برای تغییر دکوراسیون چه کنیم؟

برای تغییر دکوراسیون چه کنیم؟
فهرست مطالب

تغییر دکوراسیون منزل یا خانه یکی از کارهاییست که دست کم یک یا برخی اوقات چند بار در سال اتفاق می‌افتد. این بستگی به شما دارد که چقدر به محیط اطراف و فضایی که در آن زندگی می‌کنید اهمیت دهید. اما بیشتر بانوان با سلیقه و خوش ذوق حتی برای یکبار در سال، ایده‌ای متفاوت جهت عوض کردن دکوراسیون منزل دارند که بعضا هزینه‌های خاص خود را در بر خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم به چند راه و روش موثر برای تغییر دکوراسیون خانه اشاره کنیم.

چگونه دکوراسیون خانه را عوض کنیم؟

همه این را خوب می‌دانیم که برای تغییر دکوراسیون منزل نیاز به صرف هزینه است تا بتوان ایده‌های خاص و متفاوت را اجرایی کرد. علاوه‌براین اگر تصمیم به استفاده از عناصر یا المان خاصی مانند: نصب کفپوش چوبی یا سقف کاذب و بعضا رنگ آمیزی منزل داشته باشید، بحث زمان و نیز استفاده از متریال‌های با کیفیتی همچون پروفیل چوب پلاستیک مطرح خواهد شد. بنابراین بهتر است به تمامی جوانب و زوایا فکر کرده و سپس کار را شروع کنید؛ پس اولین قدمی که برای عوض کردن فضای حاکم بر منزل دارید این است که بدانید:

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

چگونه دکوراسیون خانه را عوض کنیم؟
چگونه دکوراسیون خانه را عوض کنیم؟

کدام قسمت از دکوراسیون خانه نیاز به تغییر دارد!

یکی از راه‌هایی که در ایده پردازی برای دکوراسیون خانه به شما کمک می‌کند، این است که بدانید دقیقا کدام قسمت از خانه شما نیاز به تغییر یا حتی تعویض وسایل دارد. به همین علت باید به این بیندیشید که آیا تنها تصمیم به طراحی بخشی از خانه دارید یا میخواهید کل منزل را تغییر دهید. برخی مواقع شما تنها قصد تغییر دکوراسیون اتاق خواب را دارید، اما گاهی نیز تصمیم می‌گیرید کل منزل را تغییر دهید. به این صورت می‌توانید تقسیم بندی کرده و اگر می‌خواهید کل منزل را تغییر دهید از اصلی‌ترین نقطه که اصولا شامل دکوراسیون پذیرایی و دکوراسیون اتاق خواب می‌شود آغاز کنید. پس شما می‌توانید طراحی فضای منزل را به طور کلی به چند دسته تقسیم کنیم:

  • دکوراسیون سالن پذیرایی
  • دکوراسیون اتاق خواب
  • دکوراسیون آشپزخانه
  • دکوراسیون سرویس بهداشتی

ایده‌ای خاص و متفاوت برای دکوراسیون خانه در نظر بگیرید!

بهترین دکوراسیون منزل برای شما طراحیست که مطابق با فضای خانه انجام شود. قبل از این کار باید ایده یا افکار خود را متمرکز کرده و پس کار را شروع کنید. باید ابتدا تصمیم بگیرید که هدف شما تغییر اساسی منزل است یا می‌خواهید یک تغییر سطحی انجام دهید. این کار باعث می‌شود تا راحت‌تر تصمیم خود را عملی کنید. این که چه سبکی را دوست دارید و مورد پسند شماست از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به شما کمک می‌کند تا به آسانی ایده‌تان را اجرا کنید. علاوه‌براین شما با این کار می‌توانید به صورت تقریبی هزینه عوض کردن فضای منزل را نیز برآورد کنید.

ایده‌ای خاص و متفاوت برای دکوراسیون خانه در نظر بگیرید!

دکوراسیون خانه مدرن

دکوراسیون خانه مدرن با استفاده از المان‌های اصلی

دکوراسیون خانه مدرن را می‌توان با استفاده از چندین عنصر اصلی به طور چشمگیری تغییر داد. برای این کار شما باید به بودجه و هزینه‌ای که برای تغییر و طراحی منزل در نظر گرفته‌اید دقت کنید. اما در کل می‌توانید با نصب و اجرای کفپوش یا سقف کاذب که انواع چوبی آن طرفدار بیشتری دارد، دیوارپوش یا انواع نرده چوبی که بیشتر در دکوراسیون خانه های لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد، تغییرات اساسی را در منزل ایجاد کنید. این روزها استفاده از دکوراسیون چوبی و محصولات نوین مانند متریال چوب پلاست نیز به دلیل شباهت زیاد به چوب به عنوان محصول دوستدار طبیعت بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

چگونه دکوراسیون خانه را زیبا کنیم؟

هارمونی یا یکپارچگی عناصر از نکات اصلی دکوراسیون منزل

یکی از نکاتی که باعث می‌شود تا دکوراسیون خانه را زیبا کنید، ایجاد هارمونی خاص با استفاده از المان‌های کاربردی در منزل است. برای مثال شما می‌توانید کفپوش منزل را با سقف یا دیوار پوش، با استفاده از مصالح خاص یا محصولات جدید از جمله متریال چوب پلاست هماهنگ کنید. این کار نه تنها دکوراسیون منزل شما را کاملا متفاوت می‌نماید، بلکه حسی خاص را در فضای خانه ایجاد خواهد کرد. دکوراسیون خانه‌های مدرن تهران توسط طراحان حرفه‌ای اصولا از هارمونی خاصی پیروی می‌کند و با تغییر چندین عنصر اصلی که با استفاده از متریالی خاص ایجاد شده، محیطی متفاوت بوجود خواهد آورد.

چگونه دکوراسیون خانه را زیبا کنیم؟
چگونه دکوراسیون خانه را زیبا کنیم؟

فضای سبز را به خانه بیاورید

یکی از راه‌های اصلی برای تغییر دکوراسیون خانه استفاده از فضای سبز در محیط منزل است که به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل بتوانید محیط خانه را تغییر دهید. تنها کافیست تا از انواع فلاورباکس در طرح‌ها و مدلهای جدید استفاده کنید و نقش پر رنگ گل و گیاه را در منزل مشاهده کنید. یکی از ویژگی‌های فضای سبز در خانه این است که حس زنده بودن و شادابی را همواره به شما انتقال می‌دهد؛ علاوه‌براین که گیاهان سبز به راحتی با تمامی المان‌های موجود در منزل هماهنگ می‌شوند.

دکوراسیون منزل ساده به چه صورت است

اگر می‌خواهید به طور سطحی دکوراسیون منزل را تغییر دهید، می‌توانید به تعویض یا جا به‌جایی وسایل منزل فکر کنید. برای مثال:

مبلمان منزل را تعویض کنید

یکی از کارهایی که به شما کمک می‌کند تا با صرف هزینه کم بتوانید خانه‌تان را تغییر دهید، تعویض مبلمان است. قبل از این کار به رنگ و طرح مبلمان مورد نظر بیندیشید و ببینید که آیا با دکور منزل یا فضای خانه شما هماهنگی دارد یا خیر؟ می‌توانید سبکی کلاسیک یا مدرن از مبلمان را متناسب با فضای حاکم بر منزل انتخاب نمایید.

طراحی دیوار را فراموش نکنید

از تابلو یا ساعت برروی دیوار استفاده کنید؛ این یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای دکوراسیون منزل ساده است که به شما این امکان را می‌دهد تا با کمترین هزینه محیطی متفاوت و جذاب داشته باشید.

برای تغییر دکوراسیون چه کنیم
برای تغییر دکوراسیون چه کنیم

دکوراسیون منزل ایرانی با فرش

همه ما ایرانی‌ها با فرش آشناییم و آن را جزئی از فرهنگ اصیل ایران می‌دانیم؛ به همین علت در خانه بیشتر ایرانی‌ها فرش وجود دارد و می‌توان گفت المانی اصلی در دکوراسیون خانه های لوکس نیز به شمار می‌آید. علاوه‌براین اگر تصمیم به اجرای دکوراسیون منزل سنتی دارید، استفاده از فرش و یافتن طرحی مناسب با فضایی که در نظر گرفته‌اید، ایده‌ای کاملا مناسب است. تعویض فرش در منزل باعث می‌شود تا دکوراسیون تغییری کلی داشته، کما این که فرش دارای طرح و رنگبندی‌های بسیار متنوع است. با توجه به این امر هم می‌توان فرش را برای دکوراسیون مدرن تهیه کرد و هم برای دکوراسیون منزل سنتی. 

 

Rate this post
برای تغییر دکوراسیون چه کنیم؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

بازگشت به بالا