9 روش عالی برای دکوراسیون تراس کوچک

9 روش عالی برای دکوراسیون تراس کوچک
فهرست مطالب

9 روش عالی برای دکوراسیون تراس کوچک

خیلی‌ها فکر می‌کنند کوچک بودن محیط به معنی کم شدن گزینه‌های انتخابی آن‌ها در دکور کردن است؛ اما در واقع اینطور نیست و می‌توان کوچک‌ترین مکان‌ها را از روف گاردن کوچک تا تراس گاردن و محوطه باغ و ویلا به راحتی تغییر داد. فضای کوچک می‌تواند درست مثل هر فضای بزرگی به زیبایی دکور شود؛ البته اگر قواعد مربوط به آن را بدانید و رعایت کنید. در این مقاله با 9 روش برای دکوراسیون تراس کوچک آشنا خواهید شد و می‌توانید بهترین راه‌ها را برای دکوراسیون تراس و بالکن منزل یا محیط کارتان مورد استفاده قرار دهید.

مشاوره رایگان جهت طراحی تراس

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

02122206807

دکوراسیون تراس کوچک و نحوه قرار دادن مبلمان

ممکن است با شنیدن کلمه مبلمان، تصویر مبل‌های بزرگ به ذهنتان بیاید؛ اما وقتی پای دکوراسیون تراس کوچک وسط باشد؛ بهتر است در ابعاد و مدل مبل ذهنی‌تان تغییر و تحول ایجاد کنید. برای استفاده  از مبلمان در تراس کوچک باید از مبلمان نقلی استفاده کنید؛ ترجیحا استفاده از مبلمان فضای باز گزینه مناسب‌تریست. یک میز تهیه کنید که قابلیت نصب شدن به دیوار داشته باشد و در طراحی آن از پایه استفاده نشده باشد. برای صندلی‌ها هم بهتر است سراغ یک یا دو صندلی با پایه‌های نسبتا بلند و تکیه‌گاه کوتاه بروید.

پایه‌های بلند فضا را بازتر نشان می‌دهند و تکیه‌گاه کوتاه امنیت بیشتری برای افراد ایجاد می‌کند. روی صندلی‌ها را با کوسن‌های کوچک محافظ بپوشانید تا در دکوراسیون تراس و بالکن منزلتان فضای صمیمی‌تری ایجاد کنید. در نهایت تا حد ممکن تعداد مبلمان را کم کنید تا فضا آشفته و شلوغ نشود. استفاده از مبلمان چوب پلاست برای محیط‌های باز مثل تراس ایده خوبی است، چون این مبلمان در برابر رطوبت و تغییرات آب و هوایی مقاوم هستند.

دکوراسیون تراس کوچک و نحوه قرار دادن مبلمان

کمک گرفتن از گیاهان

یکی از ترفندهایی که برای طراحی تراس گاردن از آن استفاده می‌شود، استفاده از سازه‌های چوب پلاست در کنار گیاهان سبز و گل‌های رنگارنگ است. این ترکیب احساس بودن در دل طبیعت را برای افراد زنده می‌کند و آرامش زیادی منتقل خواهد کرد. ممکن است فکر کنید این روش فقط برای یک تراس گاردن بزرگ موثر واقع می‌شود؛ اما در حقیقت اینطور نیست. چنانچه از لوازم چوبی در دکوراسیون تراس کوچک استفاده می‌کنید یا کفپوش چوب پلاست دارید، حتما از گل‌های رنگی و گیاهان سبز هم استفاده کنید. مطمئن باشید فضایی کاملا متفاوت و جذاب به دست خواهید آورد.

    چگونه پاسیو زیبا داشته باشیم !                                 بیشتر بخوانید

 

گلکاری روی دیوارها

وقتی فضای بالکن‌تان کوچک باشد، بهترین کار این است که کف آن را تا حد ممکن خالی نگه دارید و از فضای دیوارها استفاده کنید؛ برای مثال به جای استفاده از گلدان‌های بزرگ روی دیوارها، سراغ قفسه‌های دیواری با رنگ‌های روشن بروید. قفسه دیواری یا شلف با رنگ روشن از این جهت برای دکوراسیون تراس کوچک مناسب است که باعث بزرگتر نشان دادن فضا می‌شود؛ این المان در روف گاردن کوچک نیز بسیار پرکاربرد است. جای دیگری که در دکوراسیون تراس و بالکن می‌توانید از آن استفاده کنید، لبه بالکن است. با استفاده از فلاور باکس روی لبه تراس هم محیط را جذابتر می‌کنید و هم فضا را بزرگتر نشان خواهید داد.

رنگی کردن دیوارهای ساده

موقع دکوراسیون تراس و بالکن از تغییر رنگ دیوارها برای بزرگتر نشان دادن فضا کمک بگیرید. یادتان باشد از رنگ‌های روشن استفاده کنید و به هیچ وجه سراغ طرح‌های شلوغ نروید. هر گونه شلوغی باعث کوچکتر نشان دادن فضا خواهد شد.  حتما دقت داشته باشید که اگر از رنگ‌هایی غیر از رنگ‌های خنثی (سفید، کرم، شیری) برای رنگ‌آمیزی دیوارها استفاده می‌کنید، باید بین رنگ وسایل و رنگ مورد نظر شما هم‌خوانی وجود داشته باشد؛ در غیر این صورت نظم بصری ایجاد نمی‌شود و فضا آشفته به نظر خواهد رسید. اگر برای تغییر شکل دیوارها دنبال راه ساده‌تر و کم‌هزینه‌تری هستید؛ خوب است استفاده از نمای چوب پلاست را هم مد نظر داشته باشید. این نما جذابیت بصری بیشتری برای دکوراسیون تراس کوچک شما ایجاد می‌کند.

مشاوره رایگان جهت طراحی تراس

02122206807

استفاده از کوسن روی زمین

هنگام تهیه 10 وسیله مهم برای دکوراسیون تراس و بالکن، کوسن یکی از مهم‌ترین گزینه‌هاست. شاید برایتان جالب باشد بدانید تحقیقاتی انجام شده که نشان می‌دهد استفاده از کوسن و نشستن روی آن باعث احساس صمیمیت بیشتر و کم شدن تعارض‌ها می‌شود؛ به خصوص اگر قرار باشد درباره مسئله مهمی به همراه اعضای خانواده یا دوستانتان تصمیم بگیرید. برای دکوراسیون تراس کوچک از کوسن‌هایی با ابعاد بزرگ و رنگ‌های شاد استفاده کنید و با آن‌ها بخشی از فضای کف را بپوشانید. این کار باعث زیبایی بیشتر و بزرگتر به نظر رسیدن فضا می‌شود.

رنگی کردن دیوارهای ساده

استفاده از این نور ممنوع

ممکن است برای نورپردازی تراس‌تان دوست داشته باشید از رنگ‌های تند و دراماتیک استفاده کنید؛ اما لطفا این کار را نکنید. رنگ‌های تند مثل قرمز یا آبی شاید فضا را خاص جلوه دهند؛ اما خبری از بزرگتر نشان دادن آن نخواهد بود. برعکس، این رنگ‌ها فضا را خفه و بسته خواهند کرد. پیشنهاد ما این است که برای نورپردازی این محیط کوچک، حتما از یک متخصص راهنمایی بخواهید.

    چگونه پاسیو زیبا داشته باشیم !                                 بیشتر بخوانید

 

بازی با کفپوش

بعضی از طراحان پیشنهاد می‌کنند برای دلباز نشان دادن دکور تراس کوچک کفپوش آن را عوض کنید و سراغ کفپوش وود پلاست بروید که هم نصب آن آسان است و هم قیمتش مناسب. منتها نکته کلیدی اینجاست که بهتر است طرح کفپوش کاملا ساده باشد و ترجیحا رنگ روشنی داشته باشد کفپوش چوبی اجرا شده با پروفیل چوب پلاست فضایی صمیمی و گرم را ایجاد می‌کند که در عین حال نظم و سر‌و‌سامان پیدا کرده است؛ دو موردی که یک فضای کوچک برای زیبایی بیشتر به آن نیاز دارد.

استفاده از آویز برای سقف چوبی

تا اینجا درباره کف، دیوارها و لبه بالکن نکات لازم را خواندید. در نهایت نوبت به سقف می‌رسد. در کنار نورپردازی که می‌تواند شامل دیوارها و سقف شود، استفاده از انواع آویزها برای دکور کردن سقف نکته دیگری است که دانستن آن خالی از لطف نیست. ممکن است فکر کنید بهترین کار استفاده از چراغ‌های سقفی کوتاه است؛ اما واقعیت این است که وقتی تمام نکات مربوط به دکوراسیون تراس کوچک رعایت شده باشد، استفاده از یک آویز سقفی بلند مثل گلدان یا حتی دریم کچر ایده بدی نخواهد بود و حالتی رمانتیک و زیبا به فضا خواهد داد.

مشاوره با متخصص

برای اینکه بتوانید از انواع کفپوش چوب پلاست، فلاور باکس و سایر سازه‌های وود پلاست یا ترموود استفاده کنید، بهتر است کار را به دست متخصص بسپارید. شرکت چوپکس در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان یا اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

4/5 - (4 امتیاز)
9 روش عالی برای دکوراسیون تراس کوچک

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

۲ نظر درباره “9 روش عالی برای دکوراسیون تراس کوچک
  1. سلام خسته نباشید
    امکان نصب چوب پلاست توسط نیروی کار غیر از نیروی اجرایی شرکت چوب پلاست وجود دارد؟

    1. در مبحث نصب پروفیل های چوب پلاستیک رعایت چند نکته بسیار مهم میباشد. از قبیل رعایت فواصل زیرساز و یا ایجاد فاصله پروفیل های چوب پلاست بدلیل انبساط طولی بر اثر اختلاف دمای شب و روز و یا تابستان و زمستان.
      در صورت عدم رعایت اصول نصب بطور حتم در عرض کمتر از چند ماه پروژه با مشکلاتی از قبیل شکستگی پروفیل و یا اعوجاج ایجاد خواهد شد. در صورت تمایل خریدار نسبت به نصب پروفیلها توسط نیروهایی خارج از کادر اجرایی چوپکس حتما باید اصول اجرایی بصورت مکتوب به خریدار ارائه شده و یا نیروهای ایشان با حضور در محل پروژه های چوپکس دوره آموزشی گذرانده و نکات ریز نصب را در این دوره آموزش ببینند. تایید کیفیت نصب توسط مجموعه چوپکس به منزله گارانتی ۳ساله محصول خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا