فضای باز و طراحی هوشمندانه آن !

فضای باز و طراحی هوشمندانه آن !
فهرست مطالب

فضای باز و طراحی هوشمندانه آن !

فضای باز و استفاده بهینه از آن، این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از پشت بام و حیاط گرفته تا تراس و بالکن حتی ورودی آپارتمان یا ساختمان و … همگی قابلیت تغییر و تبدیل به محیطی برای مناسب و کارآمد را خواهد داشت. علاوه‌براین ظهور محصولات نوین و کاربردی همچون چوب پلاست که چند منظوره است، این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید طراحی منحصر بفرد را در محیطی با بزرگ‌ترین یا حتی کوچک‌ترین ابعاد اجرا نمایید.

دانستن اینکه چقدر فضا دارید به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که مبلمان، دکوراسیون و وسایل مناسب را را به چه صورت چیدمان کنید. اگر هنوز ایده مورد نظر خود را ندارید، می‌توانید با کمی تحقیق و بررسی در این زمینه به نتایج مثبتی دست یابید.
با افزایش دمای هوا و همینطور رشد زندگی شهرنشینی، افکار ما به زندگی در فضای باز روی می‌آورند. همین باعث شده تا افراد به تبدیل فضاهای ناکارآمد به محیطی دلنشین همچون تبدیل پشت بام به روف گاردن یا تراس به تراس گاردن و … اشتیاقی چندین برابر نشان دهند. با استفاده از این 12 نکته، نحوه ایجاد فضای ایده‌آل زندگی در محیطی باز را بیاموزید.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

هدف خود را از تغییر فضای باز مشخص کنید !

هدف: به نحوه استفاده از فضای بیرون فکر کنید و بر این اساس برنامه‌ریزی کنید.
آیا تصمیم به برگزاری مهمانی دارید؟
به طور معمول از چند مهمان پذیرایی می‌کنید؟
آیا به دنبال فضایی آرام برای استراحت هستید؟
آیا فضای مورد نظر شما نیاز به ایجاد امنیت برای کودکان یا حیوانات خانگی دارد؟

و هزاران آیا دیگر که با پرسش و پاسخ به آنها می‌توانید سریع‌تر و راحت‌تر تصمیم بگیرید. حتی شرکت‌های حرفه‌ای مشاوره رایگان را برای شما فراهم نموده‌اند تا بتوانید از فضای بازی که در اختیار دارید به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید.

هدف خود را از تغییر فضای باز مشخص کنید !

چیدمان : هنگام طراحی یک فضای باز، از همان ایده‌ای استفاده کنید که گویی در حال طراحی پلان یک خانه جدید هستید. هر منطقه در فضای باز باید دارای ارتباط منطقی و کاربردی با داخل خانه باشد. مانند قرار دادن ناهار خوری در آشپزخانه فضای باز که کار را برای شما آسان می‌نماید.

محیط اطراف : بیشترین استفاده را از مناظر خود داشته باشید. یک نشیمن کوچک ترتیب دهید تا از یک فنجان قهوه لذت ببرید و طلوع خورشید را تماشا کنید یا یک میز و صندلی تهیه کنید که استراحتگاهی مناسب داشته باشید. به همین ترتیب، از پرچین چوبی یا دیاورپوش چوبی برای ایجاد امنیت استفاده کنید.

طبیعت را در نظر بگیرید:

پرگولا چوبی فرار از آفتاب گرم در تابستان را فراهم می کند. این سازه همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا گیاهان و گل‌های تزئینی پیچک را بر روی آن پرورش دهید. نوع مسقف پرگولا در فصل زمستان نیز بسیار کارآمد است. اما می‌توانید پا را فراتر نهاده و از آلاچیق چوبی استفاده کنید.
اگر فضای بیرونی شما در بعد از ظهر یا آفتاب زود هنگام عصر قرار گرفته است، سایبان یا همان پرگولا انتخاب مناسبی خواهد بود. چترها، آلاچیق چوبی، حیاط‌های سرپوشیده یا درختان می‌توانند در یک روز گرم تابستان با محافظت از گرما و همچنین محافظت از اشعه خورشید در تابستان بهترین ایده برای محیط و فضای باز شما باشند.

محوطه سازی : پیشنهاد می‌کنیم از سطوح ترکیبی استفاده کنید، قسمتی از زمین نرم باشد، در عین حال با استفاده از کفپوش چوبی، سطح کافی برای صندلی‌ها و سایر مبلمان باقی بگذارید. کاربرد عناصر طبیعی شامل: سنگ، گرانیت تجزیه شده، تخته سنگ‌های بزرگ در کنار کفپوش چوبی انتخابی ایده‌آل خواهد بود.

گیاه : حتی یک باغبان مشتاق به مکانی برای استراحت نیاز دارد. فضای سبز مناسب را در داخل و اطراف محل زندگی بیرونی خود برای منطقه‌ای با نگهداری کم انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از سطوح عمودی برای طراحی دیوار سبز برای حفظ حریم خصوصی استفاده کنید و فضای بالای سر را برای دیدن آسمان باز بگذارید.

ایجاد سرگرمی با عناصر کاربردی در فضای باز !

مبلمان : انتخاب مبلمان فضای باز بستگی به استفاده مورد نظر از محیط دارد. غذاخوری، استراحت، سرگرمی یا به احتمال زیاد، ترکیبی از هر سه. مبلمانی را انتخاب کنید که راحت و کاربردی برای استفاده در فضای باز، مقاوم در برابر آب و هوا و قابل شستشو باشد. باربیکیو کوچک متحرک را برای کاربرد در مهمانی‌های خانوادگی و دورهمی‌های دوستانه فراموش نکنید.

ایجاد سرگرمی با عناصر کاربردی در فضای باز !

آبنما در محیط بیرونی : برای افزودن طراوت و آرامش به فضای خود، یک آبنما در نظر بگیرید. نیازی نیست که یک چشمه یا آبشار مفصل باشد، کاربرد المان‌هایی همچون آبنما که حس خنکی را در محیط القا می‌کند، می‌تواند تأثیر داشته باشد. مشاهده و صدای آب جاری باعث آرامش و حتی کاهش فشار خون می‌شود. اگر آنقدر خوش شانس هستید که در نزدیکی منبع طبیعی آب مانند: دریاچه، دریا یا رودخانه‌ای پر سر و صدا قرار دارید، طراحی یک منطقه نشیمن در فضای باز را در نظر بگیرید که از آنچه طبیعت فراهم کرده است استفاده کند.

آتشدان در محیط بیرونی : وقتی عصرها خنک است، مهمانی را به داخل خانه منتقل نکنید. با ایجاد شومینه یا از آن بهتر آتشدان چوبی با صندلی راحت، سرگرمی در فضای باز خود را تمدید کنید. از گرم شدن در شب‌های سرد طول سال در آب و هوای معتدل لذت ببرید.

نورپردازی محیط بیرونی : با استفاده از نورپردازی، فضای بیرونی را به مکانی دوست داشتنی تبدیل کنید. مناطق آشپزی در فضای باز را روشن کنید تا آماده سازی غذا در فضای باز بهتر انجام شود. با روشن کردن درختان یا حصار کشیدن بیشتر در حیاط، علاقه بصری ایجاد کنید و احساس فضا را افزایش دهید. برای ایمنی، روشنایی تزئینی را برای روشن شدن مراحل و مسیرها اضافه کنید. برای ایده‌های بیشتر در مورد چگونگی قرار دادن نور در طراحی بیرونی، به نورپردازی منظره خود مراجعه کنید. 

Rate this post
فضای باز و طراحی هوشمندانه آن !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا