رعایت نکاتی که روف گاردن ساختمان را زیباتر می کند!

رعایت نکاتی که روف گاردن ساختمان را زیباتر می کند!
فهرست مطالب

روف گاردن ساختمان فضاییست شبیه یک باغ که با توجه به نکاتی کلیدی روی پشت بام منازل یا انواع محیط اداری ایجاد می‌شود تا فضایی جذاب و سالم برای اهالی آن ساختمان ایجاد کند و آن‌ها بتوانند چند ساعتی را فارغ از دغدغه‌های محیط خشک و نسبتا بی روح شهری در آرامش سپری کنند. اغلب وقتی صحبت از اجرای روف گاردن می‌شود؛ فکرها به سمت پشت بام‌های بزرگ و دلباز می‌رود؛ در حالی که می‌توان با رعایت اصول خاص، اجرایی کردن روف گاردن را در محیط کوچک مد نظر قرار داد. در این مقاله با هفت روش دیزاین روف گاردن فضای کوچک آشنا می‌شوید که می‌توانند محیط شما را بزرگتر نشان دهند.

بزرگ نشان دادن روف گاردن ساختمان با رنگبندی مناسب

یکی از اولین ترفندهایی که می‌توان از طریق آن فضای روف گاردن ساختمان را بزرگتر نشان داد، استفاده از رنگ‌های مناسب است. به خاطر داشته باشید برای بزرگتر نشان دادن هر فضایی بهترین رنگ‌ها، رنگ‌های روشن و ملایم هستند. برای مثال اگر قرار است دیوارها را با چوب پلاست بپوشانید، سراغ رنگ‌های روشن بروید و در مورد آلاچیق چوب پلاست هم از همین قانون تبعیت کنید. برای انتخاب رنگ فلاورباکس‌های روف گاردن ساختمان از رنگ‌های شادی مثل یاسی، صورتی ملایم، آبی روشن و سفید بهره ببرید و در مجموع سعی کنید بین تمام اجزای موجود در روف گاردن از نظر رنگ هارمونی ایجاد کنید.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

استفاده از دیوارها 

در فضای انواع روف گاردن دیوارها یا دیواره‌هایی وجود دارد که اغلب در فضای بزرگ، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ اما در روف گاردن ساختمان از این دیواره‌ها غافل نشوید. یکی از قوانین مهم استفاده از فضای پشت بام این است که به جای استفاده مداوم از فضای کف زمین، از دیوارها و سقف استفاده کنید؛ از آنجایی که به جز سقف آلاچیق، سقف دیگری در روف گاردن موجود نیست، می‌توان به دیوارها اکتفا کرد و از آن‌ها بهره برد. برای مثال می‌توانید به جای استفاده از گلدان‌های بزرگ روی زمین، سراغ نصب فلاور باکس‌های زیبای دیواری بروید. این کار باعث می‌شود فضای روی زمین خالی بماند و به همین دلیل بزرگتر نشان داده شود.

بزرگ نشان دادن روف گاردن ساختمان با رنگبندی مناسب

اهمیت نظم در روف گاردن ساختمان

اگر دوست دارید روف گاردن ساختمان شما بزرگتر به نظر برسد، از شلوغ کردن آن خودداری کنید. قرار دادن حجم زیادی از وسایل که می‌تواند شامل: آبنما، گلدان یا فلاورباکس، گیاهان، صندلی و غیره باشد، باعث ایجاد بی نظمی بصری می‌شود که در نهایت می‌تواند بزرگترین فضاها را هم کوچک نشان دهد، چه رسد به فضایی که خود به خود کوچک است. بنابراین سعی کنید تا حد ممکن روف گاردن منزل یا محیط کارتان را مرتب و منظم نگه دارید تا محیط آن بزرگتر و دلنشین‌تر به نظر برسد.

به کارگیری قانون انعکاس در روف گاردن ساختمان 

اگر دوست دارید مساحت روف گاردن ساختمان شما بزرگتر از چیزی که واقعا هست نشان داده شود، از قانون انعکاس استفاده کنید. استفاده از متریالی که رفله یا انعکاس اشیا را نشان می‌دهند یا استفاده از انواع آینه‌ها می‌تواند محیط کوچک و بسته را بزرگ و دلباز نشان دهد. در مورد روف گاردن می‌توانید از شیشه‌های آنتی رفلکس در بخشی از در ورودی استفاده کنید یا بخشی از دیوارها را با استفاده از آینه‌های قدی دیزاین کنید. وجود آینه به جای دیوار می‌تواند فضای شما را دو برابر نشان دهد. سعی کنید آینه را در بخشی از روف گاردن قرار دهید که امن است، سقف دارد و کمتر در معرض تغییرات آب و هوایی قرار می‌گیرد.

معجزه نورپردازی

با نورپردازی می‌توان بزرگترین محیط را دنج و کوچک نشان داد و یک روف گاردن ساختمان را به روف گاردنی بزرگ و شیک تبدیل کرد؛ به همین دلیل نباید معجزه نورپردازی را در دکوراسیون روف گاردن دست کم گرفت. پیشنهاد ما این است که تا حد امکان بودجه‌ای را برای نورپردازی در نظر بگیرید و از تخصص حرفه‌ای‌ها برای ایجاد محیطی دلباز و پر نور روی پشت بام منزل یا محیط کارتان بهره ببرید. متخصصان نورپردازی بهترین نقاط برای به کار گذاشتن بهترین و مناسبترین چراغ‌ها را شناسایی می‌کنند، نور را زاویه پردازی کرده و به آن عمق و حجم خواهند داد.

به کارگیری قانون انعکاس در روف گاردن ساختمان 

وسایل بزرگ مناسب فضای کوچک هستند؟

واقعیت این است که ابعاد وسایل هر فضایی را بزرگی یا کوچکی همان فضا مشخص می‌کند. برای مثال نمی‌توان برای پر کردن یک خانه ویلایی بزرگ از میز و صندلی‌های کم جا استفاده کرد؛ همان طور نمی‌توان برای دکور یک روف گاردن ساختمان سراغ مبلمان چوب پلاست بزرگ رفت. بهترین کار ایجاد تعادل بین ابعاد محیط و حجم اشیا است. پیشنهاد ما این است که برای پر کردن محیط روف گاردن‌های کوچک از آلاچیق یا پرگولا چوبی با اشکال هندسی منظم و کوچکتر استفاده کنید. داخل آلاچیق را هم با مبلمانی که از سبک مینیمالیسم پیروی می‌کنند پر کنید؛ وسایلی کوچک و کاربردی که تزئینات زیادی ندارند و ساده طراحی شده‌اند. تمام این عوامل باعث می‌شود روف گاردن ساختمان شما دست کمی از روف گاردن‌های بزرگتر نداشته باشد.

گیاهان بزرگ یا کوچک؛ کدام بهتر است؟

استفاده از درختچه‌های نسبتا بزرگ و مطابق با شرایط آب و هوایی منطقه زندگی شما یکی از ایده‌هایی است که معمولا برای دکوراسیون روف گاردن پیشنهاد می‌شود؛ اما آیا می‌توان برای دکور یک روف گاردن ساختمان هم سراغ درختچه‌ها رفت؟ جواب این سوال مثبت است؛ اما شرایطی دارد؛ از جمله اینکه تعداد این درختچه‌ها باید کم باشد و نباید رشدشان طی سال‌ها چندین برابر شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتی‌الامکان از گیاهانی با ابعاد کوچک و متوسط برای روف گاردنتان بهره ببرید و استفاده از گیاهان بزرگتر را به تعداد کم محدود کنید.

دقت در انتخاب گزینه‌ها

طراحی و اجرایی کردن روف گاردن و در آخرین مرحله دکوراسیون بام سبز یا روف گاردن می‌تواند پروسه‌ای حساس باشد؛ از سنجش ظرفیت سقف برای تحمل تغییراتی که روف گاردن به دنبال خواهد داشت گرفته تا انتخاب متریال مناسب برای آلاچیق و مبلمان، همگی به نظر کارشناسی یک گروه متخصص نیاز دارد؛ در غیر این صورت یک اشتباه می‌تواند مقدار زیادی وقت، انرژی و هزینه را از بین ببرد. پیشنهاد می‌کنیم برای هر چه بهتر کردن انجام این پروسه از شرکت‌های معتبری که سابقه زیادی در زمینه اجرایی کردن روف گاردن در تهران و شهرستان‌ها را دارند، کمک بگیرید. شرکت چوپکس یکی از این شرکت‌هاست که با تیم حرفه‌ای و متخصصش آماده ارائه مشاوره به شما در زمینه انواع روف گاردن است.

 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شما

جهت اجرای روف گاردن ساختمان با ما در تماس باشید

3.5/5 - (2 امتیاز)
رعایت نکاتی که روف گاردن ساختمان را زیباتر می کند!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

۳ نظر درباره “رعایت نکاتی که روف گاردن ساختمان را زیباتر می کند!
  1. طراحی و اجرایی کردن روف گاردن و در آخرین مرحله دکوراسیون بام سبز یا روف گاردن می‌تواند پروسه‌ای حساس باشد؛ از سنجش ظرفیت سقف برای تحمل تغییراتی که روف گاردن به دنبال خواهد داشت گرفته تا انتخاب متریال مناسب برای آلاچیق و مبلمان، همگی به نظر کارشناسی یک گروه متخصص نیاز دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا