7 ایده برای تبدیل پشت بام به روف گاردن کوچک

7 ایده برای تبدیل پشت بام به روف گاردن کوچک
فهرست مطالب

روف گاردن کوچک فضایی دلنشین و دنج برای گذراندن اوقات فراقت

چند ایده برای تبدیل پشت بام به روف گاردن کوچک می­‌خواهید؟ بسیار خب! کافیست چشمان خود را ببندید … خیال خود را به آغوش طبیعت بسپارید و بگذارید ذهنتان پرواز کند. اگر نگوییم همه، مطمئناً بیشتر انسان­‌ها از بودن در کنار فضای ­سبز، گل و گیاه، درختان و به طور کلی طبیعت لذت می­‌برند. اگر فضایی در بالکن، تراس، حیاط­ خلوت و مهم­‌تر از همه در پشت ­بام منزل دارید، هر­چه زودتر برای طراحی و ایجاد یک روف­گاردن کوچک برنامه­‌ریزی کنید. برای ایجاد یک بام­سبز کوچک، در ابتدا شاید به فکر هزینه‌­ها یا سختی اجرای آن باشید، اما نگران نباشید. قرار نیست یک پروژه ­شهری سنگین داشته ­باشید؛ فقط قرار است بام­ سبز کوچک خود را داشته ­باشید.

این حق شماست که هر لحظه اراده کنید، به روف گاردن شخصی خود در پشت­بام رفته و روحی تازه کنید. پس همین الان فضای مورد نظر خود را مشخص کنید؛چند ایده برای طراحی روف­گاردن کوچک خود بدهید، طرح ذهنی خود را به ساده­‌ترین صورت ممکن روی کاغذ بیاورید و البته مهم‌­تر از همه، برای جلوگیری از هدر­رفتن وقت و منابع مالی با کارشناسان مجرب ما تماس حاصل نموده و از مشاوره دقیق در رابطه با روف­گاردن کوچک در پشت­بام منزلتان بهرمند شوید. همین جا یادآور می­‌شویم که ایده‌­های متنوعی برای طراحی بام­سبز کوچک وجود دارد و صرفاً نباید به چند ایده خاص اکتفا نمود. در ادامه با ما همراه باشید تا باهم چند ایده برای طراحی روف­گاردن کوچک را مرور کنیم. اجرای این چند ایده برای طراحی روف­گاردن کوچک بسیار ساده و در دسترس عموم مردم است.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

از گلدان یا فلاورباکس استفاده کنید

گلدان‌­های نسبتاً بزرگ یا فلاورباکس چوبی ( جعبه گیاهان ) جایگاه مناسبی برای رشد انواع گل و گیاه، بوته‌­ها و درختچه‌­ها و سایر گیاهان به منظور ایجاد روف­گاردن کوچک در پشت­بام‌­هایی با فضای محدود هستند. فلاورباکس عمق مناسبی دارد و ریشه گیاهان به خوبی در آن‌ها نفوذ کرده و رشد می‌کند. اگر لبه فلاور­باکس را کمی پهن­تر بگیرید، می‌­توان به عنوان نیمکت هم از آن استفاده نمود و صرفه­‌جویی قابل توجهی در فضا کرد.

روف گاردن کوچک با فضای سبز و زیبا داشته باشید

اگر سازه سقف شما استحکام کافی برای قراردادن میز و صندلی، گلدان و … را ندارد یا به فضای­ سبز ساده و مسطح علاقه دارید، استفاده از روف­گاردن مسطح ساده، گزینه مناسبی برای شماست. برای ایجاد این فضای­ سبز کافیست زیرسازی مناسبی روی سقف به منظور عایق­ بندی انجام و فضای­ سبز را اجرا کنید. سپس با انتخاب گیاهانی که ریشه‌های عمیقی ندارند، مثل چمن و شبدر سطح سبزی روی پشت­بام ایجاد کنید. این کار علاوه بر زیبایی، برای افزایش مقاومت سقف و بهبود عملکرد آن در فصول پاییز و زمستان موثر است.

وقتی فضا کم است، باید حداکثر استفاده را از آن کرد. در این ایده، تنها با اجرای پرگولا چوبی نه تنها فضایی متفاوت برای استراحت دارید که می‌توانید گیاهان را در ارتفاع بالاتری از سطح مستقر کرده و پرورش دهید. با این شیوه علاوه­بر استفاده چند­برابری از فضا، می­توان با کشت گیاهان ­رونده مثل: پیچک، گل یاس یا حتی درختچه­مو (انگور) فضای بسیار زیبایی را فراهم و از قدم ­زدن در باغ شخصی کوچک خود بهرمند شوید.

سبزیجات مورد علاقه‌تان را پرورش دهید

اگر دوست داشته ­باشید می‌توانید گیاهانی مثل: گوجه­ فرنگی، فلفل­ دلمه‌­ای، خیار و تعداد زیادی از سبزیجات برگی مثل: ریحان و … را در سطوح کوچک کشت کرده و به این ترتیب نگهداری از بام­سبز کوچک را به فعالیتی جذاب­تر تبدیل کنید. قطعاً سالادی که سبزیجاتش را خودتان پرورش داده ­باشید طعم دیگری دارد!

یک کافه شخصی کوچک در پشت بام داشته باشید

چند میز و صندلی کوچک و تعدادی گلدان را به همراه سایبان و تعدادی عناصر ­تزئینی به دلخواه خود انتخاب و فضای پشت بام آپارتمان قرار­ دهید. با همین چند قلم می­‌توانید یک کافه شخصی ساده در برروی بام خانه ایجاد کرده و از این فضای دلنشین لذت ببرید.

طراحی روف ­گاردن کوچک مدرن را به افراد حرفه‌ای بسپارید

برای این که بتوانید روف گاردن خود را به طور حرفه‌ای طراحی کنید نیاز دارید که با مشاوران حرفه‌ای مشورت نمایید. استفاده از المان‌های متعدی برروی بام از جمله: کفپوش چوبی ، نرده یا جانپناه، پرچین و … تاثیر بسزایی در طراحی روف گاردن کوچک به سبکی مدرن خواهد داشت. علاوه‌براین استفاده از فرم‌­های ساده (مثل مکعب، کره و …)، توجه بیشتر به عناصر کاربردی تا تزئینی و به کار بردن متریال‌های مدرن همچون: چوب پلاست،  فلز، آلومینیومی و صنعتی حالت مدرن­تری به بام­سبز کوچک شما می‌بخشد.

جزیره کوچک روی بام

حتی وقتی ظاهراً هیچ فضایی روی پشت­بام یا بالکن و … وجود ندارد، با کمی تغییرات ساده مهندسی و با یک طراحی خلاقانه، می­‌توانید بام­سبز کوچک خود را اجرا کنید.

پس از بررسی این چند ایده برای طراحی روف­گاردن کوچک، نوبت به انتخاب بهترین ایده و سپس اجرای آن است. در آخر تأکید می­کنیم مشاوران باتجربه و خوش­‌ذوق ما همواره برای پیشنهاد چند ایده طراحی روف­گاردن کوچک آماده هستند. اگر به فکر ایجاد یک روف­گاردن کوچک هستید، همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید. به خاطر داشته ­باشید که وقتی چند ایده برای طراحی روف­گاردن کوچک به ذهنتان رسید، مهم نیست فضایی که در اختیار دارید چند مترمربع است، وسعت ایده‌­های شما مهم است! 


چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست 

جهت مشاوره رایگان یا اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

5/5 - (7 امتیاز)
7 ایده برای تبدیل پشت بام به روف گاردن کوچک

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا