موارد استفاده از فلاورباکس ها چیست؟

فهرست مطالب

مزایای فلاورباکس چوب پلاست

فلاورباکس چوب پلاست برای احیای محیط شهری، ایجاد مانع در فضاها یا متمایز کردن مسیرهای پیاده‌روی و … استفاده می‌شوند. از دیگر موارد استفاده انواع فلاورباکس کاهش بصری ارتفاع دیوارها و جداره هاست. مهم‌ترین بخش عنصرهای شکل دهنده شهر، مبلمان شهریست؛ اجزایی که در  گذشته از کاربردهای خاص خود به زیبایی و انتظام شهر نیز سامان بخشد. طبعاً شکل گیری عناصر بصری در تصویر هر شهر، خاطره‌ای به یاد ماندنی را برای هر بیننده در ذهن باقی می‌گذارد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

فلاورباکس چوب پلاست
فلاورباکس چوب پلاست

 آرامش ذهنی

واضح است که مبلمان شهری علاوه بر خصوصیات و ویژگی‌های ذکر شده، باید سهمی مهم در به وجود آوردن حس آرامش و سلامت روحی و ذهنی افراد داشته باشند؛ گاهی اوقات اغتشاش عناصر به گونه‌ای است که نه تنها باعث آرامش نیست، بلکه باعث سردرگمی و آشفتگی شهروندان نیز می‌گردد. به طوری که انسان خسته از کار، میلی به نشستن و استفاده از فضای شهری و مبلمان شهری ندارد.

سلامت روانی

ممکن است تا الان کم‌تر به رابطه مبلمان شهری و آرامش روانی مردم توجه شده باشد. در هر صورت هنگامی که در یک فضای شلوغ و پر سر و صدا با تابلوهای ناهمگون و متفاوت رو به رو می‌شویم، کاملا احساس آشفتگی می‌کنیم. یا وقتی که در شهری برای استفاده مردم در نظر گرفته شده که دقایقی را بیاسایند، اما رعایت بسیاری از مشکلات شهری مورد توجه واقع نشده است، احساس راحتی نمی‌کنیم و همچنین آرامش نیز نخواهیم داشت.

مبلمان شهری

این هنر طراحان و سازندگان مبلمان شهریست که با چیدمان درست، ضمن به وجود آوردن محیط و منظری مناسب و عملکردی در شان استفاده ساکنان، به مسائل روحی، روانی و آرامش بخش محیط نیز توجه کامل داشته باشند.

گلدان چوبی می تواند کاملا متصل به نمای ساختمان و تراس گاردن باشد یا حتی می‌تواند سوار بر نرده باشد. مدل دیگر نیز این است که به صورت آویزان باشد یا متصل به نیمکت با دیگر عناصر شهری و مبلمان شهری باشد. اگر فلاور باکس را به عنوان یک جداره شهری در نظر بگیریم، بسیار زیبایی خاصی را به محیط پیرامون ما می‌بخشد.

ویژگی‌های مبلمان و سازه مخصوص فضا سازی شهری

  • مبلمان شهری باید دارای زیبایی بصری محیط باشد.
  • خدمات شهری و عناصر آن باید دارای چیدمان باشد که علاوه بر کاربری و خدمات رسانی مناسب، آرامش روحی و روانی ساکنان را نیز فراهم سازد
  • مبلمان شهری باید به گونه ای طراحی شود که امکان استفاده برای عموم اقشار جامعه  از جمله: بانوان، آقایان، افراد سالخورده و مسن، جوانان، معلول، جانباز و … فراهم گردد.
  • برای داشتن مبلمان و  شهری زیبا و مناسب می‌توان با سلیقه و طراحی درست، هنرمندانه از امکانات محلی و مصالح بومی محل بهره لازم را گرفت. 

در نتیجه

استفاده از نقش و رنگ، مصالح مورد نیاز مرغوب، عناصر محلی و بوم آورد در مبلمان شهری تأکید می‌گردد، زیرا اعتقاد بر این است که می‌توان برای ساخت مبلمان مناسب و ایجاد محیطی آرامش بخش، از ساده‌ترین و اولیه‌ترین امکانات محلی، جهت خلق فضایی دوست داشتنی و مفید برای شهروندان ستفاده نمود. مواردی از جمله: فضای سبز، مصالح، رنگ و ویژگی‌های هنری در مبلمان شهری تاثیر بسزایی دارند.

با چوپکس فضای خود را احیا کنید.

نظرات و سوالات خود را از طریق دیدگاه یا در قسمت تماس با ما مطرح فرمایید.

همچنین می توانید برای اجرای فلاورباکس در تهران و قیمت فلاورباکس چوب پلاست در تهران یا سراسر ایران با شماره 02122901835 تماس حاصل فرمایید.

Rate this post
موارد استفاده از فلاورباکس ها چیست؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

۷ نظر درباره “موارد استفاده از فلاورباکس ها چیست؟
  1. سلام،ببخشید از این محصول میتوان در فلاورباکس های شمال استفاده کرد؟منظورم این است که این متریال مقاومت در برابر سرما و رطوبت شمال را دارا هست یا خیر؟ممون از مطالب بسیار جالبتون

    1. سلام دوست عزیز،بله این محصول کاملا ضد اب بوده و جذب رطویتی کمتر از ۱ درصد در بیست و چهار ساعت غوطه وری در آب را داراست،همچنین چوب پلاست در بازه دمایی منفی ۳۰ تا ۷۰ درجه را مقاوم است،تعداد زیادی از پروژه های ما در شمال و جنوب کشور عزیزمان قرار دارد که رطوبت بالایی در آنجا دارند. باز هم اگر سوالی باشد در خدممتون هستم.

  2. بازتاب: اهمیت طراحی مبلمان شهری و نیمکت | چوپکس
  3. بازتاب: جزئیات دیوار سبز | چوپکس
  4. بازتاب: روف گاردن ها چه مزایایی برای ما دارند ؟ | چوپکس
  5. بازتاب: روف گاردن چه مزایایی برای ما دارند ؟ | چوپکس
  6. بازتاب: فلاورباکس با چوب پلاست چگونه ساخته می شود؟ | چوپکس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا