تورسنگ یا گابیون و 8 ایده خلاقانه در محوطه سازی !

تورسنگ یا گابیون و 8 ایده خلاقانه در محوطه سازی !
فهرست مطالب

گابیون یا تورسنگ از نگه داشتن دامنه‌های شیب، دیوارهای باغ، باغچه‌ها و نیمکت‌ها گرفته تا دیوارهای اتاقک‌ها در فضای باز کاربری دارند. این دیوارها در بهترین روش استحکام و صنعتی می‌توانند میزان عمده‌ای از بافت مورد نظر را به مناظر اضافه کنند و بسته به نوع استفاده از آنها، می‌توانند سنگ و مصالح ساختمانی باقیمانده از محل دفن زباله‌ها را حفظ کنند. برای وارد کردن دیوار گابیونی در منظره خود به این چند ایده زیبا نگاهی بیندازید.

کاشت گیاهان به صورت مرتب با دیوار تورسنگ

این دیوارهای گابیونی به عنوان یک دیوار نگهدارنده برای شیب ملایم و به عنوان یک ویژگی معماری چشم انداز، می‌توانند برای نمای مزرعه‌های امروزی بسیار مناسب باشند. منحنی دیواره‌های تورسنگی که هم مرز با باغچه فوقانی و هم تحتانی قرار گرفته است، بر تغییر ظریفی که ممکن است در باغچه وجود داشته باشد، تأکید می‌کند و این در حالیست که سنگ‌های خاکستری که دیواره‌ها را پر می‌کنند به صورت بصری با فلز دور خود بسیار جذابند.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

 

باغچه بندی با تورسنگ

باغچه بندی با تورسنگ

برای به دست آوردن دیدگاهی از تاکید بافت دیوار تورسنگی بدون نیاز به دیواری گسترده، نگاهی به این ایده باغچه بندی از یک باغ بیندازید. طراح از گابیون‌های سنگی به عنوان ستون برای مجموعه‌ای از باغچه بندی‌های فلزی استفاده کرده است. جزئیات این طرح به طور ویژه از انتقال باغچه بندی‌های فلزی به ماسه زیر کار می‌کند و سنگ گابیون به عنوان فضایی است که بین فلز و سنگ مخلوط می‌شود.

تورسنگ و محوطه سازی 

تورسنگ در محوطه سازی یا لنداسکیپ بسیار پرکاربرد است؛ از گابیون می‌توان در ساخت احجام و المان‌های سنگی استفاده کرد. تنها کافیست با طراحی حرفه‌ای در این زمینه مکالمه‌ای داشته باشید تا بتواند ایده‌های متفاوتی برای استفاده از گابیون در طراحی محوطه فضای باز به شما ارائه دهد. 

سدبندی رودخانه با تورسنگ

تورسنگ از زمان‌های بسیار دور برای سد بندی استفاده می‌شده است؛ اما امروزه از گابیون در زمینه‌های متعدد استفاده می‌شود. با این حال هنوز هم امکان سدبندی رودخانه به صورت بخشی خصوصی با تورسنگ به بهترین شکل امکان پذیر است. ضمن این که در کشورهای پیشرفته نیز از گابیون همچنان برای این منظور یا در راه و شهرسازی به صورت گسترده استفاده می‌شود.

 

تورسنگ و محوطه سازی 

مکانی مدرن برای نشستن

استفاده از قفس‌های سنگی به عنوان پایه نیمکت یکی دیگر از راه‌های عالی برای اضافه کردن بافت بدون وارد شدن به ویژگی مربوط به دیوار گابیون است. در این حیاط خلوت، طراح از قفس‌های فلزی پر شده از سنگ‌های رودخانه‌ای استفاده کرد و در بالای آن چوب جلا داده شده قرار گرفت تا دو صندلی بلند نیمکتی درست در جلوی دیوارهای نگهدارنده تشکیل دهد.

گابیون باعث تقابل بافت می‌شود که در غیر اینصورت چشم انداز آن بسیاری از سطوح صاف، از جمله بتن و گرانیت بوده است؛ همچنین ترکیب چوب یا نیمکت چوبی با تورسنگ از نظر دکوراتیو ترکیبی منحصر به فرد است و یکی از دلایل اصلی مزیت این ترکیب این است که هم در فضای باز و هم داخلی استفاده می‌شود.

دیوار نگهدارنده

استفاده اصلی از دیوارهای گابیونی یا تورسنگ برای حفظ دامنه شیب در مناظر بسیار کارآمد است. برای این خانه، معماران از گابیون بزرگی به عنوان دیوار نگهدارنده برای مسیر منحنی استفاده کردند. بافت سنگ و تغییر رنگ طبیعی نسبت به دیوار نگهدارنده ساخته شده از بتن، زیبایی بیشتری به ورودی داده است. با قرار دادن گیاهان رونده یا سایر گیاهان با نیاز کم به آب در شکاف‌های بین سنگ‌ها می‌توان دیوار را جذاب‌تر و طبیعی‌تر کرد.

 

کاشت گیاهان به صورت مرتب با دیوار تورسنگ

زمینه هنری

عکس دیگری از یک طرح جالب نشان می‌دهد که دیوار سنگتوری می‌تواند پس زمینه‌ای بسیار جذاب برای هنرهای خارجی ایجاد کند. با توجه به بافت پیچیده دیوار گابیونی، بهتر است آن را با مجسمه‌هایی ترکیب کنید که به جای رقابت با آن‌ها، در مقابل سنگ‌ها قرار گیرند.

دیوار داخلی و خارجی

همانطور که یک دیوار آجری می‌تواند یک اتاق را داخل خانه ایجاد کند، یک دیوار تورسنگ غنی از بافت نیز می‌تواند طراحی یک اتاق در فضای باز را ایجاد کند. در این طرح، معمار برای جداسازی دو مکان در فضای باز از یک دیوار گابیونی در مقیاس بزرگ و پر از سنگ‌های کارامل رنگ استفاده کرده است. اولین مکان، که در اینجا در تصویر آمده است، یک اتاق استراحت در پایین است که دیوار گابیون به عنوان یک دیوار با بافت گرم کار می‌کند و به طور کامل احساس آنچه در غیر این صورت ممکن بود در یک مکان زیر پله‌ای تاریک باشد را تغییر می‌دهد.

 

چوب پلاست چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست.

Rate this post
تورسنگ یا گابیون و 8 ایده خلاقانه در محوطه سازی !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا