معماری منظر چیست ؟

معماری منظر چیست ؟
فهرست مطالب

رسیدگی به فضای باز در محیط‌های خصوصی و همینطور شهری یکی از فعالیت‌هایی به شمار می‌آید که این روزها بسیار مورد توجه واقع شده است. این نوع معماری در صورتی که به درستی و طبق اصول اجرا شود، همچنین تاثیر به سزایی در سبک زندگی و فراهم نمودن آسایش افرد جامعه خواهد داشت. از این رو نه تنها شاهد محوطه سازی در اماکن خصوصی هستیم که شامل روف گاردن یا … می‌شود که به وضوح در فضاهای عمومی نیز با آن روبرو می‌شویم.
به همین جهت نیز در این مبحث ما به توضیحی مختصر درباره معماری منظر پرداخته‌ایم تا بتوانیم یکی از بهترین محصولاتی که در این زمینه کاربردی گسترده دارد را به شما معرفی نماییم. بنابراین قبل از هرچیز درباره اینکه معماری منظر چیست شرحی کوتاه خواهیم داد.

معماری منظر چیست ؟

معماری منظر به طور کلی به نوعی از معماری گفته می‌شود که به طراحی فضای باز و بیرونی می‌پردازد که در کشورهای پیشرفته نیز به دلایل زیست- محیطی طرفداران زیادی دارد. هدف از محوطه سازی و زیباسازی شهری در کل علاوه‌بر درک هرچه بیشتر جاذبه‌ها و زیبایی‌های محیط زیست است که به بررسی و قابلیت‌هایی در زمینه بهینه سازی و جلوگیری از تخریب محیط زیست نیز می‌پردازد.
از آنجایی که در دنیای امروزی با آلودگی هوا و کمبود منابع طبیعی دست و پنجه نرم می‌کنیم، استفاده از معماری منظر می‌تواند نجات دهنده باشد. زیرا با استفاده از درختان و گیاهان و ایجاد فضای سبز علاوه‌بر آرامش و زیبایی به احیای محیط زیست خود نیز کمک شایانی می‌کنیم. با توجه به این مسئله این سبک معماری و زیباترین محوطه سازی ها می‌تواند اثرات مثبتی بر روح و روان افراد بگذارد. به ویژه اینکه از آسیب به محیط زیست و طبیعت به طور چشمگیری جلوگیری خواهد کرد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

بهترین محصول برای کاربرد در معماری منظر چیست ؟

در کل هر گونه تعادل بین معماری و طبیعت این سبک را به وجود می‌آورد و بسیار گسترده است و طرفداران زیادی دارد. البته اجرای این سبک نیازمند هنر، بوم شناسی و علوم محیطی است. طراحی‌های فضای باز و آزاد از جمله: محوطه پارک‌ها و محیط‌های شهری، مراکز خرید و اماکن عمومی که نیاز به فضایی مناسب برای عابران دارد و … از مواردی هستند که با معماری منظر قابل تغییر خواهند بود. این روزها اما می‌توان پدیده‌های نوین همچون محوطه سازی حیاط و ویلا یا پشت بام که همان روف گاردن است را نیز از شاخه‌های کوچک‌تر معماری منظر محسوب کرد.

بهترین محصول برای کاربرد در معماری منظر چیست ؟

از آنجایی که معماری منظر رابطی بین انسان و طبیعت بوده، بنابراین معماران باید طراحی را ارائه دهند که نه تنها موجب آرامش افراد شده بلکه از آسیب به طبیعت و محیط زیست جلوگیری شود. از اصلی‌ترین ویژگی‌های معماری منظر می‌توان به کاربرد محصولات پایدار اشاره کرد. هدف از این معماری برقراری رابطه مستحکم بین انسان و طبیعت خواهد بود. به همین جهت هنگامی که صحبتی از معماری منظر به میان آید، قطعا مقصود زیباسازی محیط اطراف و فضاهای باز با محصولات دوستدار محیط زیست خواهد بود.
چوب پلاست محصولی نوین و دوستدار محیط زیست است. اگر بخواهیم معماری منظر را بدون هیچگونه آسیب به طبیعت اجرا کنیم، این پروفیل بهترین متریال در این زمینه خواهد بود. با کاربرد این متریال نه تنها محیط را به بهترین شکل زیباسازی خواهید کرد، که از آسیب به محیط زیست و قطع درختان جلوگیری می‌کنید. برای تولید این متریال هیچ درختی قطع نخواهد شد. ضمن اینکه قابلیت بازگشت به طبیعت و همینطور بازیافت را دارد و این خود یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد چوب پلاست در معماری منظر محسوب می‌شود.

این محصول چند منظوره بوده و به شما امکان استفاده گسترده از آن را در هر فضای بازی خواهد داد. شما می‌توانید از چوب پلاست در اجرای صفر تا صد معماری منظر استفاده کرده و محیطی متفاوت طراحی کنید. ظاهر شبیه به چوب طبیعی و قابلیت‌های این محصول باعث می‌شود تا بتوانید از آن در اجرا و تولید مواردی همچون: مبلمان شهری یا نیمکت چوبی برای استراحت عابران، فلاورباکس چوبی یا نرده چوبی برای زیباسازی فضای سبز، کفپوش چوبی برای مراکز عمومی و … استفاده کنید.

معماری منظر

چرا به معماری منظر اهمیت دهیم ؟

معماری منظر، دانش و هنری نوپا در ایران بوده و از تلفیق چند دانش به وجود آمده است. از آنجا که نیاز به طراحی منظر در جامعه و زندگی مردم بسیار حس می‌شود، این سبک معماری پیشرفت زیادی در کشور ما داشته است. به بیانی آسان طراحی و تغییر هرنوع فضای باز از جمله: حیاط، باغ، پشت بام و … را با فضای سبز، دیوار سبز یا گرین وال و … را در برمی‌گیرد. در مطلب گرین وال چیست راجع به ایجاد فضای سبز شرح داده‌ایم. بنابراین شما می‌توانید از این سبک معماری در پروژه‌های متعدد خصوصی و همینطور شهری استفاده نمایید.

آنها یاد می‌گیرند که چگونه از ابتدا پروژه‌های مسکونی و تجاری را همراه با طراحی‌های معماری منظر ارائه دهند. ضمن اینکه کاربرد محصولات پایدار و دوستدار محیط زیست یکی از فعالیت‌هایی بوده که معماران منظر با آن روبرو هستند. این روزها مصالح بسیاری به بازار عرضه شده که با نام پایدار به فروش می‌رسد. از آنجایی که یکی از اصول معماری منظر نیز کاربرد محصولات پایدار است، بنابراین باید در اینباره تحقیق و بررسی نمایید تا بتوانید متریال مناسب را برای این منظور بکار برید.
توجه به معماری منظر به خصوص در شهرهای شلوغ که با کمبود و بعضا نبود فضای سبز روبرو هستند، مطمئنا تاثیر بسزایی در روحیه افراد خواهد گذاشت. به‌علاوه اینکه پرداخت به این مقوله به طور جدی باعث کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از آسیب‌های زیست- محیطی خواهد شد. به همین جهت می‌توان با تغییر حتی کوچک‌ترین فضای بازی که در دسترس دارید، محیطی مناسب و کارآمد بوجود آورده و به زیباسازی هرچه بیشتر فضاهای غیر قابل استفاده کمک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
معماری منظر چیست ؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا