به روز ترین نمای ساختمان را از ما بخواهید!

به روز ترین نمای ساختمان را از ما بخواهید!
فهرست مطالب

به روز ترین نمای ساختمان با متریالی نوین

به روز ترین نمای ساختمان باید از ویژگی‌های منحصر بفردی برخوردار باشد؛ نمای ساختمان مسکونی از دیدگاه طراحان اهمیت بالایی دارد. به همین علت انتخاب متریالی همچون پروفیل چوب پلاستیک که بتواند تمامی ویژگی‌های خاص یک نمای ساختمان داشته باشد را در اولویت قرار دهید. نما تعیین کننده لحن ساختار و عنصر زیبایی شناسی می‌باشد. انواع نما می‌توانند تعیین کننده خوبی برای بازدهی انرژی ساختمان باشند. این موضوع در ساختمان‌های شهری از جایگاه مهمی برخوردار است. نمای ساختمان مسکونی از جهات مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای مثال طراحی نما مختص آب و هوای گرم و خشک یا مختص مناطق مرطوب از انواع سبک نمای ساختمان هستند که طراحان و معماران به آن توجهی ویژه دارند. 

نمای چوب پلاست چیست و چه کاربردی در به روزترین نمای ساختمان ها دارد؟

نمای چوب پلاست محصولی نوآورانه حاصل ترکیب قطعات بسیار ریز چوب به همراه مواد پلیمری است که تحت فشار و دمای بالا با هم ترکیب می‌شوند و نوعی کامپوزیت را تشکیل می‌دهند. از پروفیل چوب پلاست در طراحی و ساخت انواع نمای چوب پلاست مدرن، پوشش کف و دیواره، در تراس و روف‌گاردن، نمای داخلی حمام و سونا و … استفاده می‌شود. به روزترین نمای ساختمان نمایی است که علاوه‌بر ایجاد زیبایی برای سازه، مباحث ایمنی، سازگاری با محیط‌زیست و بهینه‌سازی مصرف انرژی را به همراه داشته باشد. همه ما از زندگی کردن در ساختمانی با نمای زیبا لذت می‌بریم.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

طراحان ساختمان، همواره در تلاش‌اند تا با بهره‌گیری از یافته‌های علمی جدید و محصولات صنعتی نوظهور، به روزترین نمای ساختمان را با بهترین ویژگی‌های منحصر به فرد خلق کنند. برخی معماران و طراحان نیز بدنبال ارزانترین نمای ساختمان هستند که علاوه بر کیفیت بالا بتواند خواسته‌های دیگر را برآورده نماید. نماهای سنتی مانند نمای چوبی در گذر زمان تحت پیشرفت‌های علمی با مصالحی از جمله پروفیل چوب پلاست جایگزین شده‌اند. پروفیل چوب پلاست ضمن دارا بودن زیبایی بصری نمای چوبی، در برابر عوامل مخرب محیطی مقاوم بوده و به خاطر تنوع بسیار در طرح و رنگ، دست کارفرما و طراح را برای خلق نما-های چشم نواز، باز می‌گذارد. با ما همراه باشید تا به بررسی نمای چوب پلاست در کنار متداول‌ترین مصالح به کار رفته در انواع به روزترین نمای ساختمان بپردازیم.

چوب پلاست به روز ترین نمای ساختمان
چوب پلاست به روز ترین نمای ساختمان

متداول‌ترین مصالح به کار رفته در نمای ساختمان

آجر، سنگ، شیشه، سرامیک، فایبر سمنت، بتن اکسپوز، کامپوزیت آلومینیومی، اتیکس، مونولیت، نمای سبز و … از جمله مصالحی هستند که در کنار انواع مصالح چوبی مانند چوب ترمووود و پروفیل چوب پلاست کاربرد گسترده‌ای در ساخت نمای ساختمان دارند. محصولات چوب پلاست ویژگی‌های بی‌شماری دارند که از جمله می‌توان به وزن سبک آن‌ها و تسریع در روند نصب و اجرا اشاره نمود؛ همین امر در اتمام پروژه بسیار تاثبر گذار بوده و می‌توان در کمترین زمان ممکن نمای ساختمان با چوب پلاست را اجرا نمود. 

آشنایی با نمای چوب پلاست به روز ترین نمای ساختمان

نمای چوبی اجرا شد با پروفیل چوب پلاستیک دارای 6 رنگ بندی متنوع بوده که این امکان را به کاربر می‌دهد تا مطابق با فضای مورد نظر بتواند رنگ دلخواه را انتخاب نماید؛ ضمن این که چوب پلاست در نمای ساختمان مزایای بسیاری به نسبت سایر نماها دارد که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کر:

ضد آب بودن :

پروفیل چوب پلاست به دلیل دارا بودن مواد پلیمری از جنس پلاستیک فشرده، در برابر نفوذ آب از مقاومت بالایی برخوردار بوده که این امر موجب کاربرد وسیع این محصول در مناطق با رطوبت بالا یا قسمت‌هایی از ساختمان که در معرض تماس مستقیم و طولانی مدت با آب هستند، شده است.

مقاومت در برابر عوامل مخرب محیطی مانند باران، تابش آفتاب و غیره :

بسیاری از مصالح سنتی مانند آجر، سنگ و چوب، به مرور زمان دچار تغییر رنگ در اثر قرار گرفتن در برابر تابش مستقیم نور آفتاب، آلودگی هوا یا بارش باران‌های اسیدی هستند. یکی از مزایای نمای چوب پلاست ثبات رنگ و عدم تغییر ظاهری آن در برابر عوامل یاد‌شده است.

آشنایی با نمای چوب پلاست
آشنایی با نمای چوب پلاست

مقاومت در برابر آفات و حشرات :

علاقه‌مندان به طرح‌های چوبی جهت طراحی نمای ساختمان، همواره با مشکل رشد آفاتی مانند انواع قارچ‌ها یا حشراتی مثل موریانه در سازه‌های چوبی مواجه بودند. یکی از راهکار‌های مطرح شده برای حل این مشکل، حرارت دادن چوب تحت شرایط دمایی مشخص و تولید ترمووود بود. ترمووود تا حدودی این مشکل را حل نمود، اما به دلیل قیمت بالا و سختی فرآیند تولید، استفاده از آن به خصوص در نمای خارجی ساختمان‌ها چندان با استقبال مواجه نشد و بیشتر برای طراحی نمای داخلی و مصنوعات چوبی به‌کار گرفته شد.

نصب سریع و آسان از ویژگی‌های به روز ترین نمای ساختمان :

انواع پروفیل چوب پلاست در ابعاد گوناگون تولید و عرضه می‌شوند. جهت نصب این تایل‌ها یا پنل‌ها کافی است زیرسازی مناسب با ریل‌کشی بوسیله قوطی‌های فلزی انجام و این قطعات با پیچ و مهره به نما متصل گردند.
قیمت مناسب: پروفیل چوب پلاست به دلیل استفاده از مواد بازیافتی در فرآیند تولید آن، از قیمت مناسب-تری نسبت به ترمووود یا چوب طبیعی برخوردار است.

سهولت تعمیر در صورت آسیب دیدن :

در صورت آسیب دیدن هر کدام از قطعات نمای چوب پلاست به راحتی می‌توان قطعه مورد نظر را تعویض و در کمترین زمان ممکن نمای ساختمان را ترمیم نمود.

دوست‌دار محیط زیست :

پروفیل چوب پلاست از قطعات ریز یه شکل پودر یا گرانول چوب که باقی مانده تولید مصنوعات چوبی در سایر صنایع است؛ به همراه مواد پلیمری که قابلیت بازیافت دارند تشکیل می‌شود. همین امر موجب شده، نمای چوب پلاست یک محصول دوست‌دار محیط‌زیست معرفی گردد.

تنوع بالا :

انواع پروفیل چوب پلاست در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است. این تنوع ، دست کار‌فرما و طراح را باز می‌گذارد تا با خیالی آسوده ترکیب رنگی نمای چوب پلاست مورد نظر خود را تصور و در نرم‌افزار‌های سه‌بعدی‌سازی طراحی نما، مدل‌سازی کند. قطعاً نمای چوب پلاست اجرا شده، مورد رضایت همه خواهد بود.

پروفیل چوب پلاست علاوه بر ساخت نمای چوب پلاست قابلیت استفاده در کف‌سازی، ساخت نرده، سقف، گلدان و فلاور باکس و … را دارا می‌باشد.

 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شما

جهت اجرای نمای چوب پلاست و همچنین اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

4.3/5 - (11 امتیاز)
به روز ترین نمای ساختمان را از ما بخواهید!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

بازگشت به بالا