جدول بندی باغچه حیاط و نمای دور آن !

جدول بندی باغچه حیاط و نمای دور آن !
فهرست مطالب

برای اینکه بتوانید باغچه‌ای زیبا و البته مرتب در حیاط داشته باشید، نیاز است تا به آن رسیدگی کنید. طراحی باغچه به شما کمک می‌کند تا از فضای باز و سرسبزی که در اختیار دارید، نهایت لذت را ببرید. بنابراین می‌توانید ایده‌های خاص و متفاوتی برای دیزاین این فضا پیاده سازی کنید.
از سوی دیگر نیز رسیدگی و اهمیت به باغچه یا هوم گاردن، به خصوص محوطه سازی حیاط بزرگ چه در منزل شخصی یا آپارتمان در نهایت موجب افزایش قیمت ملک در آینده خواهد شد. یک باغچه کثیف یا نامرتب می‌تواند بر جذابیت کلی زیبایی شناسی ملک شما تأثیر بگذارد. از این‌رو بیشتر مالکان این روزها توجه زیادی به محوطه سازی و زیباسازی فضای باز به خصوص باغچه حیاط می‌کنند.
اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که در خانه‌ای با حیاط بزرگ زیبا یا حتی کوچک زندگی می‌کنید، قطعا بسیار خوش شانس هستید. بنابراین بهتر است با حفظ آن و ایجاد بهترین شرایط در تمام فصول سال، از این محیط استفاده بهینه کرده و این کار را با افتخار انجام دهید.
علاوه‌بر این، نگهداری مناسب باغچه باید بسته به فصل تغییر کند. احتمال اینکه گل و گیاه در بهار و تابستان بیش از حد رشد کند بیشتر است و در زمستان ممکن است لازم باشد از گیاهان گرانبهای خود در برابر سرما محافظت کنید. در این مقاله به تفصیل در مورد چگونگی تمیز، مرتب و عالی نگه داشتن باغچه از طریق جدول بندی مناسب و همینطور رسیدگی به نمای دور باغچه صحبت خواهیم کرد.

جدول بندی باغچه حیاط و تاثیر آن بر زیباسازی محیط !

یکی از روش‌هایی که به شما کمک می‌کند تا باغچه‌ای مرتب در حیاط داشته باشید، جدول بندی آن است. مهم نیست که شما یه گل یا گیاهی در باغچه حیاط پرورش می‌دهید. محیط این است که بتوانید این محیط را به بهترین شکل ممکن طراحی و دیزاین کنید.
به همین علت بهتر است ابتدا گیاهان مورد علاقه‌تان را کاشته و سپس شروع به جدول بندی باغچه حیاط کنید. برای این کار لازم است تا از محصولی مناسب و مقاوم استفاده کنید. انتخاب متریال برای این منظور کاملا سلیقه‌ایست اما وجود محصولات متنوع مانند پروفیل چوب پلاستیک در این زمینه کار را برای شما آسان خواهد کرد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

جدول بندی باغچه حیاط و تاثیر آن بر زیباسازی محیط !

نرده چوبی باغچه می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای حیاط شما باشد. بهتر است به این نکته دقت کنید که هر نوع چوبی برای این کار مناسب نیست. علت این امر نیز آبیاری دائمی گل‌ها و گیاهان است. به همین علت باید به دنبال محصولی باشید که شرایط لازم برای کاربرد در فضای باز را داشته باشد.

نمای دور باغچه حیاط را زیباسازی کنید !

می‌توان با چوب پلاست نمای دور باغچه حیاط را به بهترین شکل ممکن مرزبندی نموده و محیطی شیک و متفاوت بوجود آورد. در صورتی که برای نمای دور باغچه از چوب پلاست استفاده کنید، نه تنها از لحاظ ظاهری باغچه را مدرن خواهید کرد که ظاهر چوب مانند آن در کنار فضای سبز جلوه‌ای آرامش‌بخش به وجود می‌آورد. همچنین این امکان وجود دارد که با اجرای گابیون یا سنگ توری نیز جدول بندی کنید.
در این روش مرز باغچه با تور مشخص شده و داخل آن با قلوه سنگ پر خواهد شد. ترکیب نرده چوبی باغچه و همینطور گابین در کنار یکدیگر برای زیباسازی حیاط ایده‌ای بسیار جالب و متفاوت است. به این صورت که می‌توان بخشی از باغچه را با گابیون جدول بندی کردی و در بین آن نیز از نرده چوبی استفاده کرد.

نمای دور باغچه حیاط را زیباسازی کنید !

از دیگر راهکارهایی که می‌توان نمای دور باغچه حایط را زیباتر کرد، کابررد فلاورباکس چوبی است. چند منظوره بودن چوب پلاست این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید عناصر متعددی را برای زیبا سازی باغچه حیاط اجرا کنید. یکی از آنها نیز فلاورباکس چوبی است. با این روش می‌توان بخش‌هایی از دور باغچه را با فلاورباکس مرزبندی کرده و گلهای تزئینی را دورن آن پرورش دهید تا فضای باغچه را سرسبز تر کنید.

چرا جدول بندی باغچه حیاط را با این محصول انجام دهیم ؟

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، حیاط در فضای باز و بیرونی قرار گرفته است. به همین منظور نیز بهتر است از محصولات مقاوم و مستحکم در این محیط استفاده شود. به این ترتیب نیز می‌توانید از هزینه‌های رسیدگی یا تعمیر و تعویض در بلند مدت بکاهید. یک انتخاب هوشمندانه به شما کمک می‌کند تا بتوانید نه تنها حیاط را شیک و زیبا کنید که موجب افزایش قیمت ملک شوید.
چوب پلاست محصولی مناسب فضای باز است. به این معنا که می‌توان در هر شرایط آب و هوایی از گم و خشک گرفته تا معتدل و مرطوب، اقلیم سرد یا گرم از آن استفاده کرد. تولید تخصصی این متریال برای فضای باز و بیرونی باعث می‌شود تا اطمینان خاطر داشته باشید که عناصر اجرا شده با این محصول به آسانی و با گذشت سال‌ها آسیب ندیده و از بین نخواهد رفت. در این بخش به چندی از مزایای چوب پلاست برای باغچه حیاط اشاره می‌کنیم:

چرا جدول بندی باغچه حیاط را با این محصول انجام دهیم ؟

مزایای چوب پلاست برای جدول بندی باغچه حیاط :

چوب پلاست از استحکام بالایی بالایی برخوردار است. همانطور که می‌دانید باغچه نیاز دائم به آبیاری دارد و تقریبا در فصول گرم سال به علت آبیاری زیاد، فضای آن همراه با رطوبت است. اینجاست که یکی از مزایای اصلی چوب پلاست رو نمایی خواهد شد.
این متریال مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ آب و رطوبت دارد. به همین منظور نیز در شهرهای با بارش یا رطوبت بالا آسیب نخواهد دید. بنابراین می‌توانید از آن برای مرزبندی و جدول بندی باغچه حیاط استفاده کنید.
در برابر حشرات و موریانه نیز مقاوم است. تولید آن از مواد اولیه مرغوب باعث شده تا بر خلاف چوب طبیعی که محلی مناسب برای حشرات و موریانه‌ها می‌شود، این محصول از این لحاظ آسیب نخواهد دید. بنابراین حشرات باغچه یا موریانه و … تهدید برای از بین رفتن چوب پلاست محسوب نمی‌شوند.

تمامی موارد ذکر شده در این مطلب کاملا سلیقه‌ای است. شما می‌توانید صفر تا صد باغچه حیاط را از جدول بندی و مرزبندی حتی نمای دور باغچه تا کفپوش حیاط، مبلمان و … را با چوب پلاست اجرا کنید. به این ترتیب فضای حیاط را به محیطی دوستداشتنی برای سپری کردن اوقات فراغت تبدیل خواهید کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
جدول بندی باغچه حیاط و نمای دور آن !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا