طراحی تراس کوچک با چند ایده ساده !

طراحی تراس کوچک با چند ایده ساده !
فهرست مطالب

طراحی تراس کوچک

امروزه بیشتر افراد به برخورداری از فضایی هرچند کوچک در محیط زندگی خود، اهیمت بسیاری می‌دهند. اینکه بتوان از فضای موجود تراس یا بالکن به بهترین نحو ممکن استفاده کرد، خود نشان دهنده ذوق و سلیقه مالک است. البته باید اشاره شود که حتی کوچکترین تغییرات در ساختمان اگر با نگاهی اقتصادی باشد، قطعا سرمایه گذاری طولانی مدت بوده که در نهایت منجر به افزایش ملک خواهد شد.
این روزها کاربرد متریال‌های نوین و شیک در دکوراسیون فضای باز و فضاهای داخلی همچون تراس آپارتمان و بالکن زیاد به چشم می‌خورد. از جمله می‌توان به چوب پلاست اشاره کرد که با استفاده آن در هر گوشه از فضای موجود، نه تنها سرمایه گذاری طولانی مدت کرده‌اید. که موجب تغییرات خاص و متفاوت در محیط مورد نظر نیز خواهید شد.
طراحی تراس کوچک نیز یکی از فعالیت‌هایی به شمار می‌آید که با اجرای آن، می‌توانید از کوچکترین ابعاد موجود در منزل به بهترین شکل بهرمند شوید. ضمن اینکه محیطی خصوصی و جذاب برای سپری کردن اوقات فراغت خواهید داشت. اما برای اینکه بتوانید این تغییرات را طوری اعمال کنید که با قیمتی مقرون به صرفه تمام شده و برای شما سودمند باشد، باید از محصولات مستحکم و مقاومی که این روزها به بازار عرضه شده است استفاده کنید.

طراحی تراس کوچک با توجه به مجاورت هوای آزاد !

همانطور که می‌دانید تراس جزئی از فضای باز ملک محسوب می‌شود مانند روف گاردن که به طور دائم در مجاورت هوای آزاد قرار دارد. بنابراین باید به این نکته توجه شود که از محصولی مستحکم برای کاربرد در تراس استفاده شود. متریالی که مختص فضای باز طراحی و تولید شده باشد و با قرار گرفتن در معرض دائمی هوای آزاد، از بین نرفته و آسیب نبیند. شاید این روزها محصولات بی‌شماری به شما معرفی شود که برای فضای باز است. اما بهتر است در انتخاب متریال مورد نظر دقت داشته باشید.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

ایده طراحی تراس کوچک !

پروفیل چوب پلاست بهترین متریال برای طراحی تراس کوچک شماست. این محصول مخصوص هرنوع فضای باز تولید شده است. بنابراین شما می‌توانید از صفر تا صد تراس کوچک یا بزرگ را با آن طراحی کنید. طراحی تراس بزرگ با این محصول البته بسیار شیک خواهد شد. اما این روزها بیشتر فضاها ابعادی کوچک دارند که با این حال می‌توان تغییرات خاص و متفاوتی در آن ایجاد کرد.
شما باید به عوامل فیزیکی- محیطی مانند: باد و باران، سرما و گرما، نفوذ آب و تابش نور خورشید، حمله حشرات و موریانه‌ها و … دقت کنید. اگر قرار باشد از متریالی استفاده کنید که پس از مدتی با پوسیدگی و از بین رفتگی روبرو شود، قطعا زیان خواهید کرد. به همین علت در ابتدای کار محکم کاری کرده و با کاربرد محصولاتی همچون پروفیل چوب پلاست نه تنها تراس زیبایی بوجود آورید که نگرانی‌هایی از این دست نداشته باشید.

ایده طراحی تراس کوچک !

در طراحی تراس کوچک از چه عناصری استفاده کنیم ؟

برای اینکه بتوانید از تراس کوچک خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، می‌توانید با اجرای چند عنصر اصلی که با پروفیل چوب پلاست در مدت زمانی کوتاه قابل اجرا هستند، فضایی خاص ایجاد کنید. برای این کار کافیست تا بودجه‌ مورد نظر را تعیین کرده و متناسب با آن تراس را دیزاین کنید. ضمن اینکه قیمت چوب پلاست عاملی اصلی بوده که با در نظر گرفتن میزان استفاده از این متریال می‌توانید در هزینه مورد نظر به طور مستقیم تاثیر گذار باشید.

از تایل یا کفپوش برای طراحی تراس کوچک استفاده کنید !

اگر تصمیم دارید از تراس کوچک خود تنها برای رفت و آمد روزانه استفاده کنید، می‌توانید کف آن را با تایل چوبی یا کفپوش چوبی بپوشانید. پیشنهاد ما به شما تایل چوبی است. این گزینه بیشتر برای تراس‌هایی با ابعاد کوچک کاربرد دارد. زیرا خود شما هم می‌توانید آن را در کمترین زمان ممکن نصب کرده و در کف تراس بچینید. با این کار همیشه تراسی تمیز خواهید داشت که حتی می‌توان آن را با راحت‌ترین روش ممکن پاکسازی و تمیز کرد. این تایل‌ها همچون سایر محصولات چوب پلاست قابل شستشو هستند و آب تهدیدی برای آنها محسوب نمی‌شود.

طراحی تراس کوچک

طراحی تراس کوچک را با فضای سبز و دلنشین، زیباتر کنید !

اگر به گل‌های تزئینی و فضای سبز علاقه دارید، می‌توانید تراس کوچک‌تان را به تراس سبز تبدیل کنید. کمی ذوق و سلیقه به خرج دهید و گیاهان دوستداشتنی و پیچک را در فضای تراس پرورش دهید. می‌توانید آنها را در فلاورباکس چوبی قرار داده و بدون اینکه نگران باشید که با آبیاری گیاهان گلدان چوبی شما تخریب می‌شود. همیشه فضای سبز در کنار عناصر چوبی زیبایی دو چندانی دارند که حس ارامش را به ما انتقال می‌دهند. حتی می‌توانید در قسمتی از تراس از دیوار سبز استفاده کنید.

از میز و صندلی‌های تاشو برای طراحی تراس کوچک استفاده کنید !

اگر فضای تراس بسیار کوچک است و امکان استفاده از نیمکت چوبی یا مبلمان در آن وجود ندارد، می‌توانید از میز و صندلی تاشو استفاده کنید. این بهترین ایده برای فضاهای کوچک است که به شما این امکان را می‌دهد تا زمان استراحت، نشیمنگاهی مناسب داشته و پس از آن بتوانید صندلی را جمع کرده و فضای تراس را باز کنید.

اگر به یکدستی محیط در طراحی تراس کوچک اهمیت می‌دهید !

خوشبختانه چوب پلاست با برخورداری از سطح مقاطع متفاوت و اجرای عناصر متعدد، این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید با کاربرد چندین عنصر اصلی، فضایی یکدست بوجود آورید. هارمونی یا یکپارچگی در محیط یکی از ویژگی‌های محوطه سازی محسوب می‌شود. بنابراین می‌توانید برای مثال اگر کف را با تایل چوب پلاست می‌پوشانید، برای سقف نیز از سقف کاذب چوبی استفاده کنید. یا برای ایجاد حفاظ نرده چوبی اجرا کرده هم تراس را زیبتر کنید هم از لحاظ ایمنی آسوده خاطر باشید. اجرای چندین عنصر در تراس با چوب پلاست محیطی گرم و صمیمی را بوجود می‌آورد.
در هر صورت شما همراهان گرمی می‌توانید با تعیین بودجه از قبل، با کارشناسان مجرب چوپکس برای دریافت مشاوره رایگان در هر زمینه‌ای مشورت داشته باشید. شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای کم و معقول فضای تراس را به بهترین شکل ممکن تغییر داده و آن را به فضایی کاربردی و آرامش بخش تبدیل نمایید.

Rate this post
طراحی تراس کوچک با چند ایده ساده !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا