مواردی که باید برای دکوراسیون حیاط در نظر بگیریم

مواردی که باید برای دکوراسیون حیاط در نظر بگیریم
فهرست مطالب

چرا باید به دکوراسیون حیاط توجه شود ؟

حیاط یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای به شمار می‌آید، اصلا یکی از ویژگی خانه های ویلایی ، حیاط دار بودن آن است. زیرا می‌تواند فضایی برای بازی بچه‌ها، دورهمی‌های خانوادگی و مکانی برای آرامش شما باشد. منازل ما در ایران طوری طراحی شده‌اند که به محض ورود اول حیاط خانه را می‌بینیم و این خیلی تاثیر گذار است. البته به غیر از آپارتمان‌هایی که این روزها نقش اصلی را در شهرسازی ایفا می‌کند. حیاط مانند روح خانه است و حس و حالی که منتقل می‌کند می‌تواند موجب آرامش شود. بنابراین از قدیم دکوراسیون حیاط یکی از راه‌هایی بوده که این محیط را به فضایی دلنشین‌تر و کاربردی‌تر تبدیل می‌کرد و افراد خانواده بیشتر اوقات فراغت خود را در آن سپری می‌کردند.

ضمن اینکه این روزها محصولات و متریال‌های همچون چوب پلاست برای این منظور به بازار عرضه شده است تا کار را بیش از پیش برای مالکان آسان نماید. این محصولات به شما کمک می‌کند تا بتوانید محیطی مدرن و شیک را ایجاد کرده و از فضای بازی که در اختیار دارید، نهایت استفاده را داشته باشید. بنابراین دیزاین و دکوراسیون حیاط می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد. در این مبحث از چوپکس ما شما را برای داشتن حیاطی ایده‌آل و آرامش بخش، اما به سبکی مدرن و حرفه‌ای، راهنمایی می‌کنیم.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

برای دکوراسیون حیاط اول باید علاقه شخصی و نیازتان را در نظر بگیرید. بعد از آن باید فضای کلی حیاط را مد نظر قرار دهید. به این صورت که برای اجرای هر آیتمی فضا داشته باشید و تنها فقط به کاشت درخت، گل و گیاه اکتفا نکنید. البته که کاشت گیاهان باعث زیبایی هرچه بیشتر و ایجاد فضای سبز دلنشین می‌شود، اما در کنار آن داشتن مکانی برای نشستن یا برای بازی بچه‌ها بسیار مهم است. بنابراین انتخاب صحیح کفپوش، مبلمان، پرگولا یا آلاچیق، باکس‌های کاشت گل و غیره می‌تواند تاثیر به سزایی اول در راحتی شما و بعد در دیزاین فضای مورد نظر بگذارد.

چرا باید به دکوراسیون حیاط توجه شود ؟

دکوراسیون حیاط به سبک مدرن چه ویژگی دارد ؟

اگر در منزل خود حیاط دارید و قصد دیزاین آن را دارید، می‌توانید از طراحی مدرن یا بعضا کلاسیک کمک بگیرید. البته با توجه به جامعه امروزی و مدرنیته شدن سبک زندگی، ما دکوراسیون مدرن را به شما پیشنهاد می‌دهیم.
اولین و اصلی‌ترین موردی که در اجرای سبک مدرن و در محوطه سازی حیاط می‌توان به طور جدی به آن اشاره نمود، استفاده از محصولات نوین در این زمینه است. به این معنا که شما اگر در هر فضایی از متریالی جدید و کاربردی استفاده کنید، قطعا فضایی مدرن بوجود می‌آورید. گزینه‌هایی که در پایین ذکر شده عناصری است که در دکوراسیون حیاط مدرن بسیار استفاده می‌شوند.‌

میز و صندلی باغی: میز و صندلی باغی از مهم‌ترین بخش‌های حیاط است که فضایی مناسب را برای نشستن ایجاد می‌کند. به این صورت شما مکانی ایده‌آل برای دورهمی‌های خانوادگی و مهمانی‌های دوستانه خود دارید.

نور پردازی اصولی: در طراحی مدرن توجه ویژه‌ای به نور پردازی شده است. استفاده از لامپ‌های ال ای دی در کف حیاط، دیوار و درون باغچه یا لایتنینگ‌هایی که مسیر رفت و آمد را در غروب یا شب مشخص می‌کند، جلوه زیبایی به محیط می‌بخشد.

کفپوش مدرن: کفپوش‌ها نقش به سزایی در زیبایی محیط دارند. این مهم است که شما کفپوشی انتخاب کنید که علاوه‌بر زیبایی و راحتی، نصب آن نیز راحت باشد. همینطور با قرار گرفتن در معرض باران و آب خراب نشود. کفپوش چوبی شاید بهترین انتخاب برای حیاط باشد.

باکس‌های گل: این فلاورباکس‌ها ایده آل‌ترین انتخاب برای کاشت گل و سبزیجات خوراکی است. شما به آسانی و بدونه هیچ سختی می‌توانید گل‌های زینتی مورد علاقه خود را در این باکس‌ها بکارید و زیبایی خاصی به محیط خود هدیه کنید.ایجاد فضای سبز و گیاهان رونده در هر نقطه از محیط با این عنصر بسیار آسان خواهد شد.

دکوراسیون حیاط به سبک مدرن چه ویژگی دارد ؟

کاربرد سازه مدرن در دکوراسیون حیاط 

آلاچیق یا پرگولا: استفاده ازین عناصر بسیار کار آمد است. زیرا محافظ خوبی در برابر آفتاب یا برف و باران است. شما می‌توانید در هر فصلی با خیال راحت از فضای بازی که در اختیار دارید استفاده کنید. آلاچیق چوبی یا پرگولا با توجه به فضای بازی که در اختیار دارید طراحی می‌شوند و مکانی خصوصی را برای شما ایجاد خواهند کرد. پرگولا قابلیت اجرا به صورت مسقف را نیز دارد.

استخر: قرار گرفتن در کنار آب در هر صورتی برای ما آرامش بخش و لذت بخش است. برای ساخت استخر در حیاط خانه حتما نباید فضای بزرگی در اختیار داشت. در حیاط‌های کوچک‌تر امکان ساخت استخرهای کوچک اما مدرن و شیک امکان پذیر می‌باشد. همچنین استخر را می‌توان روی زمین و یا زیر زمین ساخت، که این بستگی به موقعیت حیاط شما دارد. می‌توان برای زیباتر کردن محیط از کفپوش دور استخر استفاده کرد. این عنصر از لغزندگی دور استخر جلوگیری کرده و ظاهر زیبا به آن می‌دهد.

شومینه یا میز آتشدان: می‌توان گفت که شومینه یکی از منحصر به فرد‌ترین و خاص‌ترین انتخاب‌هاست. به دلیل وجود آتش. ما ایرانی‌ها از دیرباز علاقه زیادی به آتش داریم. ایجاد شومینه در حیاط خانه باعث می‌شود در هوای سرد پاییز و زمستان در این محیط نهایت لذت را ببرید.

مواردی که به آنها اشاره شد، تنها گوشه‌ای از طراحی و دکوراسیون حیاط است که هگی با چوب پلاست قابل اجراست. عناصری که می‌توانید در هر فضای بازی که در دسترس دارید، استفاده کنید. به جز این موارد شما می‌توانید از ایده‌های خلاقانه و سلیقه خود نیز بهره بگیرید. مانند نحوه چیدمان میز و صندلی، استفاده از بالشت‌های راحتی، استفاده از رنگ‌ها در انتخاب گلدان‌های کوچک و دیگر وسایل تزیینی، انتخاب درست گل‌های زینتی و غیره.
شرکت چوپکس آماده ارائه مشاوره رایگان در زمینه‌های متعدد به شما همراهان گرامی خواهد بود. برای اطلاع از قیمت چوب پلاست و چگونگی اجرای محوطه مورد نظر تنها می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان ما از راهنمایی‌های لازم برخوردار شوید.

Rate this post
مواردی که باید برای دکوراسیون حیاط در نظر بگیریم

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا