معماری داخلی مدرن چیست ؟

معماری داخلی مدرن چیست | چوب پلاستیک در معماری داخلی ساختمان
فهرست مطالب

معماری داخلی مدرن چیست 

معماری داخلی مدرن سبکی از معماری بوده و برای این که بتوانید با آن به خوبی آشنا شوید، بهتر است قبل از هر چیز معنای معماری داخلی را بدانید. این سبک که بیشتر در معماری داخلی ساختمان به کار برده می‌شود، این روزها طرفداران بسیاری داشته و تاثیر بسزایی در زیباسازی فضای مورد نظر خواهد داشت. متریال‌های بسیاری در این سبک به کار برده می‌شود، اما اگر بخواهید معماری مدرن، شیک و بروز را نمایش دهید، باید از متریال‌هایی نوین همچون چوب پلاست در طراحی و اجرا استفاده کنید. 

معماری داخلی

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

معماری داخلی به مجموع فعالیت‌هایی ساختمانی، برای هرچه بهتر دیده شدن محیط و فضای در حال ساخت گفته می‌شود که با توجه به استانداردهای لازم و رعایت اصول معماری اجرا خواهد شد. در اصل این معمار است که می‌تواند با بکارگیری عناصر و المان‌های متفاوت، نمای داخلی ساختمان را خلق کرده و معماری داخلی بی نظیری طراحی نماید.

معماری داخلی مدرن

معماری داخلی مدرن، همانطور که در بالا ذکر شد، اجرای سبکی نوین با استفاده از المان‌های بروز و ایجاد هارمونی در طراحی داخلی ساختمان خواهد بود. با توجه به اینکه نمای داخلی ساختمان با عناصر سازنده آن مرتبط است، پس از اتمام ساخت و ساز، طراحی و معماری داخلی یکی از مهم‌ترین و اصولی‌ترین مراحل در تکمیل پروژه به حساب می‌آید. استفاده از المان‌های کارآمد همچون: نرده چوبی ، پرگولا یا آلاچیق و … در معماری محوطه میز بسیار قابل توجه بوده و ایده‌ای نوین است.

شناخت المان‌های اصلی در معماری داخلی مدرن

این که معمار بداند چه عناصری را در کدام قسمت از فضای داخلی قرار دهد و از چه مصالح یا متریالی برای معماری داخلی استفاده نماید، خود هنری بزرگ است که به طور چشمگیری در خلق فضای منحصر بفرد تاثیر دارد. بنابراین شناخت المان‌ها و همچنین ایجاد هارمونی در عناصر به کار برده شده بسیار با اهمیت است.

علاوه‌براین معماری داخلی که بر طبق اصول اجرا شود، تاثیر بسزایی در ارزش مادی ملک خواهد داشت و اصلا همین امر یکی از دلایلیست که معماری داخلی در کشور ایران به این صورت پیشرفت داشته است.

چوب پلاستیک در معماری داخلی ساختمان
چوب پلاستیک در معماری داخلی ساختمان

معماری داخلی ساختمان

چوب پلاستیک در معماری داخلی ساختمان

چوب پلاست در معماری داخلی مدرن، این روزها نقش اساسی را ایفا می‌کند؛ این محصول نوین که امروزه یکی از متریال‌های اصلی در معماری داخلی به شمار می‌آید، تلفیقی از چوب و پلاستیک است. چوب پلاست به دلیل شباهت زیادی که از لحاظ ظاهری به چوب دارد، مورد توجه معماران و طراحان داخلی قرار گرفته است. به همین جهت المان‌هایی که با استفاده از این محصول در معماری داخلی کاربرد دارد را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید، سبکی مدرن و نوین را در طراحی داخلی داشته باشید.

اجرای المان‌های متنوع معماری داخلی مدرن با چوب پلاستیک

نرده چوبی در معماری داخلی مدرن

نرده چوبی در معماری داخلی مدرن، عنصری فرعی بوده که طرفداران خاص خود را دارد. نرده چوبی ساخته شده از پروفیل چوب پلاستیک، بیشتر در معماری داخلی ویلا و عمارت‌های بزرگ کاربرد دارد که نه تنها از لحاظ ظاهری فضا را تغییر خواهد داد، بلکه به عنوان جانپناه و محافظی امن در راه پله به شمار می‌آید. علاوه‌براین نرده چوبی در آپارتمان نیز به عنوان حصار پاسیو یا حیاط خلوت مورد استفاده خواهد بود. نوعی از نرده چوبی در معماری مدرن که بسیار پر کاربرد است را در تصویر مشاهده می‌کنید که کاملا جلوه‌ای دکوری در طراحی داخلی دارد.

نرده چوبی در معماری داخلی
نرده چوبی در معماری داخلی

کفپوش چوبی در معماری داخلی مدرن

کفپوش چوبی یکی از پرطرفدارترین نوع کفپوش محسوب می‌شود و معمار می‌تواند با توجه به سبکی که تصمیم به خلق آن را در محیط مورد نظر دارد، کفپوش چوبی انتخاب نماید. کفپوش چوب پلاستیک با استفاده از انواع پروفیل چوب پلاست اجرا می‌شود که علاوه برظاهری خاص و بی‌نظیر، از استحکام بالایی به نسبت سایر کفپوش‌ها برخوردار است. یکی از مزایای این نوع از کفپوش این است که می‌توانید رنگ دلخواه و سایز پروفیل مورد نظر را انتخاب نموده و به این ترتیب طراحی داخلی متفاوتی خلق کنید. لازم به ذکر است که این نوع کفپوش مختص فضای باز بوده و بیشتر در روف گاردن و محوطه سازی مور استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین می‌توانید در تراس، ورودی ساختمان، محوطه بیرونی و … از این کفپوش استفاده کنید. 

دیوارپوش چوبی در معماری داخلی مدرن

دیوارپوش چوبی از دیگر المان‌های قابل اجرا با استفاده از انواع پروفیل چوب پلاستیک است؛ درست است که دیوار پوش به عنوان عنصر اصلی در معماری داخلی مدرن، شناخته نمی‌شود، اما تاثیر فوق‌العاده‌ای در معماری داخلی دارد. شما می‌توانید بخشی از دیوار را با پروفیل چوب پلاستیک مختص دیوار، طراحی کنید. 

سقف کاذب چوبی در معماری داخلی مدرن

سقف کاذب چوبی در معماری داخلی مدرن اهمیتی ویژه دارد که می‌توانید با اجرای آن، هارمونی خاصی در فضا ایجاد کنید. سقف کاذب چوبی ساخته شده از پروفیل چوب پلاستیک از آن جهت که ترکیبی چوبی دارد، می‌تواند در فضا و محیط داخلی یکپارچگی ایجاد نماید. برای مثال اگر شما از کفپوش چوبی استفاده کرده‌اید، می‌توانید در قسمتی از ساختمان سقف کاذب چوبی اجرا کنید و به این صورت هارمونی متناسب ایجاد نمایید.

سقف کاذب چوبی در معماری داخلی
سقف کاذب چوبی در معماری داخلی

موارد ذکر شده در این مطلب همگی به گونه‌ای در معماری داخلی کاربرد داشته و سبکی نوین از معماری را در برمی‌گیرد. این که طراح بتواند با کنار هم چیدن این المان‌ها فضایی لوکس و مدرن را خلق نماید و با تلفیق نورپردازی زیبایی محیط طراحی شده را دو چندان نماید. این عناصر مکمل‌های اصلی در معماری مدرن محسوب می‌شوند که به طور مستقیم با سلیقه و ذهنیت طراح در ارتباط بوده که بتواند چگونه با هر یک از این عناصر یکپارچگی خاصی را ایجاد نماید.

 

 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

برای هماهنگی جهت معماری داخلی و اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما تماس بگیرید

3.5/5 - (4 امتیاز)
معماری داخلی مدرن چیست ؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

بازگشت به بالا