بهترین روش دکوراسیون پاسیو خانگی چیست ؟

بهترین روش دکوراسیون پاسیو خانگی چیست ؟
فهرست مطالب

پاسیو خانگی چیست ؟

پاسیو خانگی عموما به فضایی تعبیه شده در قسمتی از خانه اطلاق می‌شود، که دارای نورگیر است. این محیط بیشتر در خانه‌هایی با متراژ بالا وجود دارد که پیش‌تر برای پرورش گیاهان و گل‌های تزئینی کاربرد داشت. اما امروزه استفاده از پاسیو سبکی متفاوت به خود گرفته و می‌توان از آن به عنوان محلی برای گذراندن دورهمی‌های دوستانه استفاده کرد. پاسیو معمولا در وسط یا گوشه‌ای از منزل ساخته می‌شود و مجهز به نورگیر و تهویه مناسب خواهد بود. نبود یا کمبود مکان‌هایی همچون فضای سبز در زندگی شهری باعث شده تا بیشتر مردم به روف گاردن، تراس گاردن یا پاسیو و حیاط خلوت روی آورند.

بیشتر افرادی که در خانه‌های آپارتمانی و بدون حیاط زندگی می‌کنند وجود پاسیو یا حیاط خلوت، تراس و بام سبز را بیشتر حس خواهند کرد. به همین جهت برخی افراد حتی از کوچک‌ترین محیط با مکترین ابعاد درون منزل نهایت استفاده را کرده و آن را به مکانی برای استراحت روزانه تبدیل می‌نمایند.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

بهترین روش دکوراسیون پاسیو خانگی چیست ؟

اگر شما هم از پاسیو در منزل برخوردار هستید، شاید آن را به گلخانه تبدیل کرده و تنها از آن برای پرورش گیاهان، سبزیجات و گل‌های زینتی استفاده می‌کنید. اما می‌توان با چند ترفند ساده علاوه‌بر ایجاد فضایی سبز و دلنشین در این فضا، مکانی به عنوان نشیمن ایجاد کرد. امروزه وجود محصولات نوین و کاربردی همچون چوب پلاست به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید فضایی گرم و صمیمی را حتی در کوچک‌ترین ابعاد با بهترین امکانات طراحی نمایید. شاید سوال کنید چوب پلاست در دکوراسیون پاسیو چه کاربردی دارد. در این مطلب موارد استفاده از این متریال برای طراحی پاسیو خانگی را توضیح خواهیم داد.

پاسیو خانگی چیست ؟

محصول مناسب برای پاسیو خانگی چیست ؟

پروفیل چوب پلاست محصولی چند منظوره است، به این معنا که می‌توانید از این متریال در زمینه‌های متعدد استفاده کنید. به همین علت چوب پلاست در محوطه سازی یا روف گاردن کاربردی گسترده دارد. زیرا امکان ایجاد هماهنگی با این محصول فراهم شده و قطعا محیطی شیک و متفاوت بوجود خواهد آمد. چند منظوره بودن این متریال باعث می‌شود تا شما بتوانید در محیطی کوچک از چوب پلاست در ساخت و اجرای المان‌های متفاوت استفاده کنید.
مزایای بی‌شمار این محصول باعث شده تا جایگزینی مناسب برای چوب طبیعی بوده و در طراحی خارجی کاربردی گسترده داشته باشد. ضمن این که در محیط داخلی منزل همچون پاسیو خانگی نیز بسیار ایده‌آل بوده و نیازهای شما را برطرف خواهد کرد.

کفپوش مناسب برای پاسیو خانگی چیست ؟

همانطور که می‌دانید وجود گیاهان سبز و زنده در فضای پاسیو، محیطی مرطوب بوجود می‌آورد. بنابراین برای کفپوش کردن این فضا بهتر است از محصولی مقاوم که در برابر رطوبت از استحکام بالایی برخوردار است استفاده نمایید. کفپوش چوبی قابل اجرا با پروفیل چوب پلاست علاوه‌بر زیبایی ظاهری در کنار فضای سبز، در برابر نفوذ آب و رطوبت یالا بسیار مقاوم است. همچنین شما می‌توانید از تایل چوبی که ابعادی مناسب دارد و نصب آن توسط خود شما امکا پذیر است برای پاسیو استفاده کنید.

فلاورباکس مناسب برای پاسیو خانگی چیست ؟

فلاورباکس چوبی نیز از عناصر پرکاربرد بوده که در پاسیو خانگی قابل استفاده است. اگر شما قصد دارید این محیط را به گلخانه تبدیل کنید، می‌تواید از فلاورباکس  با پروفیل چوب پلاست استفاده کنید. این المان بسیار مناسب بوده و همچون کفپوش چوب پلاست در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم است. ظاهری شیک و زیبا داشته و شاید یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گیاهان و فضای سبز شما در پاسیو باشد. ابعاد آن متغیر است و حتی می‌توان سایز مناسب را سفارش داد.

محصول مناسب برای پاسیو خانگی چیست ؟

مبلمان مناسب برای پاسیو خانگی چیست ؟

شاید دوست داشته باشید ساعاتی از روز را در پاسیو خانگی سپری کنید یا از میهمانان خود در این فضای دوست داشتنی پذیرایی کنید. بنابراین بهترین اتخاب برای شما مبلمان چوبی فضای باز است که در محیط پاسیو انتخابی مناسب خواهد بود. مبلمان چوب پلاست را می‌توانید در ابعاد و تعداد دلخواه سفارش دهید. نیمکت چوبی نیز در پاسیو بسیار ایده خوبی برای نشیمن است. اما اگر به فکر این هستید که محیطی برای پذیرایی از میهمانان داشته باشید، بنابراین مبلمان چوبی انتخاب بهتری خواهد بود. زیرا این امکان را دارید تا مکانی مجزا برای نشستن و سپری کردن وقت در کنار دوستان داشته باشید.

کاربرد دیوار سبز در پاسیو خانگی چیست ؟

دیوار سبز این روزها طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است. بنابراین می‌توانید بر روی یکی از دیوارهای پاسیو گیاهان سبز و زنده را پرورش دهید. اجرای دیوار سبز در پاسیو خانگی فضایی متفاوت ایجاد خواهد کرد. در قسمتی از پاسیو دیواری پوشیده شده از گل‌های پیچک و رونده خواهید داشت که به بهترین شکل رشد می‌کنند و محیط دوست داشتنی بوجود می‌آورند. این ایده همچنین در دیگر بخش‌های خانه اجرایی می‌شود و این بستگی به سلیقه شما خواهد داشت.

با این حال شما می‌توانید تنها یک المان را برای کاربرد در پاسیو انتخاب کنید. یا با اجرای چندین عنصر در گلخانه یا پاسیو خانگی خود، بهترین نشیمنگاه را ایجاد کنید. فضایی آرامش بخش و دوست داشتنی برای گذراندن اوقات فراغت با اعضای خانواده در گوشه‌ای از منزل، شاید اتفاقی مهیج باشد. 

Rate this post
بهترین روش دکوراسیون پاسیو خانگی چیست ؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا