تمیز کردن سقف کاذب و چهار سقف دیگر!

تمیز کردن سقف کاذب و چهار سقف دیگر!
فهرست مطالب

سقف کاذب چوب پلاست هم مثل هر بخش دیگری از فضای خانه یا محل کار به تمیز شدن نیاز دارد؛ با این تفاوت که قلق‌های خاص خودش را دارد که دانستن آنها کمک می‌کند، خانه‌ای تمیزتر و زیباتر داشته باشید و دوام سقف کاذب را نیز بالا ببرید. در این مقاله با روش تمیز کردن انواع سقف کاذب از جمله سقف کاذب چوبی، فلزی و فیبری آشنا خواهید شد.

سقف کاذب چوب پلاست را چطور تمیز کنیم؟

سقف کاذب چوب پلاست مزایای زیادی دارد، مثلا بعد از نصب، حداقل تا 20 سال دوام خواهند داشت؛ اما نباید فکر کرد می‌توان در تمام این 20 سال، سقف را به حال خودش رها کرد و به آن رسیدگی نکرد. سقف کاذب چوب پلاست هم مثل هر سقف دیگری به تمیز کاری و رسیدگی نیاز دارد که بهتر است برای تمیز کردن این سقف به نکات زیر دقت کنید:

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

  • سقف کاذب چوبی را با استفاده از دستمال پارچه‌ای خشک تمیز کنید. دستمال خیس ممکن است به ساختار چوب آسیب بزند؛ مگر اینکه به جای چوب از سقف کاذب چوب پلاست استفاده کرده باشید که نسبت به رطوبت بسیار مقاوم است. در غیر این صورت ممکن است چوب نم بردارد و خراب شود.
  • استفاده از جارو برقی یکی دیگر از کارهایی است که می‌توانید از طریق آن سقف کاذب چوبی را تمیز کنید. مسئله مهم این است که از سری نرم و مخصوص پاک کردن سطوح چوبی کمک بگیرید تا سقف کاذب چوبی خط و خش نیفتد. اگر سقف‌تان ترموود و چوب پلاست است، نگران خط و خش نباشید چون بسیار مقاوم است.

 

مشاوره رایگان جهت طراحی و اجرای سقف کاذب

 

سقف کاذب چوب پلاست را چطور تمیز کنیم؟

تمیز کردن سقف کاذب فیبری

اگر سقف کاذب فیبری شما از مواد طبیعی و معدنی ساخته شده باشد، تمیز کردن آن بسیار آسان است. کافیست با استفاده از یک تکه اسفنج به تمیز کردن بخش‌های مختلف سقف بپردازید. گرد و خاکی که روی سقف کاذب نشسته است به راحتی با اسفنج پاک می‌شود.

  • روش دیگری که برای پاک کردن سقف کاذب می‌توان از آن استفاده کرد، این است که از یک تکه پارچه مرطوب استفاده کنید که مدتی داخل محلول سفید کننده قرار گرفته است. البته این کار کمی ریسک به دنبال دارد و اگر ناخالصی در سقف کاذب فیبری‌تان وجود داشته باشد ممکن است باعث خراب شدن آن شود؛ بنابراین می‌توانید از مایع ظرفشویی رقیق شده به جای مواد سفید کننده استفاده کنید.
  • بهتر است ابتدا یکی از کاشی‌های سقف کاذب را با استفاده از محلول بالا بشویید و بگذارید چند دقیقه‌ای بگذرد؛ اگر نتیجه مشکلی به دنبال نداشت برای سایر بخش‌های سقف هم از این روش کمک بگیرید.
  • بعد از تمیز کردن سقف کاذب با استفاده از دستمال خشک کاشی‌ها را خشک کنید.
  • به خاطر داشته باشید الیاف سقف کاذب فیبری بر خلاف متریال سقف کاذب چوب پلاست، معمولا بسیار ظریف و حساس هستند؛ بنابراین تمیز کردن آن را به بازه‌های زمانی طولانی مدت تقسیم کنید تا الیاف خراب نشود.

سقف کاذب چوبی !                                 بیشتر بخوانید

 

تمیز کردن سقف کاذب تیغه‌ای

تمیز کردن سقف کاذب تیغه‌ای هم مثل سقف کاذب چوبی و سقف کاذب فیبری کار سختی نیست؛ به خصوص که این سقف نسبت به سقف کاذب فیبری الیاف مقاوم‌تری دارد. برای تمیز کردن این سقف از یک تکه پارچه نخی مرطوب با قدرت جذب بالا استفاده کنید. بعد از پاک کردن هر کدام از به اصطلاح کاشی‌های سقف، آن‌ها را با دستمال خشک پاک کنید. به خاطر داشته باشید تنها زمانی سراغ تمیز کردن سقف بروید که احساس کنید، واقعا به تمیز کردن نیاز دارد، نه صرفا بر حسب عادت.

 

چند نکته کلیدی قبل از تمیز کردن سقف کاذب

سقف کاذب فلزی و نحوه تمیز کردن آن

برای تمیز کردن سقف فلزی ابتدا با استفاده از یک پارچه خشک گرد و خاک آن را بتکانید. سپس دستمال تمیز را با محتویات سطلی مرطوب کنید که حاوی آب و صابون بسیار رقیق است. لازم است که پارچه گردگیری شما بسیار نرم و لطیف باشد تا باعث ایجاد خرابی روی سطح کاشی‌های فلزی نشود.

سقف کاذب فایبر گلاس

یکی از مزایای سقف کاذب فایبر گلاس این است که نسبت به رطوبت مقاوم است، درست مثل سقف کاذب چوب پلاست؛ به همین دلیل موقع تمیز کردن این دو مورد لازم نیست نگران نم کشیدن و خراب شدن کاشی‌های سقف باشید. نکته‌ای که در مورد سقف کاذب فایبر گلاس باید نگران آن بود، احتمال رشد میکروب‌ها روی سقف است که ممکن است منحر به تخریب تمام سقف شود؛ این مشکل را البته سقف کاذب چوب پلاست ندارد، چون ضد باکتری و میکروب است. به همین دلیل لازم است سقف فایبر گلاس را زود به زود تمیز کنید.

مشاوره رایگان جهت طراحی و اجرای سقف کاذب

چند نکته کلیدی قبل از تمیز کردن سقف کاذب

هر سقف کاذبی که دارید، قبل از تمیز کردن آن به موارد زیر دقت کنید:

  • قبل از اینکه سقف کاذب را تمیز کنید، سراغ تمیز کردن خانه نروید. چون گرد و غبار روی سقف به راحتی روی وسایل می‌نشیند.
  • روی وسایل خانه را با استفاده از پارچه یا ملحفه بپوشانید. این کار کمک می‌کند مبلمان شما سالم و تمیز بمانند.
  • تمیز کردن سقف کاذب نیاز به کمک و آمادگی بدنی بالا دارد؛ بسیار مراقب کمر و گردنتان باشید.
  • برای پاک کردن هر نوع سقف کاذبی از پارچه نرم یا سری نرم جارو برقی کمک بگیرید.

کیفیت را انتخاب کنید

حتی اگر به تمام نکاتی که در این مقاله خواندید عمل کنید؛ اما جنس سقف کاذب منزل یا محل کارتان کیفیت لازم را نداشته باشد خیلی زود از شکل خواهد افتاد و بدتر از آن اینکه کثیفی به خورد آن می‌رود و نمی‌توان به راحتی تمیزش کرد. پیشنهاد ما این است که برای پایین آوردن قیمت سقف کاذب و بالا بردن کیفیت آن، بعد از مقایسه سقف کاذب چوبی با سقف‌های دیگر سراغ سقف کاذب چوب پلاست بروید. این جنس نسبت به رطوبت، میکروب‌ها و حتی دمای بالا بسیار مقاوم است و سرمایه گذاری درستی به حساب می‌آید. در این مسیر شرکت چوپکس به شما کمک خواهد کرد تا مدل دلخواهتان را با بهترین کیفیت انتخاب کنید.

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست.

 

Rate this post
تمیز کردن سقف کاذب و چهار سقف دیگر!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

۶ نظر درباره “تمیز کردن سقف کاذب و چهار سقف دیگر!
  1. اگر سقف کاذب فیبری شما از مواد طبیعی و معدنی ساخته شده باشد، کار تمیز کردن آن بسیار آسان است. کافی است با استفاده از یک تکه اسفنج به تمیز کردن بخش‌های مختلف سقف بپردازید. گرد و خاکی که روی سقف کاذب نشسته است به راحتی با اسفنج پاک می‌شود.

  2. سلام
    شما در کدوم شهرها نمایندگی یا شعبه دارین ؟ الان برای استان مرکزی میتونید کار رو انجام بدین ؟
    ما دقیقا به یکی از این سقف های کاذب برای فست فود نیاز داریم

    1. این شرکت افتخار اجرای پروژه های تخصصی چوب پلاستیک در اقصی نقاط کشور عزیزمان را دارد، در صورت تمایل به اجرای پروژه تان توسط متخصصین مجموعه چوپکس با پرداخت هزینه ایاب و ذهاب و محل اقامت کارگران، نصب استاندارد به همراه گارانتی ۵ساله محصول را از شرکت دریافت می نمایید. در صورت تمایل می توانید برای مشاوره رایگان در زمینه طراحی برآورد هزینه و … با واحد فنی و فروش مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا