طراحی بام اداری را از ما بخواهید !

طراحی بام اداری را از ما بخواهید !
فهرست مطالب

طراحی فضای بام اداری به چه صورت است ؟

طراحی بام اداری به تازگی در کشور ما یکی از روش‌هایی محسوب می‌شود که به طور چشمگیری در افزایش کارآیی کارمندان تاثیری بسیار مثبت داشته است. شاید در کشورهای پیشرفته سالیان زیادیست که با ایجاد روف گاردن فضایی مناسب برای کارمندان و کارکنان، جهت بالا بردن راندمان کاری استفاده می‌کنند. اما این پدیده در کشور ما به تازگی جایگاه خود را یافته است.
به‌علاوه این خود مسیری مثبت در جهت کاهش آلودگی شهرهای بزرگ به خصوص پایتخت است. چه بسا در اجرای آن محصولات دوستدار محیط زیست یعنی چوب پلاست بکار گرفته شود، قطعا تاثیر به سزایی در آسیب به محیط زیست و طبیعت خواهد داشت. همین باعث شده تا کشورهای پیشرفته نیز محصولات پایدار را به صورت گسترده در پروژه‌های بزرگ یا کوچک، جایگزین چوب یا دیگر متریال‌ها نمایند.
این روزها همچنین بیشتر کارکنان انتظار برخورداری از فضای کاری مد روز و مدرن را دارند که نور کافی و فضایی مناسب داشته باشد. محیطی اداری که به شما این امکان را می‌دهد تا سالنی جداگانه برای استراحت در طول روز و بین ساعات کاری داشته باشید. بنابراین می‌توانید پشت بام را به فضایی اداری تبدیل کرده و به این ترتیب از فضای غیر قابل استفاده آن، نهایت بهره را ببرید.

طراحی فضای بام اداری

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

نکاتی برای طراحی فضای بام اداری

برای طراحی بام اداری به چه نکاتی توجه کنیم ؟

قبل از هر اقدامی بهتر است هدف خود از طراحی بام اداری را مشخص نمایید. آیا تصمیم دارید از این فضا برای افزایش راندمان کارمندان استفاده کنید ؟ یا قصد دارید جلسات اداری یا بازدیدهای کاری را در این امکان داشته باشید ؟ آیا به داشتن اتاق‌های کاری و پارتیشن بندی شده برای برخی از کارمندان یا حتی مدیر عامل فکر کرده‌اید ؟ یا ایده‌های دیگری مانند فضای سبز اداری در ذهن دارید ؟ تمامی اینها سوالاتی هستند که شما باید قبل از شروع برای طراحی پشت بام اداری از خود بپرسید.
این باعث می‌شود تا تصمیم گیری برای شما آسان‌تر شده، همچنین بتوانید چگونگی طراحی، دکوراسیون و چیدمان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. پس قطعا نیاز به شماوره با کارشناسان حرفه‌ای در این زمینه خواهید داشت تا بتوانند در این راه و تصمیم گیری آسان‌تر به شما کمک کنند. وظیفه معماران و طراحان این است که تمامی عوامل و موارد را برای هموار سازی این مسیر مشخص نمایند. برای مثال مشاوران باید در نظر بگیرند که آیا نیازهای شما متناسب با بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید کافیست ؟ یا طرحی به شما ارائه دهند که کاملا با هزینه‌ای که برای این منظور در نظر گرفته‌اید، متناسب باشد. توصیه‌ها آنها همچنین بر اساس قوانین و محدودیت‌ها، طبق متراژ و وزن سازه‌ها خواهد بود.

بهترین متریال برای طراحی بام اداری

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چه محصولی برای فضای باز و آزاد بام اداری مناسب‌تر است. زیرا این محیط همچون سایر فضاهای باز به طور مستقیم با عوامل فیزیکی- محیطی مانند: گرما و سرما، باران و برف، نور خورشید و اشعه ماورا بنفش، باد و طوفان یا هزاران مورد تهدید کننده دیگر روبرو است. شاید قصد داشته باشید از سازه‌هایی برای ایجاد مکان خصوصی مانند: آلاچیق چوبی یا پرگولا چوبی استفاده کنید. همچنین امکان ایجاد اتاق شیشه‌ای نیز وجود دارد.

طراحی بام سبز اداری

بنابراین یکی از مهمترین اصل‌ها انتخاب صحیح و دقیق محصولی برای طراحی بام اداری است. شاید در این مورد متریال‌های متعددی به شما پیشنهاد شود اما باید به خاطر داشته باشید محصولی مختص فضای باز انتخاب کنید که با وجود عوامل تهدید کننده آسیب نبیند. چوب پلاست بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این محصول که مخصوص فضای باز طراحی و تولید شده است، کاربری‌های متعددی دارد. بنابراین می‌توانید برای طراحی بام اداری از آن به صورت گسترده استفاده کنید. ضمن اینکه یکدستی و یکپارچگی متفاوتی را در اجرای بام سبز بوجود خواهد آورد. ظاهر شبیه به چوب طبیعی آن، حس گرم و صمیمی را انتقال خواهد داد. حال آنکه در کنار فضای سبز جلوه‌ای ویژه بوجود می‌آورد. همین فضایی آرامش بخش و دلنشین را بوجود می‌آورد که تاثیر مثبتی در روحیه کارکنان و کارمندان خواهد داشت.

طراحی بام سبز اداری چه فوایدی دارد ؟

هنگامی که شما طراحی بام اداری را انجام می‌دهید، قطعا از فواید روف گاردن برخوردار خواهید شد. ضمن اینکه از مناظر زیبایی شهر بدور از شلوغی و ازدحام جمعیت لذت می‌برید، می‌توانید فضای سبز اداری را نیز داشته باشید. به این ترتیب در ساعات کاری از منظره سازی که در پشت بام انجام داده‌اید، حتی برای مدت زمان کم، لذت خواهید برد. شاید طرح‌های پشت بام اداری به وفور یافت شده و در دسترس باشد. اما باید طرحی را انتخاب کنید که حداقل نیازهای شما برای این ایده را به بهترین شکل برآورده نماید.

پشت بام اداری شما نباید به عنوان فضایی غیر قابل استفاده باقی بماند و می‌توانید فضای موجود و خالی که به طور رایگان در اختیارتان قرار گرفته است را به محیطی شگفت انگیز با قابلیت‌های ویژه تبدیل نمایید. تا نه تنها به عنوان مکانی آرامش بخش در دسترس کارمندان قرار گیرد که بواسطه آن، در کاهش آلودگی، مصرف بیش از حد انرژی و هزاران فواید دیگر موثر باشید.
از دیگر مواردی که باید به آن دقت شود، عایق و ضد آب بودن بام است. شاید اگر بخواهید پشت بام را به روش‌های سنتی یا حتی ایزوگام، عایق نمایید، قطعا و حتما سالانه نیاز به رسیدگی و صرف هزینه برای بازسازی یا تعمیر خواهد بود. در صورتی که برخورداری از بام سبز در صورتی که به بهترین شکل اجرا شود خود به عنوان عایقی مناسب محسوب می‌شود که مانع از نفوذ آب به طبقات خواهد شد. حال آنکه آب حاصل از بارش‌های سالانه منبعی مناسب برای تامین آبیاری گیاهان و فضای سبز در پشت بام خواهد شد.

Rate this post
طراحی بام اداری را از ما بخواهید !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا