مبلمان تراس و بالکن و چگونگی انتخاب آنها !

مبلمان تراس و بالکن و چگونگی انتخاب آنها !
فهرست مطالب

مبلمان تراس و بالکن و چگونگی انتخاب آنها !

امروزه اهمیت به فضاهای بیرونی مانند: پشت بام (روف گاردن)، تراس، حیاط و … بسیار مورد توجه صاحبین ملک است. اما در میان همه گیری جهانی و قوانین جدید، نیاز رسیدگی هر چه بیشتر به این فضاها در حال افزایش است. به همین علت بیشتر افراد حتی از کمترین فضای موجود در محل زندگی به بهترین شکل استفاده می‌کنند که یکی از آنها تراس و بالکن است. انتخاب مبلمان تراس و بالکن یکی از مواردیست که باید به آن دقت شود. زیرا به طور دائم در مجاورت هوای باز و آزاد است. امروزه انتخاب محصولات نوین و چند منظوره همچون چوب پلاست که مختص فضای باز تولید می‌شود، ایده‌ای معقول است.

چه به دنبال مکانی آرام برای استراحت باشید و چه به دنبال یک مهمانی در فضای باز برای مهمانان هستید، باید مبلمانی مخصوص فضای باز تهیه کنید. انتخاب بهترین مبلمان فضای باز برای تراس، بالکن، حیاط یا باغ همیشه کاری آسان نیست، زیرا تنوع بسیار بالاست و همین انتخاب را سخت خواهد کرد. از مواردی که در طراحی تراس باید به آن توجه داشته باشید، ارتباط بین فضای داخلی و خارجی است. به آنچه در محیط داخلی وجود دارد، توجه کنید و مطمئن شوید که با چیدمانی که قرار است در تراس یا بالکن انجام دهید، ترکیب شود.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

چرا مبلمان تراس و بالکن با چوب پلاست اجرا کنیم ؟

یکی از محصولاتی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد، محصولات چوب پلاست است. این متریال چند منظوره بوده و در زمینه‌های متعددی کاربرد دارد. از جمله کاربری‌های پروفیل چوب پلاستیک می‌توان به ساخت و اجرای عناصری همچون: سازه‌های سبک از جمله: پرگولا، آلاچیق و کلبه چوبی اشاره نمود. همچنین این محصول در ساخت و اجرای عناصری مانند: کفپوش چوبی، سقف کاذب، مبلمان فضای باز و … استفاده می‌شود. به همین علت می‌توان چوب پلاست به طور گسترده در پروژه‌های فضاهای باز مانند: روف گاردن و محوطه سازی کاربرد دارد.

چرا مبلمان تراس و بالکن با چوب پلاست اجرا کنیم ؟

با توجه به این امر که پروفیل چوب پلاست از مواد اولیه یعنی تراشه‌های چوب و پلاستیک تولید می‌شود، ظاهری با شباهت بسیار بالا به چوب طبیعی داشته با این تفاوت که از مقاومتی چندین برابر به چوب برخودار است. همین باعث شده تا این متریال جایگزینی مناسب برای چوب طبیعی در پروژه‌های متعدد باشد.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در انتخاب و تصمیم گیری کمک می‌کند:

مبلمان تراس و بالکن با در نظر گرفتن موارد زیر انتخاب کنید !

هنگامی که تصمیم به انتخاب مبلمان مناسب برای فضای باز هستید، باید متراژ تراس و بالکن را نیز در نظر بگیرید. آیا مبلمان قسمت کوچکی از فضای نشیمن را در بر می‌گیرد یا کل کفپوش را می‌پوشاند؟
نکته دیگر ذخیره سازی است. یک نیمکت چوبی مناسب ذخیره سازی در فضای باز تراس یا بالکن که به شما این امکان را می‌دهد تا از همه کوسن‌ها، بالش‌ها و پتوهای خود در حالی که از آنها استفاده نمی‌کنید محافظت کند.
با بالکن‌های کوچک یا ایوان‌هایی که به اندازه یک تراس یا یک باغ بزرگ فضایی ندارند، باید از همان ابتدا نحوه استفاده از بالکن خود را قبل از راه‌اندازی روشن کنید. چنین ملاحظاتی همچنین به عواملی مانند جهت بالکن شما بستگی دارد: در حالی که بالکن‌های رو به جنوب بیشترین نور خورشید را دریافت می‌کنند و بنابراین برای ایجاد یک باغ گیاهی کوچک مناسب هستند.

بالکن‌ها در جهت‌های دیگر به بهترین شکل در مکان‌های خاص استفاده می‌شوند. زمان‌های روز و صرف نظر از جهت‌گیری و کاربری، اکثر مردم ترجیح می‌دهند، بالکن‌شان فضای سبزی با وجود گیاهان و گل‌های تزئینی داشته باشد. به طوری که حتی بالکن‌های کوچک نیز کیفیت اتاق نشیمن را در تابستان توسعه می‌دهند، ما چند نکته را گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا بالکن خود را به شیوه‌ای کم فضا، کاربردی و جذاب تنظیم کنید.

استفاده بهینه از فضا با انتخاب صحیح مبلمان تراس و بالکن

چه مبلمانی برای تراس و بالکن مناسب است ؟

مبلمان در حالت ایده‌آل باید شیک و البته تا حد امکان کاربردی و متناسب با بالکن باشند. به جای صندلی‌های جامد در فضای باز، توصیه می‌شود از مبلمان چوبی فضای باز، میزهای کناری کوچک، صندلی‌ها و میزهای تاشو حتی نیمکت چوبی استفاده کنید.این کار به طور چشمگیری در بهینه سازی فضای کوچک تاثیر گذار خواهد بود.

استفاده بهینه از فضا با انتخاب صحیح مبلمان تراس و بالکن

برای بالکن‌های کوچک توصیه می‌شود که دیوارها و نرده را در برنامه ریزی خود قرار دهید. به جای استفاده از گلدان‌های بزرگ، بهتر است از دیوار سبز استفاده کنید یا باکس‌های کلاسیک را روی نرده چوبی قرار دهید. به این ترتیب هم نرده دارید و هم فلاورباکس برای پرورش گیاهان سبز و زنده که به محیط بلکن و تراس روح می‌بخشد.

دیگر عناصر را با مبلمان تراس و بالکن هماهنگ کنید

می‌توانید با انتخاب یک محصول چند منظوره هم مبلمان تراس و بالکن را بسازید و هم کفپوش، نرده، پرگولا، فلاورباکس و … را در این محیط اجرا کنید. طوری که بالکن‌های کوچک هماهنگ به نظر می‌رسند، مفهوم رنگ بهتر است ساده نگه داشته شود. یک تن اصلی که با یک یا دو رنگ ترکیب می‌شود، فضایی آرام را ایجاد می‌کند. همچنین می‌توان از رنگ‌های قوی در بالکن استفاده کرد که در زیر نور خورشید می‌درخشند و روحیه خوبی را تضمین می‌کنند.

برای اینکه بالکن کوچک‌تان کمی بزرگتر به نظر برسد، در صورت امکان، کفپوش را طوری انتخاب کنید که از نظر نوع یا رنگ شبیه به دیگر عناصر موجود در تراس یا بالکن باشد.

مبلمان تراس و بالکن باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد

• همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، مبلمانی که برای تراس و بالکن در نظر گرفته می‌شود، باید در برابر مجاورت دائم با هوای آزاد مقاوم باشد.
• باید محصولی را انتخاب کنید که در برابر تابش متداوم نور خورشید مقاوم بوده و دچار آسیب و رنگ پریدگی نشود.
• محصولی را در نظر بگیرید که در صورت بارش باران دچار تورم و پوسیدگی نشود.

Rate this post
مبلمان تراس و بالکن و چگونگی انتخاب آنها !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا