انواع مدل های فلاورباکس موجود در بازار چیست؟

فهرست مطالب

فلاور باکس ترجمه‌اش به فارسی جعبه گل است و ما با ساختن فلاور باکس با متریالی مناسب که آب نتواند برروی آن تاثیر بگذارد یا حتی ضد آب باشد، می‌توانیم طراحی بالکن یا تراس ساختمان را زیباتر سازیم. زیباترین کاری که در محوطه سازی تراس یا بالکن، همچنین روف گاردن می‌توانیم انجام دهیم این است که طراحی فضای سبز و گل کاری گلدان‌های آن‌ها را بیشتر کنیم. ما حتی می‌توانیم با رعایت اصول نورپردازی فلاورباکس فضای بسیار دلنشینی را در زندگی شبانه خود ایجاد کنیم.

ساخت فلاور باکس شیک و مدرن چه تاثیری بر فضای زندگی ما دارد؟

اگر بخواهیم فضا را به صورت یکپارچه ببینیم و در محل‌هایی که امکان ایجاد باغچه یا کاشت درخت و درختچه در زمین نباشد، از فلاور باکس استفاده می‌کنیم. با وسایلی دیگر همچون: نیمکت چوبی و نورهای خطی می‌توان فضای مورد نظر خود را یکپارچه کرد و در بالکن، پاسیو و حیات خلوت خود می‌توانیم از این موارد استفاده کنیم.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

یکی از متریال‌های پرکاربردی که امروزه در ساخت فلاور باکس بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، چوب پلاست بوده که نه تنها ظاهری شبیه به چوب دارد به‌علاوه از کیفیت و دوام بالایی به نسبت دیگر متریال‌ها برخوردار است. در این شهرهای شلوغ و با آلودگی هوا و همچنین پارک‌های که به قدری شلوغ هستند که نمی‌توان با آرامش خیال به قدم زدن پرداخت و دمی را آسوده خیال با خانواده خود بگذارانیم، می‌توانیم با طراحی و ساخت بالکن و تراس خود و گذاشتن درختان در فلاورباکس‌های چه کوچک و بزرگ لذت استفاده از طبیعت را کاملا حس کنیم.

انتخاب درختچه‌هایی که در فلاور باکس ها میکاریم بستگی به اقلیم آب و هوایی ما دارد، برای مثال در تهران و برای مقابله با آلودگی استفاده از درختانی چون: عرعر، ابریشم و داغداغان می‌تواند به از بین بردن آلودگی کمک کند.

فلاورباکس در تهران

همچنین در فضای مرکزی تهران که دارای بار آلودگی بیشــتری است: هوا، صدا و … کاربرد گیاهانی همچون: اقاقیا، زبان گنجشک، برگ نو، زربین و کاج توصیه می‌گردد. با استفاده از این نوع گیاهان و درختچه‌ها علاوه‌بر این که سبزی و شادابی را وارد زندگی خود می‌کنیم، به محیط زیست شهر خود و هوای پاک نیز کمک می‌کنیم و می‌توانیم در کاهش آلودگی هوا نقش به سزایی داشته باشیم.

متریال فلاورباکس 

جنس انواع فلاور باکس متفاوت است که می‌توان به: سفالی، بتنی، چوبی، چوب پلاستیک، پلاستیک فشرده و … اشاره کرد که نسبت به بقیه متریال‌ها بهترین آن‌ها فلاورباکس‌های ساخته شده از چوب پلاست است، زیرا با توجه به هزینه این متریال مقاومت بسیار بالایی را به نسبت چوب ترموو داراست و  همچنین بسیار سبک‌تر از فلاورباکس بتنی است؛ به علاوه نسبت به فلاورباکس پلاستیکی زیبایی بسیار بیشتری دارد. فلاورباکس سفالی قابلیت شکنندگی دارد و مقاوت چوب پلاستیک را ندارد، در نتیجه استفاده از آن‌ها در فضاهایی که کودکانمان به بازی می‌پردازند، اصلا توصیه نمی‌شود.

همچنین فلاورباکس چوب پلاستیک بسیار راحت‌تر می‌تواند به مدل‌های مختلف ساخته شود و دارای انعطاف زیادی در به کارگیری طراحی‌های مختلف آن باشد. حال اگر همین فلاور باکس را با کمی قلوه سنگ و شن و ماسه در اطراف آن طراحی کنیم، خیلی زیباتر می‌شود. ارتفاع فلاور باکس ما اهمیت بسیار ویژه‌ای در انتخاب ضخامت موردنیاز ما در فلاورباکس دارد.

استفاده از فلاور باکس چوبی در تراس گاردن
استفاده از فلاور باکس چوبی در تراس گاردن

فلاور باکس در تراس گاردن

اگر بخواهیم از فلاورباکس چوبی روی تراس و فلاشینگ استفاده کنیم، حتما طول و عرض فلاورباکس از فلاشینگ و تراس نباید بیشتر باشد. بعد از تعیین اندازه‌ها و ابعاد برش چوب پلاستیک را انجام دهید، سپس باید  آن‌ها را با دریل و پیچ ببندیم. فلاور باکس در فضاهای متفاوت با توجه به کاربرد آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای مثال فلاور باکس انواعی چون دیواری، زمینی و … دارند.

چوب پلاستیک دارای وزن سبک، در طرح و اندازه‌های متفاوت، مقاوم در برابر آفتاب و نفوذ آب، مناسب جهت کاشت درخت و درختچه، دارای پوشش داخلی پلی کربنات و با مقاوت بیشتر به نسبت سایر متریال‌هاست.
در انتها به شما پیشنهاد می‌دهیم برای استفاده از گل و گیاه در فضای تراس خود حتما از فلورباکس چوب پلاست استفاده نمایید تا به زیباترین شکل ممکن از فضای خود استفاده کنید؛ زیرا نه تنها فضای زندگی خود را مطبوع‌تر ساخته‌اید بلکه از آسیب به محیط زیست جلوگیری کرده و باغی کوچک در تراس و بالکن یا روف گاردن خود ساخته‌اید که در هر ساعت از شبانه روز به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

نظرات و سوالات خود را از طریق دیدگاه یا در قسمت تماس با ما مطرح فرمایید.

برای اجرای فلاورباکس و  قیمت چوب پلاست در تهران یا سراسر ایران با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
انواع مدل های فلاورباکس موجود در بازار چیست؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

۹ نظر درباره “انواع مدل های فلاورباکس موجود در بازار چیست؟
  1. وااای من عاشق این مدل فلاور باکس که عکسش رو گذاشتین شدم واقعا خیلی خوشگل میکنه فلاور باکس تراس های کوچولوی آپارتمان های نقلی الان رو مرسی از مطالب جالبتون و در عیت حال عکسای خوشگل بذارین از پروژه هاتون،بازم مرسی ی ی

  2. سلام دوست عزیز بله ما در مدل های فلاورباکس تنوع بالایی در محصولاتمان داریم در صورت نیاز میتوانید با واحد فروش ما تماس حاصل کنید و از تنوع آن ها و کاتالوگ ها آگاهی پیدا کنید. می توانید به صفحه اینستاگرام ما با نام dez_choopex نیز مراجعه و عکس های بعضی از پروژه های شاخص ما را مشاهده کنید.

  3. سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه
    براتون بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا