه بلکه در اتاق نشیمن، اتاق خواب، لابی و غیره هم می‌توان استفاده کرد. امروزه طرح‌های بسیار متنوعی برای سقف کاذب آشپزخانه وجود دارد و همین موضوع به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مشتریان تبدیل شده است. انتخاب نوع سقف به اندازه و ابعاد آشپزخانه، سلیقه شما، بودجه مورد نظرتان و نظر طراح بستگی دارد.
در حال حاضر استفاده از سقف کاذب چوبی آشپزخانه محبوبیت بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها پیدا کرده است به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی سقف کاذب چوبی آشپزخانه، بهترین و جدیدترین مدل‌های آن را در سال 2023 معرفی کنیم. 

بهترین مدل های سقف کاذب چوبی آشپزخانه 

در ادامه با بهترین و جدیدترین مدل‌های سقف کاذب چوبی آشپزخانه در سال 2023 آشنا خواهید شد: 

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

1- مشخص کردن فضا با سقف کاذب چوبی

با استفاده از پانل‌های چوبی می‌توانید فضا را مشخص کنید و تصمیم بگیرید که می‌خواهید طرح سقف کاذب چوبی را کجا نصب کنید. استفاده از سقف کاذب چوبی در اتاق خواب و آشپزخانه می‌تواند یک محیط آرام‌بخش بسازد. 

2- سقف کاذب چوبی مشبک و چشم نواز

برای طراحی سقف کاذب چوبی آشپزخانه می‌توانید از مدل مشبک استفاده کنید و برای جلوه بیشتر نورهای مخفی و سایر تزئینات خیره کننده را در آن بگنجانید. این مدل سقف کاذب چوبی آشپزخانه می‌تواند برای راهرو، اتاق خواب و اتاق نشیمن هم استفاده شود.

3- استفاده از تیرهای چوبی در سقف کاذب

گاهی اوقات برای زیبایی بیشتر در سقف کاذب از تیرهای چوبی استفاده می‌کنند، به هیچ عنوان وزن سقف کاذب روی تیرهای چوبی قرار نمی‌گیرد بلکه بیشتر جنبه تزیینی دارد. گنجاندن تیرهای چوبی به عنوان قطعات طراحی تزئینی در سقف کاذب، حال و هوای سنتی را در محیط می‌سازد. برای جلوه بیشتر می‌توانید از تعداد کمتری تیر چوبی استفاده کنید.

4- سقف کاذب چوبی با تزئینات فلزی

یکی از جدیدترین ایده‌ها برای سقف کاذب چوبی در آشپزخانه که کافه‌ها و رستوران ها از آن استقبال کردند، استفاده از تزئینات فلزی است. آویزان کردن چراغ های آویز فلزی روی میز ناهارخوری یک راه عالی برای جلوه بیشتر محیط است.

سقف کاذب

5- سقف کاذب چوبی با شیار(کانال)

در این مدل، سقف کاذب چوبی را داخل یک شیار در سقف کاذب POP بگنجانید. برای تزیین سقف کاذب POP از چراغ‌های توکار و نورهای مخفی استفاده می‌کنند.

6- سقف کاذب چوبی آزاد و معلق (شبیه به جزیره)

سقف کاذب چوبی در وسط فضای مورد نظر به صورت آویزان و معلق قرار می‌گیرد و شکل آن شبیه به یک جزیره معلق در هوا است.

7- سقف کاذب با چوب‌های طرح دار سنتی

برای طراحی سقف کاذب چوبی می‌توانید به جای استفاده از چوب‌‌های معمولی و ساده از چوب‌های طراحی شده به سبک هندی استفاده کنید. استفاده از الگوهای سنتی هندی روی چوب یک ایده جدید و خلاقانه است.

8- سقف چوبی کاذب با شیشه

برای جلوه بیشتر سقف کاذب چوبی می‌توانید از شیشه‌های ساده، مات و رنگی استفاده کنید. استفاده از نورهای مخفی و تابش نور به شیشه‌های رنگی نمای بسیاری زیبایی ایجاد می‌کند و سقف چوبی را به یک مرکز توجه بصری در آشپزخانه تبدیل می‌کند.

9- طبقه در سقف کاذب چوبی

در این مدل لبه‌های سقف کمی پایین‌تر از قسمت داخلی آن قرار دارد و یک حاشیه کمی اطراف سقف ایجاد می‌شود، این حاشیه بعد سقف را بیشتر می‌کند و برای جلوه آن می‌توانید از نورهای مخفی استفاده کنید. این طراحی باعث می‌شود تا یک طبقه روی سقف کاذب چوبی ایجاد شود.

10- سقف کاذب چوبی با شیار و اشکال هندسی

استفاده از اشکال هندسی با شیار در ساخت سقف کاذب چوبی نمای سقف را بسیار جذاب و چشمگیر می‌کند. استفاده از نورهای تزئینی آفتابی و سفید رنگ بعد بیشتی در فضا ایجاد می‌کند.

11- ایجاد لایه‌های مختلف با طرح سقف کاذب POP

برای جذاب‌تر شدن سقف کاذب چوبی می‌توانید چندین لایه با سقف کاذب POP و چوبی ایجاد کنید تا سقف جذاب‌تر و بزرگ‌تر به نظر برسد. اگر لایه‌های سقف را زمانی که در سطح وسیعی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند با نور مخفی تزئین کنید بعد بیشتری به فضا می‌‌دهند.

12- سقف با طرح چهارخانه 

در طراحی این مدل سقف کاذب آشپزخانه می‌توانید همانند تیرهای چوبی، با استفاده از چوب‌های مختلف سقف را تقسیم بندی(چهارخانه) کنید. برای این کار تیرها را متقاطع کنید تا الگوی شطرنجی از تیرهای چوبی روی سقف کاذب ایجاد شود، این الگو بسیار جذاب بر فضای اطراف تأثیر می‌گذارد.

13- سقف کاذب چوبی با نور طبیعی

یکی از زیباترین طراحی‌های سقف کاذب چوبی، استفاده از نور طبیعی در طراحی آن است. می‌توانید روی سقف کاذب چوبی از شیشه‌های بیضی شکلی استفاده کنید که به عنوان نورگیر محیط عمل می‌کنند. در روز می‌توانید از نور طبیعی محیط و در شب هم از زیبایی خیره کننده آسمان استفاده کنید.

14- سقف کاذب چوبی با طبقات گرد

برای تنوع بیشتر در طراحی سقف کاذب علاوه بر طبقات مستطیل می‌توان از طبقات گرد و دایره‌ای هم استفاده کرد. استفاده از سقف کاذب با طبقات گرد راهی برای فرار از طرح‌های رایج و تکراری (طبقات مستطیلی) است. 

15- جعبه‌ای شکل

با استفاده از پانل‌های چوبی که به شکل جعبه هستند می‌توان یک سقف کاذب چوبی جعبه‌ای شکل ساخت. برای جلوه و نمای بیشتر باید رنگ پانل‌هیا چوبی با سقف متفاوت باشد.

16- استفاده از بافت در طراحی سقف کاذب چوبی

استفاده از بافت‌های مختلف در طراحی سقف کاذب چوبی ظاهر بسیار متفاوتی ایجاد می‌کند، برای این کار می‌توانید از تخته‌های چوبی، طراحی چند لایه استفاده کنید و آن را روی شیار سقف کاذب POP قرار دهید تا ظاهری چند لایه و کامل ایجاد کند.

17- سقف کاذب با نورپردازی توکار

استفاده از لامپ‌های توکار یکی از رایج‌ترین تزئیناتی است که برای سقف کاذب چوبی استفاده می‌شود. این مدل نورپردازی اگر با لامپ‌های آفتابی و مهتابی انجام شود فضا را به اندازه کافی روشن می‌کند و نمای بسیار شیک و زیبایی خواهد داشت.

18- نورپردازی به سبک Cove Lighting

به طراحی سقف کاذب که با ال ای دی‌های خطی انجام می‌شود و درون فرو رفتگی‌های سقف کاذب یا نمای جزیره‌ای قرار می‌گیرند، طراحی به سبک Cove Lighting می‌گویند. استفاده از این نورپردازی نور بسیار ملایم و یکنواختی در محیط ایجاد می‌کند.

19- سقف کاذب چوبی با چراغ‌های آویز

استفاده از چراغ های آویز مانند لوستر در سقف‌های کاذب چوبی یک نقطه کانونی در سقف ایجاد می‌کنند. از این چراغ‌ها می‌توانید به صورت تکی یا به صورت دسته‌ای استفاده کنید، چراغ های آویز علاوه بر اینکه فضا را روشن می‌کند، موجب زیبایی دکوراسیون داخلی می‌شوند.

20- استفاده از لوستر در طراحی سقف کاذب چوبی

استفاده از یک لوستر پر زرق و برق از سقف کاذب چوبی علاوه بر اینکه فضا را سلطنتی و با شکوه نشان می‌دهد، موجب روشنایی فضای اطراف می‌شوند.  گنجاندن یک لوستر در طراحی سقف کاذب چوبی جلوه و زیبایی بسیاری به دکوراسیون داخلی می‌دهد.

کلام آخر 

حال که با سقف کاذب چوبی آشپزخانه و مدل‌های جدید آن آشنا شدید به راحتی می‌توانید با شناخت بیشتر و مشاوره با طراحان دکوراسیون داخلی یکی از بهترین و زیباترین آن‌ها را انتخاب کنید.

منبع: magicbricks

2.7/5 - (4 امتیاز)
20 مدل سقف کاذب چوبی برای آشپزخانه 2023

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا