نما آپارتمان و اهمیت اجرای آن با متریالی مدرن!

نما آپارتمان و اهمیت اجرای آن با متریالی مدرن!
فهرست مطالب

به عنوان بخشی از پوسته ساختمان، نما آپارتمان نه تنها بنای شما را از تأثیرات خارجی محافظت می‌کند، بلکه به شکل ظاهری آن نیز کمک قابل توجهی می‌کند. خواه یک نمای ساده و بدون مانع داشته باشید که متناسب با منظره شهر باشد یا چیزی که واقعاً متفاوت خاص باشد. آیا درباره اینکه نما مدرن چیست و چگونه اجرا می‌شود اطلاعات لازم را دارید؟ در این مبحث شما را با محصولی نوین و کاربردی در اجرای نمای مدرن آشنا خواهیم کرد. 

چوپکس امکان طراحی یک نما متنوع و منفرد را طبق سلیقه و هزینه مورد نظر شما کارفرمایان عزیز فراهم نموده است. می‌توانید از طریق مشاوره رایگان با این مجموعه بهترین نمای آپارتمان را انتخاب نمایید.  

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

نما آپارتمان و اهمیت اجرای آن!

پوسته ساختمان همیشه مهم‌ترین ویژگی در مورد دوام آپارتمان است. نقش اصلی آن محافظت از خانه در برابر عناصر: برف، باران، باد و اشعه خورشید است. به همین علت متریال‌های نوینی همچون چوب پلاست چوپکس طراحی و اجرا شده است تا تمامی مزایای مورد نظر را به طور همزمان ارائه دهد. این محصول چند منظوره در طراحی و اجرای المان‌هایی همچون: نرده چوبی، کفپوش چوبی، سقف کاذب چوبی و … کاربرد دارد. از آنجایی که پدیده‌های شدید آب و هوایی در دهه‌های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته‌اند، آماده‌سازی برای شرایط مختلف جوی و تأمین حفاظت کافی از دیوارهای آپارتمان بسیار مهم است.

علاوه‌بر محافظت از ساختمان، نما عملکرد مهم و مفید دیگری نیز دارد که سازنده قطعاً باید آن را در نظر بگیرد: نمای ایده‌آل با نقش عایق حرارتی باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود. همچنین آب و هوای داخلی مطبوعی را فراهم می‌کند، محافظت از آتش را بهبود می‌بخشد و در برابر صدای خارجی عایق‌بندی می‌کند. با این حال، بسیاری از این عملکردها تنها با عایق‌بندی مناسب قابل اطمینان هستند.

معرفی متریالی محبوب برای نما آپارتمان

هم برای بازسازی نما و هم برای آپارتمان‌های جدید، انتخاب گسترده‌ای از محصولات مختلف برای روکش دیوار خارجی وجود دارد. متریالی که انتخاب می‌کنید از یک طرف سلیقه‌ای است و این روزها نما چوبی یکی از محبوب‌ترین نماها به شمار می‌آید . با این حال، شما باید مزایا و معایب محصولات مختلف را مقایسه کنید تا بهترین راه حل را برای پروژه پیدا کنید. برای مثال نما چوبی خود با متریال‌های متفاوتی از جمله: پروفیل چوب پلاست، ترمووود و چوب طبیعی اجرا می‌شود. بنابراین با شناخت هرکدام از موارد ذکر شده، راحت‌تر می‌توانید محصول مورد نظر را انتخاب کنید.

نما آپارتمان مدرن

پروفیل چوب پلاست گزینه‌ای مناسب برای نما آپارتمان!

نمای چوبی با پروفیل چوب پلاست به لطف طراحی و تنوع رنگ و نوع محصول، طیف گسترده‌ای از امکانات طراحی را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، می‌توان از ترکیبات رنگی متنوع برای ایجاد الگوهای مختلف در کنار ترکیبی از چیدمان‌های متفاوت برای تأکید بر ویژگی‌های مجزا در نما آپارتمان استفاده کرد. در مبحث تفاوت نمای مدرن و کلاسیک درباره مقایسه این دو سبک نما و محصولاتی که برای اجرای آنها کاربرد دارد، صحبت شده است. 

هر یک از محصولات کاربردی در نما دارای خصوصیات بصری متفاوتی هستند و به روش‌های مختلف قابل استفاده هستند. صفحات کامپوزیت چوب پلاست با ابعاد متفاوت را می‌توان به صورت افقی، عمودی و مورب برروی نما نصب کرد. علاوه‌براین، طیف گسترده‌ای از گزینه‌های طراحی مشترک برای قرار گرفتن در کنار کامپوزیت چوب پلاست وجود دارد.

نما آپارتمان مدرن و دلایل زیبایی شناسی آن!

علاوه‌بر کارکرد، انتخاب روکش نما نیز شکل ظاهری و خصوصیات آپارتمان را تعیین می‌کند. نما قسمت قابل مشاهده پوسته ساختمان است که می‌تواند توسط سازنده سفارشی شود. برای مثال می‌توان از نرده یا فلاورباکس در قسمتی از نما استفاده کرد. طیف وسیعی از مواد، رنگ‌ها و اشکال مختلف آزادی، خلاقیت و سفارشی‌سازی زیادی را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، با نمای رندر شده می‌توان از طرح‌های مختلفی استفاده کرد که اجرای آن با در ابعاد و اندازه‌های متفاوت امکان پذیر است.

ابعاد کوچک و بزرگ با رنگ‌های متنوع به آپارتمان جلوه‌ای مدرن و صنعتی می‌بخشد، در حالی که نمای پوشیده از محصولات متفاوت، می‌تواند بر آشفتگی آن تأکید کند. طرح‌های نمای سفارشی همچون نما ویلا می‌تواند گزاره‌های تصویری در طیف وسیعی از ساختمان را ایجاد کند. خواه یک بنای مستقل ایده‌آل یا یک ساختمان مدرن شرکتی، یک گاراژ امن یا یک خانه تابستانی روستایی باشد.

نمای خشک بهترین گزینه برای نما آپارتمان!

نما خشک ممکن است پیچیده به نظر برسد و مانند یک اختراع جدید باشد، اما در واقع یک سیستم با قدمت، اثبات شده و پایدار است. این یک ساختار دیواری خارجی چند لایه با تهویه است . روکش نما به طور مستقیم بر روی دیوار نصب نشده است، بلکه به یک زیر سازی ثابت شده است. این فضای تهویه تعادل رطوبت را تنظیم می‌کند. به لطف این ساختار، این نماها در مقایسه با سیستم‌های نمای تهویه نشده، بسیار کمتر در معرض آسیب رطوبت هستند.

معرفی متریالی محبوب برای نما آپارتمان

زیر سازی ارتباط بین ساختار حمایت و روکش نماست. این جایی است که تهویه اتفاق می‌افتد. پروفیل‌های نما با فاصله کافی تا عایق به زیرسازی متصل می‌شوند، در نتیجه یک جداسازی سازنده وجود دارد و یک شکاف هوا ایجاد می‌شود. شکاف بین زیر ساز و نما تعادل رطوبت در سازه را تنظیم می‌کند. زیرسازی نمای چوبی با پروفیل چوب پلاست قوطی کشی است که از استحکام و دوام بالایی بخوردار است.

عملکردهای نما آپارتمان با چوب پلاست!

به دلیل خاص بودن طراحی و اجزای موجود، نمای تهویه کننده دارای تحملات مهمی نیست که در زیر با جزئیات بیشتری توضیح داده شده است. نمای خشک جریان حرارتی بین فضای داخلی و خارجی ساختمان را به حداقل می‌رساند . در طول تابستان، هوای گرم نمی‌تواند در پشت نما جمع شود، زیرا از طریق تهویه عقب بالا می‌رود و به آنجا منتقل می‌شود و تعادل دمایی بهینه ایجاد می‌کند. این امکان را برای آب و هوای داخلی مطبوع و دلپذیر در تابستان، زمستان و بقیه سال فراهم می‌کند.

به‌علاوه، نمای خشک، صدا را کاهش داده و عایق مناسبی را ایجاد می‌کند. کلیه اجزای سیستم سازه نیز می‌توانند به گونه‌ای انتخاب شوند که مطابق با قوانین ساخت و ساز مطابق با الزامات حفاظت در برابر آتش باشند. بنابراین از حفاظت مطلوب در برابر آتش اطمینان حاصل می‌کنند. (از گسترش سریع آتش جلوگیری خواهد شد)

به لطف استفاده از موارد اولیه خاص در تولید چوب پلاست، این محصول عایقی مناسب در برابر باران، رطوبت و باد خواهد بود. همچنین عایقی بوده که از ورود هوای گرم در تابستان یا خروج هوای خنک در تابستان و خروج هوای گرم در زمستان یا ورود هوای سرد به داخل آپارتمان در زمستان محافظت می‌کند. بنابراین عایق به عنوان ذخیره گرما در فصل خنک عمل می‌کند، زیرا گرما را در داخل نگه می‌دارد که می‌تواند منجر به صرفه جویی در هزینه‌های گرمایش شود. به همین علت مصرف انرژی با کاربرد این نما در آچاتمان کاهش می‌یابد.

علاوه‌بر طراحی که دارای مزایای مختلفی است، آزادی خلاقیت زیادی که در نمای خشک با چوب پلاست ارائه می‌شود که آن را به گزینه‌ای محبوب تبدیل می‌کند. انتخاب گسترده‌ای از محصول با 6 رنگ متنوع، امکان ایجاد روکش‌های نمای منحصر به فرد را فراهم می‌کند. 

Rate this post
نما آپارتمان و اهمیت اجرای آن با متریالی مدرن!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا