مقایسه کفپوش چوب پلاستیک (WPC) و کفپوش وینیل SPC

مقایسه کفپوش چوب پلاستیک (WPC) و کفپوش وینیل SPC
فهرست مطالب

یکی از آخرین مراحل طراحی خانه، کفپوش هسته سفت و سخت است؛ بسیاری از مالکان در حال انتخاب این گزینه شیک و نسبتاً مناسب هستند تا ظاهری تازه و جدید به منزل خود بدهند. شاید شما هم به این نکته اندیشیده باشید که چه کفپوشی برای منزل مناسب تر است ؟ و همین امر باعث می‌شود تا قبل از هر اقدامی به تحقیق و بررسی در این باره بپردازید. اما دو نوع اصلی از کفپوش هسته سفت و سخت وجود دارد که عبارتند از: کفپوش وینیل SPC و کفپوش چوب پلاستیک (WPC). هر کدام از انواع کفپوش دارای مزایا و معایبی هستند که صاحبان خانه، قبل از انتخاب بین این دو، باید در نظر بگیرند. در مورد کفپوش چوب پلاستیک (WPC) و SPC  بیشتر بدانید تا بفهمید کدام یک برای منزل شما مناسب تر است.

بررسی اجمالی کفپوش چوب پلاستیک  (WPC) در مقابل کفپوش وینیل SPC

شناخت اولیه کفپوش چوبی (WPC) قابل اجرا با پروفیل چوب پلاست و کفپوش وینیل پلاستیکی سنگی (SPC) بسیار مهم است. این دو نوع کفپوش وینیل مهندسی کاملاً مشابه هستند، به جز آنچه لایه اصلی آن‌ها را تشکیل می‌دهد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

انواع کفپوش SPC، هسته از پودر سنگ آهک طبیعی، پلی وینیل کلرید و تثبیت کننده تشکیل شده است.

کفپوش چوبی، هسته از خمیر چوب بازیافتی و کامپوزیت‌های پلاستیکی ساخته شده است که هر دو لایه هسته کاملاً ضد آب هستند.

علاوه‌بر هسته، این دو نوع کفپوش در اصل همان ترکیب لایه‌ها هستند. در اینجا چگونگی ساخت یک تخته کفپوش سفت و سخت از بالا به پایین آورده شده است:

  • لایه پوشش: این لایه مقاومت لازم در برابر خراش و لکه‌ها را ایجاد کرده و نازک و کاملاً شفاف است.
  • لایه وینیل: این لایه با دوام و قوی بوده که با الگوی کفپوش و رنگ چاپ می‌شود.
  • لایه هسته: این لایه ضد آب است که از کامپوزیت پلاستیکی سنگی (SPC) یا کامپوزیت پلاستیکی چوب (WPC) ساخته شده است.
  • لایه پایه: فوم یا چوب پنبه EVA پایه تخته را تشکیل می‌دهد.

تفاوت اصلی کفپوش چوب پلاستیک  (WPC) و کفپوش وینیل  SPC

علاوه‌بر موادی که برای ایجاد هسته اصلی این سبک کفپوش استفاده می‌شود، موارد زیر تفاوت‌های اساسی بین کفپوش چوبی (WPC) و کفپوش وینیل SPC است:

  • ضخامت: کفپوش چوبی هسته‌ای ضخیم‌تر از کفپوش SPC دارد؛ ضخامت تخته برای کفپوش چوبی عموماً در حدود 5/5 تا 8 میلی‌متر است، در حالی که کفپوش SPC معمولاً بین 3.2 تا 7 میلی‌متر ضخامت دارد.
  • حس راحتی: قدم برداشتن برروی کفپوش چوب پلاستیک یا WPC به این جهت که دارای هسته ضخیم‌تری نسبت به کفپوش SPC است، احساس پایداری و راحتی بیشتری القا خواهد کرد. این ضخامت همچنین به تأمین عایق برای جلوگیری از هدر رفت انرژی نیز کمک می‌کند؛ به همین دلیل می‌توانید از این محصول به عنوان کفپوش پشت بام در اجرای روف گاردن استفاده نمایید.
  • عایق صدا: هسته ضخیم‌تر کفپوش چوبی نیز عایقی کاملا مناسب برای صدا بوده که همین امر موجب برتر بودن این نوع کفپوش به نسبت کفپوش SPC خواهد شد.
  • دوام: ممکن است فکر کنید کفپوش WPC به دلیل برخورداری ضخامت بیشتر از کفپوش SPC، دوام بهتری را ارائه می‌دهد، اما در حقیقت برعکس این امر واقعیت دارد. کفپوش های SPC ممکن است ضخیم نباشند اما نسبت به کفپوش چوبی متراکم‌تر هستند.
  • پایداری: کفپوش چوبی (WPC) و SPC هر دو با قرار گرفتن در معرض رطوبت و نوسانات دما می‌توانند در هر اتاق نصب شوند. اما وقتی نوبت به تغییرات شدید دما می‌رسد، کفپوش‌های SPC تمایل به ارائه عملکرد برتر دارند؛ هسته متراکم‌تر کفپوش‌های SPC به نسبت کفپوش‌های WPC در مقابل انبساط و انقباض مقاوم‌تر هستند.
  • قیمت: از لحاظ هزینه می‌توان گفت قیمت کفپوش های SPC به نسبت کفپوش چوبی مقرون به صرفه تر است، اما بهتر است قبل از انتخاب نهایی با توجه به سلیقه و مزیت های هر یک از انواع کفپوش، اقدام به خرید کفپوش چوبی یا کفپوش SPC نمایید.

 

بررسی اجمالی کفپوش چوب پلاستیک  (WPC) در مقابل کفپوش وینیل SPC

شباهت‌های کفپوش چوب پلاستیک (WPC) و کفپوش SPC

  • ضد آب: هر دو نوع کفپوش از یک هسته سفت و سخت و کاملاً ضد آب برخوردار هستند. در هنگام قرار گرفتن در معرض رطوبت، این امر به جلوگیری از پیچ خوردگی کمک می‌کند. شما می‌توانید از هر دو نوع کفپوش در مناطقی از منزل استفاده کنید که کفپوش چوبی و سایر انواع کفپوش حساس به رطوبت کاربرد دارند، مانند: اتاق‌های رختشویی، زیرزمین، حمام و آشپزخانه.
  • دوام: کفپوش SPC متراکم‌تر و در برابر تأثیرات عمده مقاوم هستند، اما هر دو نوع کفپوش در برابر خراش و لکه‌ها مقاومند. آن‌ها حتی در مناطق پر تردد خانه، به خوبی در مقابل خرابی و پارگی مقاومت می‌کنند. اگر نگران دوام بالا هستید، می‌توانید از کفپوش چوب پلاست استفاده کنید.
  • نصب آسان: بیشتر صاحبان خانه می‌توانند یک نصب DIY را با کفپوش SPC یا کفپوش چوبی (WPC) انجام دهند. آن‌ها ساخته شده‌اند تا تقریباً در مورد هر نوع کفپوش یا کف موجود نصب شوند. شما لازم نیست که با چسب‌های کثیف نیز برخورد کنید، زیرا تخته‌ها به راحتی به یکدیگر متصل می‌شوند تا در جای خود قرار بگیرند. برای مثال کفپوش حیاط را می‌توانید با پروفیل چوب پلاست اجرا نمایید.
  • سبک: با کفپوش وینیل SPC و کفپوش چوبی (WPC)، انواع مختلفی از گزینه‌های سبک را خواهید داشت. این نوع کفپوش‌ها تقریباً در هر رنگ و الگویی قرار می‌گیرند، زیرا طرح به راحتی روی لایه وینیل چاپ می‌شود. سبک‌های زیادی ساخته شده‌اند تا مانند سایر انواع کفپوش به نظر برسند. به عنوان مثال می‌توانید کفپوش چوبی (WPC) یا SPC تهیه کنید که شبیه به کفپوش کاشی، سنگ و یا کفپوش چوبی باشد.

برای به دست آوردن بهترین نتیجه با این به روزرسانی، به دنبال صفحاتی باشید که دارای ضخامت بالایی باشند و یک لایه سایش ضخیم‌تر داشته باشند. این به شما کمک می‌کند کفپوش زیباتر به نظر رسیده و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

قبل از خرید بررسی‌های لازم را انجام دهید!

مطمئن شوید که هنگام خرید کفپوش SPC یا خرید کفپوش چوبی WPC، تمام گزینه‌های خود را مشاهده می‌کنید؛ برخی از شرکت‌ها و خرده فروشان دارای برچسب‌ها یا نام دیگری در این محصولات هستند، مانند:

  •   کفپوش ضد آب وینیل
  •   تخته وینیل تقویت شده
  •    تخته وینیل سفت و سخت
  •   کفپوش وینیل لوکس مهندسی شده

مطمئن شوید که در مورد جزئیات این لایه هسته از چه چیزی استفاده می‌کنید تا متوجه شوید که آیا هر یک از این گزینه‌های کفپوش دارای هسته ساخته شده از SPC یا WPC است.

برای انتخاب صحیح کفپوش مخصوص منزل خود، حتماً در مورد انواع کفپوش، تحقیقات لازم را انجام دهید. در حالی که کفپوش وینیل SPC ممکن است انتخاب بهتری برای یک خانه باشد، کفپوش چوبی WPC ممکن است سرمایه گذاری بهتری برای دیگری باشد. همه این‌ها به آنچه شما و خانواده شما هنگام ارتقاء خانه نیاز دارید، بستگی دارد. صرف نظر از اینکه کفپوش WPC یا SPC را انتخاب می‌کنید، با این حال یک نسخه از کفپوش با دوام، ضد آب و شیک دریافت خواهید کرد که نصب آن با استفاده از روش‌های DIY آسان است.

 

چوب پلاست چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان یا اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

4/5 - (3 امتیاز)
مقایسه کفپوش چوب پلاستیک (WPC) و کفپوش وینیل SPC

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا