مرور چند ایده برای تراس همراه با راهکار‌های اساسی

مرور چند ایده برای تراس همراه با راهکار‌های اساسی
فهرست مطالب

چند ایده برای تراس

در مقاله بالکن زیبای ایرانی شما را با مراحل آماده سازی و چگونگی دکوراسیون تراس آشنا کردیم؛ در این مقاله قصد داریم چند ایده برای تراس همراه با راهکار‌های اساسی به شما ارائه دهیم که اگر به درستی اجرا شوند، می‌توانند فضای دلنشینی برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی فراهم آورند. تراس، بالکن و بهارخواب از فضا‌های الحاقی آپارتمان‌ها هستند. بسیاری از مواقع این فضا‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند یا استفاده صحیحی از آنها به عمل نمی‌آید. با توجه به اینکه در آپارتمان‌های امروزی با کمبود فضا مواجهیم، استفاده از فضای تراس اهمیت بیشتری می‌یابد.

هر چند با توجه به سلایق گوناگون، ایده‌های متنوعی برای طراحی و چیدمان تراس وجود دارد، اما رعایت یک سری اصول و قواعد می‌تواند کارایی تراس را بالاتر ببرد. علاوه‌براین استفاده از متریال‌های به روز و کارآمد همچون چوب پلاست که از لحاظ ظاهری به چوب طبیعی شبیه بوده و یکپارچگی متفاوتی در محیط بوجود می‌آورد نیز ایده بسیار جالبی در طراحی تراس یا تراس گاردن خواهد بود.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

با ما همراه باشید تا با بررسی این چند ایده برای تراس همراه با راهکار‌های اساسی ارائه شده در هر مبحث، از داشتن یک فضای شخصی دلنشین در منزل خود لذت ببرید.

ایده نورپردازی صحیح و اصولی جهت روشنایی

چگونه تراس را بپوشانیم

سقف کاذب یا عناصر مشابه پرکاربرد

اصولاً سقف تراس یا بالکن باید به گونه‌ای طراحی شود که علاوه‌بر ایجاد محصوریت و سایه مناسب، از دید کافی به محیط بیرون نیز برخوردار باشد. استفاده از عناصر و مصالح مشبک که نور را از خود عبور می‌دهند همچون پرگولا چوب پلاست یا سایبان در تراس‌های بزرگ، می‌تواند مفید باشد؛ ضمن این که قابلیت اجرای نورپردازی نیز دارد. برای مثال از پرگولا به عنوان تکیه‌گاه تعدادی از گیاهان رونده استفاده نمود و فضای زیبایی طراحی کرد. استفاده از سقف کاذب چوبی نیز که با استفاده از پروفیل چوب پلاست اجرا می‌شود، ایده‌ای نوین به شمار می‌آید؛ این نوع سقف مناسب تراس بوده و به دلیل شباهت بسیار زیاد به چوب طبیعی، فضایی متفاوت ایجاد خواهد کرد. علاوه‌براین هارمونی خاصی با سایر عناصر همچون کفپوش یا دیوارپوش ایجاد می‌کند. این چند ایده برای تراس همراه با راهکار‌های اساسی در مورد سقف می‌تواند با رنگ آمیزی صحیح تکمیل گردد.

کفپوش بهترین ایده جهت پوشاندن کف تراس

کف تراس باید به گونه‌ای طراحی شود که در برابر تغییرات دمایی، برف و باران و به طور کلی عوامل طبیعی محیط بیرونی مقاومت خوبی داشته باشد. نباید آب روی کف جمع شود و در اثر یخ‌زدگی موجب آسیب دیدن کف تراس شود. همچنین باید از مصالحی در کف تراس استفاده نمود که لغزنده نباشد و ایمنی استفاده‌کنندگان از فضا را تامین کند. استفاده از کفپوش چوبی یکی از بهترین پیشنهاد‌هاست. البته بهتر است کفپوش چوبی اجرا شود تا علاوه‌بر موارد ذکر شده، در برابر تخریب تدریجی در اثر سایش نیز کاملا مقاوم باشد؛ چوب پلاست می‌تواند در کف تراس به کار رود، این محصول نه تنها بسیار مقاوم است که مزایای بسیاری نیز دارد. این چند ایده برای تراس همراه با راهکار‌های اساسی برای طراحی کف آن، در کنار استفاده از چمن مصنوعی در کناره‌ها، می‌تواند ظاهر با طراوتی به تراس شما بدهد.

کفپوش بهترین ایده جهت پوشاندن کف تراس

استفاده از المان‌های متفاوت و جذاب

استفاده از المان‌های اساسی در طراحی تراس گاردن و روف گاردن از جمله: نرده، پرچین، پرگولا یا سایبان، فلاورباکس و … اهمیت بالایی دارد. عملکرد اصلی نرده‌ها، بحث ایمنی و حفاظتی است؛ اما می‌توان از آنها به عنوان عناصر طراحی برای زیبا‌تر کردن فضا بهره برد. نرده تراس را می‌توان با انواع مصالح از جمله: فلز، چوب، سنگ، شیشه و … ساخت. همچنین می‌توان با راهکار‌های اساسی در مورد طراحی نرده‌ها را، با نظم بخشیدن به چیدمان برخی از المان‌های تراس مانند: فلاور باکس چوبی به نحوی که کارکرد نرده و حفاظتی داشته باشند، اجرا نمود. استفاده از گلدان‌های بزرگ با وزن مناسب به شکل ردیفی نیز می‌تواند از لحاظ زیبایی و تغییر اساسی بسیار تاثیر گذار باشد. پرگولا نیز به شما کمک می‌کند تا بوانید گیاهان رونده را در تراس به بهترین شکل پرورش دهید و از فضای سبز لذت ببرید.

فضای سبز ایده ای اساسی در تغییر تراس

گیاهانی که برای تراس انتخاب می‌شوند باید علاوه‌بر زیبایی از مقاومت خوبی در برابر تغییرات شرایط محیط بیرونی برخوردار باشند؛ البته انتخاب با شماست. اگر وقت کافی برای مراقبت هر روزه از گیاهان تراس را دارید، می‌توانید از انواع گیاهان فصلی با عمر چند ماهه استفاده کنید و با تغییر فصل، گیاهان مناسب را جایگزین کنید. البته استفاده از گیاهان چند‌ساله، درختچه‌ها یا استفاده از برخی گیاهان همیشه سبز، می‌تواند در فصول سرد سال شادابی و طراوت تراس شما را حفظ کند. استفاده از گیاهان رونده در گوشه‌ها، در حالی که روی نرده‌ها امتداد یافته و به سقف متصل می‌گردند، فضای سبز زیبایی در تراس ایجاد می‌کند. این چند ایده برای تراس همراه با راهکار‌های اساسی در انتخاب گیاهان مناسب، از نکات مهم طراحی فضای سبز تراس محسوب می‌شود.

فضای سبز ایده ای اساسی در تغییر تراس

چند ایده برای تراس : مبلمان فضای باز

مبلمانی که در تراس به کار می‌برید را متناسب با تعداد افرادی که انتظار می‌رود در فضا حضور یابند انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از تعدادی میز و صندلی حصیری سبک برای این منظور بهره ببرید که در مواقع لازم تعداد آن را کم یا زیاد کنید. نوع و جنس مبلمان تراس نیز باید به گونه‌ای انتخاب شود که بر اثر ارتباط مستقیم با عوامل بیرونی مثل نور آفتاب آسیب شدید نبیند و برای مدت طولانی قابل استفاده باشد که در این صورت بهترین گزینه مبلمان فضای باز مختص تراس یا تراس گاردن است.
با به کارگیری صحیح این چند ایده برای تراس همراه با راهکار‌های اساسی برای چیدمان مبلمان فضای باز، می توانید ساعت‌ها در بالکن زیبای خود حضور یافته و از این فضای دلنشین لذت ببرید.

ایده نورپردازی صحیح و اصولی جهت روشنایی

نورپردازی تراس علاوه‌بر کارکرد روشنایی، نقش تزئینی و زیبایی بخشی به محیط را نیز ایفا می‌کند. برای نور‌پردازی باید به نقاط نشستن افراد توجه کرد و منابع اصلی نور را در نقاطی قرار داد که موجب ناراحتی استفاده‌کنندگان از فضا نشود. همچنین نور شدید می‌تواند به بعضی از گیاهان آسیب وارد کند. برای حل این مشکل، استفاده از چراغ‌های LED که علاوه‌بر دارا بودن نور کافی، گرما تولید نمی‌کنند و مصرف انرژی پایینی دارند توصیه می‌شود. به کارگیری این چند ایده برای تراس همراه با راهکار‌های اساسی برای نورپردازی محیط، نقش مهمی در زیبایی فضای تراس دارد.

 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شما

جهت اجرای تراس گاردن، طراحی تراس با استفاده از المان‌های متنوع و اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

4/5 - (6 امتیاز)
مرور چند ایده برای تراس همراه با راهکار‌های اساسی

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

بازگشت به بالا