طراحی حیاط استخردار باغ و ویلا !

طراحی حیاط استخردار باغ و ویلا !
فهرست مطالب

امروزه بیشتر مکان‎‌های خانوادگی همچون باغ و ویلا از استخر برخوردار هستند. به همین علت توجه و رسیدگی به آن نه تنها از لحاظ ظاهری که از نظر ایمنی، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین استخر باید دارای ویژگی‌ها و لوازم جانبی دیگری باشد که باعث جذابیت و زیبایی بیشتر آن شود. محوطه سازی ویلا و باغ بسیار مرسوم شده است. به همین دلیل است که چراغ‌ها، آتشدان، آبنما، دیوار سبز، مجسمه‌ها، چشمه‌ها، آبشارها، متریال مناسب برای دور استخر و موارد دیگر را اضافه می‌کنیم تا جلوه دلپذیر و آرامش بخشی داشته باشد.

گذراندن وقت در محیطی که استخر دارد، با گیاهان اطراف شما باعث می‌شود، احساس کنید به طبیعت نزدیک هستید. همچنین به محیطی بدون استرس کمک می‌کند. به همین علت توجه به حیاطی که استخر دارد و محوطه سازی آن باعث می‌شود تا بیش از پیش اشتیاق استفاده از فضای مورد نظر را داشته باشید. اما چگونگی طراحی حیاط ویلا یا باغی که استخر دارد یکی از نکات مهمی به شمار می‌آید که نیاز به رعایت اصول و قوانین خاص خود را دارد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

حیاط استخردار را چگونه طراحی کنیم ؟

هنگامی که تصمیم به محوطه سازی حیاط استخردار می‌گیرید، گزینه‌های زیادی برای شما وجود دارد. وجود محصولات پرکاربرد و چند منظوره همچون چوب پلاست این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید نه تنها کفپوش دور استخر که سراسر باغ یا ویلا را به طور گسترده طراحی کنید. به همین جهت در این مطلب قصد داریم به معرفی هرچه بیشتر این محصول نوین و کاربری‌های متفاوت آن در طراحی حیاط استخردار باغ یا ویلا بپردازیم.

با طراحی حیاط استخردار به ارزش ملک خود بیافزایید !

معرفی چوب پلاست برای کاربرد گسترده در حیاط استخردار !

پروفیل چوب پلاست محصولی چند منظوره و کاربردی بوده که مختص فضای باز و بیونی طراحی و تولید شده است. به همین علت از مزایا و ویژگی‌هایی برخوردار است که شاید در محصولات مشابه کمتر دیده شود. چند منظوره بودن این متریال به این معناست که می‌توان در ساخت و اجرای المان‌های متعدد از آن استفاده کرد. از جمله: آلاچیق، پرگولا، کلبه چوبی، کفپوش فضای باز به خصوص برای دور استخر و … . همین باعث می‌شود تا کار آسان‌تر شده، ضمن اینکه یکپارچگی خاصی در محیط بوجود آید.

استخر بهترین گزینه برای سپری کردن اوقات فراغت است. محیطی برای زندگی خانوادگی یا دوستانه به خصوص جایی که کودکان بیشتر تابستان خود را در آب می‌گذرانند. صاحبان ملک اما استخر را به عنوان یک عنصر زیباشناختی قوی و تمرکز کل چشم انداز می‌دانند. هنگامی که استخرهای شنا شامل ویژگی‌هایی همچون: نورپردازی منحصر به فرد، مصالح و متریال‌های خاص مانند چوب پلاست برای طراحی هستند، بی‌شک تأثیر زیادی بر فضاهای نشیمن بیرونی مجاور دارند.

مهم است که به یاد داشته باشید استخر تنها بخشی از چشم انداز در حیاط باغ یا ویلا و منزل شماست. به همین دلیل بهتر است از معمار منظر برای طراحی استخر و همچنین محوطه سازی فضای اطراف آن مشاوره بگیرید. اغلب اوقات، یک پیمانکار استخر تنها به کاربرد محصولی برای دور استخر می‌پردازد. نتیجه این است که استخر و چشم انداز شما مکمل یکدیگر نیستند و توانایی ادغام گزینه‌هایی که ارزش بیشتری را برای همان قیمت ارائه می‌دهند از دست می‌دهید.

با طراحی حیاط استخردار به ارزش ملک خود بیافزایید !

از آنجا که استخرها یک پیشنهاد گران قیمت هستند، مهم است که زمان زیادی را صرف طراحی این فضا کنید. شما فقط یک بار آن را می‌سازید. بنابراین انتخاب متریال و جزئیات شما باید با کیفیت باشد. به طوری که طراحی استخر شما در آینده نزدیک از مد نمی‌افتد. قبل از سرمایه گذاری در مورد محصولات جدید و کاربردی پرس و جو کنید. شدت هوازدگی و آب تصفیه شده شیمیایی می‌تواند عواقب گسترده‌ای برای محصولاتی که در برابر آزمایش طول عمر مقاومت نکرده‌اند، داشته باشد.

امروزه دیگر صاحبان خانه مجبور نیستند هزینه بالایی برای ساخت سکوی بتنی یا بنایی در اطراف استخر بپردازند. با وجود محصولاتی مانند چوب پلاست که علاوه‌بر ایمن و جذاب نگه داشتن دور استخر، می‌توان دیگر عناصر در این محیط را اجرا کرد.

حیاط استخردار را چگونه طراحی کنیم ؟

دلایل انتخاب چوب پلاست برای دور استخر !

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا کفپوش کامپوزیت ترکیبی عالی از ارزش و عملکرد را برای صاحبان خانه‌هایی که قصد دارند یک استخر به فضای باز خود اضافه کنند ارائه می‌دهد.

مقاومت داخلی در برابر رطوبت در جایی که استخر وجود دارد. کفپوش چوب پلاست، دارای سطحی روکش‌دار و اکسترود شده است که اجازه می‌دهد آب به راحتی از سطح آن تخلیه شود. این باعث می‌شود سطح ایمن‌تر و خشک‌تر ناشی از پاشش آب استخر ایجاد شود‌. همچنین آسیب‌های خارج از فصل ناشی از انبساط و انقباض یا جذب رطوبت و نوسانات دما را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. برخلاف چوب سنتی، که باید مرتباً رنگ آمیزی و رسیدگی شود تا از آسیب و نفوذ آب جلوگیری شود، کفپوش‌های کامپوزیتی کاملا ضد آب بوده و مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند.

حیاط استخر دار را با کفپوش تغییر دهید !

سیستم‌های لنگرگیری پیشرفته و سطوح مقاوم در برابر لغزش بهترین گزینه برای دور استخر هستند. یکی دیگر از دلایلی که کامپوزیت به سرعت به بهترین انتخاب برای دور استخر تبدیل شد، نحوه اتصال کفپوش به قاب است. سیستم‌های لنگر انداز پیشرفته، سطح کفپوش را عاری از پیچ یا میخ می‌کنند. این نه تنها دور استخر را بسیار جذاب می‌کند، بلکه خطر صدمه ناشی از پیچ یا سایر موارد نصب را نیز کاهش می‌دهد.

سالهاست که سازندگان و صاحبان ملک می‌دانند که کفپوش کامپوزیتی یک انتخاب عالی برای فضای باز است که بسیار زیبا به نظر می‌رسد و بیشتر از آن چیزی که با چوب سنتی ساخته شده است دوام می‌آورد. کفپوش‌های کامپوزیتی جدید نه تنها محکم‌تر و راحت‌تر تمیز می‌شوند، بلکه ایمن‌تر نیز هستند. زیرا نمی‌شکنند، ترک نخورده و پوسیده نمی‌شوند. در حال حاضر تحولات جدید در تولید کفپوش کامپوزیت مزایای دیگری را به همراه دارد، مانند: محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و سطوح ضد لغزش که آن را به بهترین انتخاب برای دور استخر تبدیل می‌سازد! 

4/5 - (1 امتیاز)
طراحی حیاط استخردار باغ و ویلا !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا