بازسازی تراس با چند راهکار اساسی!

بازسازی تراس با چند راهکار اساسی!
فهرست مطالب

بازسازی تراس با چند ایده خلاقانه

بازسازی تراس این روزها یکی از کارهاییست که بیشتر صاحبین ملک انجام می‌دهند و علت این امر وجود فضایی متفاوت و دنج در منزل برای داشتن ساعتی آرامش است. برای بازسازی تراس باید از ادوات و تجهیزات مختلف استفاده شود؛ ضمن اینکه انتخاب متریال مناسب برای این منظور نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اصلا یکی از دلایل اصلی بازسازی بالکن ، تغییر کلی محیط و فضای موجود با استفاده از محصولات نوین و کاربردی همچون پروفیل چوب پلاست با طول عمری بالاست که علاوه‌بر ایجاد ظاهری شیک و مدرن، سالیان زیاد نیز دوام خواهد داشت.

مصالح مناسب برای بازسازی تراس در دسته مصالح مقاوم قرار می‌گیرند؛ برای طراحی تراس از ایده‌های مختلف کمک گرفته می‌شود. این طرح‌ها در هر شهری متفاوت خواهد بود، با این حال برای این کار از ایده‌ای کلی استفاده می‌شود. سبک معماری در دکوراسیون تراس می‌تواند سبک متفاوتی را ارائه کند؛ با این حال سبک‌های کلاسیک در طراحی تراس بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. تمامی تراس‌ها بعد از گذشت مدتی نیاز به بازسازی پیدا می‌کنند. این بازسازی در پی مقاوم سازی تراس انجام می‌شود و تاثیر مهمی در ظاهر آن دارد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

بازسازی تراس به سبک مدرن

طراحی تراس به سبکی شیک و مدرن می‌تواند ایده شما برای بازسازی باشد؛ این سبک در عین سادگی بسیار زیبا و جذاب است. دکوراسیون به کار گرفته شده در تراس یا تراس سبز این روزها بیشتر با ظاهر چوبی نمایان می‌شوند و از هر نظر مقرون به صرفه خواهند بود و کلیه عناصر به کار رفته در تراس از نوع ساده و جذاب می‌باشند. برای بازسازی تراس با سبک مدرن بهتر است از محصولات جایگزین چوب بهر‌مند شوید؛ محصولی که مقاوم در برابر رطوبت، ضربه، فشار، حرارت و … باشد و پیشنهاد ما به شما چوب پلاست است که می‌تواند به عنوان یک ایده جذاب در دکوراسیون تراس به کار رود. این محصول در بازسازی بالکن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و فضا را گرم و صمیمانه خواهد کرد که البته این قابلیت تنها به محیط تراس مربوط نمی‌شود.

bazsazi terrاز نرده چوبی مقاوم و مستحک به عنوان حفاظ در بازسازی تراس استفاده کنیدace 3

چگونگی بازسازی تراس 

برای این که بتوانید تراس را به بهترین شکل تغییر داده و سبکی مدرن و شیک را بکار برید، بهتر است ابتدا تصمیمی برای قسمت‌های اصلی تراس داشته باشید. برای این کار طراحی و اجرای المان‌های اصلی همچون: کفپوش، دیوارپوش، نرده یا فلاورباکس بسیار مناسب خواهد بود. برخی مواقع نیز کارفرما ترجیح می‌دهد برای تراس سقفی در نظر بگیرید که اگر بدنبال روشی مدرن باشید، می‌توانید پرگولا مسقف یا حتی نوع بدون سقف آن را انتخاب نمایید و به این ترتیب ایده‌ای شیک را پیاده کنید.

برای بازسازی تراس نیاز به افراد حرفه‌ای و کارآمد است تا قبل از هرچیز به شما ایده و نقشه‌ای برای بازسازی ارائه دهند. طراحان این امکان را دارند تا پس از مشاهده تراس منزل شما با توجه به متراژ و در نظر گرفتن موارد اصلی، طراحی ایده‌آل و منحصر بفردی را با استفاده از برنامه‌های حرفه‌ای انجام دهند؛ ضمن این که نظرات شما را نیز در طراحی بگنجانند. در ادامه به طور کامل درباره المان‌ها و عناصری که قابلیت اجرا در تراس یا بالکن را دارند صحبت خواهیم کرد. 

تاثیر عناصر اصلی در بازسازی تراس

قابل توجه‌ترین نکته برای بازسازی تراس این است که باید محصولی برای اجرا استفاده شود تا در برابر عوامل محیطی و بیرونی کاملا مستحکم و مقاوم باشد. همان طور که می‌دانید بیشتر تراس‌ها در معرض عوامل بیرونی و فضای باز قرار دارند؛ بنابراین متریال به کار رفته در آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. نورپردازی نیز در بازسازی تراس اهمیت دارد و بهتر است توجه ویژه‌ای به این مورد شود. در سبک‌های مدرن اصولا از نورپردازی توکار استفاده می‌شود و رنگ‌های سفید و خنثی در دیزاین‌ تراس به عنوان رنگ غالب معرفی می‌گردد.

کفپوش مختص فضای باز را برای بازسازی تراس انتخاب کنید

کفپوش تراس از مهم‌ترین اجزای بالکن شناخته می‌شود و می‌توان گفت در بازسازی تراس نیز اولین قدم به شمار می‌آید. اگر بالکن منزل شما ابعادی بزرگ دارد، برای پوشش کفپوش تراس می‌توان از کفپوش چوبی با کیفیتی بالا و مستحکم کمک گرفت. کفپوش چوبی قابل اجرا با پروفیل چوب پلاست مختص فضای باز بوده و به همین علت در برابر عوامل فیزیکی و بیرونی بسیار مقاوم خواهد بود. ضمن این که می‌توانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن این نوع کفپوش را تمیز کنید.

کفپوش مختص فضای باز را برای بازسازی تراس انتخاب کنید

این نوع سیستم در بازسازی تراس بسیار کاربردیست. در واقع تراس‌هایی که بدین شکل بازسازی می‌شوند، همواره کفپوش تمیز و بدون گرد‌و‌خاک دارند. استفاده از کفپوش مناسب همچنین می‌تواند عایق خوبی در برابر دما و صدا باشد. کفپوش تایل نیز می‌توانید انتخاب مناسبی برای تراس‌هایی با متراژ کوچک باشد، این نوع کفپوش نیز مزایای بسیاری دارد و قادر است در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به نصب و اجرا در تراس‌های کوچک قرار بگیرد.

از نرده چوبی مقاوم و مستحک به عنوان حفاظ در بازسازی تراس استفاده کنید

نرده برای حفظ حریم خصوصی در فضای تراس بسیار اهمیت دارد و بهتر است این المان را از محصولی مقاوم و با کیفیت اجرا کنید. بسیاری از افراد به نرده چوبی علاقمند هستند، اما استفاده از متریال چوب طبیعی برای این منظور از لحاظ ایمنی مناسب نخواهد بود. بنابراین اگر تصمیم دارید که فضایی مناسب و شیک در تراس حاکم نمایید، پیشنهاد ما به شما استفاده از نرده چوب پلاست به عنوان المان حفاظتی در بازسازی تراس است. نرده چوبی قابل اجرا با چوب پلاست نه تنها از لحاظ ظاهری هیچ فرقی با چوب طبیعی ندارد که از لحاظ مقاومت، چندین برابر مستحکم‌تر از دیگر متریال‌هاست. همچنین این نوع از نرده‌های چوبی می‌تواند محافظ خوبی برای حیوانات خانگی، کودکان و سایر افراد باشد.

پرگولا یا سایبان بهترین گزینه در بازسازی تراس 

بازسازی تراس با ساخت پرگولا تکمیل می‌شود و می‌توان گفت ایده‌ای جذاب و دوستداشتنی برای کسانی به شمار می‌آید که به طور دائم از فضای تراس یا بالکن استفاده می‌کنند. در واقع تراس بدون پرگولا نمی‌تواند محیط مناسبی برای استراحت، گپ دوستانه، لذت بردن از هوای آزاد و … باشد. هدف شما از بازسازی بالکن ترتیب محیطی است که بتوانید به راحتی در فضای دنج آن استراحت کنید، ضمن اینکه بتوانید به فضای اطراف هم اشراف داشته باشید و از مناظر لذت ببرید. ساخت پرگولا در تراس می‌تواند فضای دنج برای خوردن قهوه، کتاب خواندن، لذت بردن از فضای طبیعی و … را فراهم کند.

پرگولا یا سایبان بهترین گزینه در بازسازی تراس 

برای ساخت و بازسازی تراس از مواد ضدآب کمک گرفته می‌شود؛ متریال ضدآب می‌توانند فضای تراس را برای شما بسیار ایمن و زیبا کنند. چوب پلاست از متریال‌های فوق‌العاده‌ای در طراحی پرگولاست. بسیاری از افراد برای سایبان تراس از روش‌های سنتی کمک می‌گیرند؛ به عنوان مثال از درخت انگور برای ساخت سایبان یا آلاچیق در فضای تراس استفاده می‌کنند. با این حال می‌توان با اجرای پرگولا چوبی به پرورش گیاهان مورد علاقه در تراس نیز پرداخت یا فضای بالکن را با گل‌های پیچک و رنده برروی سایبان بسیار متفاوت کرد.

کاربرد مبلمان فضای باز در بازسازی بالکن

یکی از ایده‌های خلاقانه‌ای که در بازسازی تراس به کار می‌رود، استفاده از مبلمان فضای باز می‌باشد. این المان از زیبایی و طراحی خاصی برخوردار بوده و در برابر رطوبت، گرما، فشار، ضربه، نور خورشید، آلودگی، اشعه ماوراء بنفش و … مقاوم است. این مبلمان برای فضای بیرونی گزینه خوبی هستند که می‌توان در تراس نیز از آن‌ها استفاده کرد و فضایی مناسب برای استراحت بوجود آورد. چوب پلاست ضدلغزش بوده و طراحی زیبایی دارد. در ترکیب چوب پلاست عناصر چوبی و مواد پلاستیکی دیده می‌شوند. برای ساخت چوب پلاست از درختان کاج و ساج استفاده می‎شود. این چوب‌ها بسیار گرم و زیبا هستند و قابلیت رنگ آمیزی دارند. اگر بدنبال ایده‌ای خلاقانه برای تراس هستید و این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید مبلمان را درون بالکن استفاده کنید، پس به این پیشنهاد ما شک نکنید.

عناصر تزیینی

در بازسازی بالکن عناصر تزیینی را مورد توجه قرار دهید؛ فلاورباکس‌ها و گلدان‌های تزیینی از زیباترین عناصر موجود در تراس هستند. برای تهیه فلاورباکس‌ها می‌توان از متریال مقاوم و زیبای چوب پلاست استفاده کرد. این عناصر به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید در فضای تراس گیاهان سبز و زنده را پرورش دهید و به محیط بالکن جانی تازه ببخشید. 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما ر ارتباط باشید

4/5 - (2 امتیاز)
بازسازی تراس با چند راهکار اساسی!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا