چوب پلاستیک در بازار جهانی !

چوب پلاستیک در بازار جهانی!
فهرست مطالب

بازار جهانی چوب پلاست !

این مقاله مسائل مرتبط با بازار جهانی چوب پلاست، تلاش‌های بازیافت مواد و فرآیند کامپوزیت‌های چوب پلاستیک در آینده را مورد بحث قرار خواهد داد. پس از آن جزئیات نحوه استفاده از پوشش چوب پلاستیک را بیان داشته و بعداً براساس ترکیبی از مسائل مربوط به دوام و ویژگی مواد و همچنین درک مصرف کننده، نیازها و عدم عملکرد مسائل را تفسیر می‌کند که هرکدام ممکن است به میزان قابل توجهی بر این امر تأثیر بگذارند.

پوشش کامپوزیت چوب پلاستیک (WPC) پیشرفت‌های اساسی در عملکرد مواد، پردازش و پذیرش مشتری داشته است. در این مقاله به بحث در مورد مسائل مربوط به تلاش‌های بازیافت مواد و فرآیند چوب پلاست در آینده می‌پردازیم. سپس جزئیات نحوه استفاده چوب پلاستیک و اینکه بعداً بر اساس ترکیبی از خاصیت مواد، مسائل مربوط به دوام و تغییر نیازهای مصرف کننده و درک آنها در مورد مسائل غیر عملکردی توضیح داده می‌شود. ما معتقدیم که پتانسیل عظیمی برای توسعه بازارهای جدید چوب پلاستیک دست اول و بازیافت شده، وجود دارد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

مشاوره رایگان جهت طراحی و اجرای چوب پلاست

02122206807

چوب پلاستیک یا چوب پلاست (WPC) پیشرفت‌های عمده‌ای در عملکرد مواد، پردازش و پذیرش توسط مصرف کننده داشته است. رشد کامپوزیت‌های چوب پلاستیک در آمریکای شمالی کمتر از 1٪ در اواسط دهه 90 تا بیش از 40٪ در حال حاضر و پیش بینی می‌شود تا قبل از پایان این دهه (2020) برای رسیدن به بالای 50٪ افزایش یافته است. در دهه 1970 و 80 هنگامی که مواد پوششی چوب‌های سرخ و سرو به طور طبیعی و با دوام بکار گرفته می‌شدند، ورود و رشد بسیار زیادی (مثل چوب پلاست در حال حاضر) را در بازار پوشش در فضای باز تجربه کردند. 

رشد بازار چوب پلاستیک در جهان

تجزیه و تحلیل اخیر از رشد بازار چوب پلاستیک در جهان به ویژه در ایالات متحده می‌گوید. روند جهانی چوب پلاست روبه پیشرفت بوده و چوب پلاستیک بیشترین دسترسی را به بازارهای محصولات چوبی کسب کرده است. همچنین تولیدات این محصول در زمینه‌های متعدد همچون: اجرای سقف کاذب، نرده، روف گاردن، نما چوبی و… در حال معرفی به این بازارها و جایگزین چوب‌های طبیعی و سایر مواد آسیب پذیر شامل بتن و آلومینیوم می‌گردد.

کاربرد چوب پلاست و پوشش گسترده

در سال 2002، 1.4 میلیون خانه جدید در ایالات متحده ساخته شد. اندازه متوسط ​​این خانه‌ها 215 مترمربع بود که هر یک نیازمند سقف و دیواره بادوام بودند. علاوه‌بر این، بیش از 50٪ از این خانه‌های جدید دارای پوشش‌های بیرونی مجاور یا متصل هستند که در زمان ساخت نصب شده‌اند یا در 5 سال از ساخت اولیه، پوشش‌های اضافه شده، خواهند داشت. اندازه متوسط ​​این پوشش‌ها 26 متر مربع بود. در این بازار پوشش ایالات متحده به تنهایی و در مجموع حدود 18.5 میلیون مترمکعب از چوب تصفیه شده (90%) و (10%) چوب پلاست استفاده کرده است. این آمار در سال 2011 به (52%) چوب تصفیه شده و (48%) چوب پلاستیک رسیده است.

 

کاربرد چوب پلاست و پوشش گسترده

بازار حصاربندی ایالات متحده 2.6 میلیارد دلار آمریکا در سال 2002 تخمین زده شد و پیش بینی می‌شود تقریباً 5٪ در سال رشد کند و به 4.8 میلیارد دلار آمریکا تا سال 2019 برسد. در حال حاضر بازار حصاربندی ایالات متحده 45٪ چوب و مواد تلفیقی (مثل چوب پلاست) 44٪ فلز، 6٪ پلاستیک و 5٪ از مواد دیگر است. در حال حاضر چندین تولید کننده محصولات ساختمانی چوب پلاست تحت نام‌های تجاری مختلف در ایالات متحده وجود دارد و اما در ایران این مقدار تولید بسیار کم است، حتی کمتر از کشور هند!

چوب پلاستیک = قابل بازیافت

اکنون اجرای چوب پلاستیک به یک بازیگر اصلی در بازار آمریکای شمالی و اروپا تبدیل شده و بسیاری از تجربیات کسب شده در چگونگی استفاده از پوشش‌های چوبی مورد استفاده قرار گرفته است. پس از آن دور ریخته شده یا بازیافت شده (که هرچند باز در فرآیند بازیافت مقدار قابل توجهی باز هم دور ریخته می‌شود) که ممکن است به صنعت کامپوزیت‌های چوب پلاستیکی کمک کند، زیرا چوب پلاستیک از بازیافت چوب و پلاستیک مرغوب تولید شده و بعدها هم کاملا قابل بازیافت است.

مشاوره رایگان جهت طراحی و اجرای چوب پلاست

02122206807

تولیدکنندگان چوب پلاستیک (WPC) محصولات خود را از نظر زیست محیطی بسیار بی‌خطرتر از چوب تصفیه شده و با عملکرد بهتر به بازار عرضه کرده‌اند. درباره این که بازیافت پلاستیک چیست و چگونه صورت می‌گیرد به طور کامل صحبت شده است. چوب پلاست در حال حاضر حدود 20 تا 25 درصد برای پوشش خانه‌ها استفاده می‌شوند و انتظار می‌رود سهم آنها تا سال 2025 به نزدیک 50 درصد افزایش یابد. 

در سال 2013، بیش از 805000 تن متریک از کامپوزیت‌های پلیمر چوبی با 87٪ WPC و 13٪ کامپوزیت فیبر طبیعی تولید شدند و همینطور از سال 2008 تا 2013، استفاده از فیبر چوب به عنوان پرکننده محصولات ساختمانی بر پایه پلاستیک (چوب پلاست) از 66٪ به 80٪ رشد یافته است. پیش بینی می‌شود که رشد بازار بین سال‌های 2010 تا 2020 به 350،000 تن در اروپا و 2.4 میلیون تن در آمریکای شمالی برسد. این امر مورد انتظار است که پلی اتیلن رزین غالب در بازار WPC آمریکای شمالی با 83٪ سهم موجود در بازار باقی بماند.

نتیجه

رشد پیش بینی شده چوب پلاستیک به دلیل درک عمومی برای دوام بیشتر و کاهش تعمیر و نگهداری با کامپوزیت‌های چوب پلاستیکی می‌باشد. به‌علاوه EPA، از ژانویه 2004 استفاده مسکونی از چوب‌های تصفیه شده با CCA را در ایالات متحده محدود کرد. قبل از آن زمان، CCA رایج‌ترین و اقتصادی‌ترین نگهداری تصفیه برای مواد پوششی بود. تصفیه‌های چوبی جایگزین جدید هزینه بیشتری دارند و این امر اختلاف قیمت بین چوب تصفیه شده و چوب پلاست را کاهش می‌دهد و همین کاهش اختلاف قیمت، رشد بازار چوب پلاستیک را بیشتر می‌کند. 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

3.8/5 - (12 امتیاز)
چوب پلاستیک در بازار جهانی !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا