طراحی محوطه ویلا چگونه است؟

محوطه سازی ویلا یکی از فعالیت‌هایی به شمار می‌آید که امروزه طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است. به همین علت بازار طراحی محوطه ویلا این روزها همچنین با وجود محصولاتی مانند چوب پلاست چوپکس به صورتی رقابتی تبدیل شده است. از سوی دیگر کمبود یا نبود محیط آرام‌بخش برای گذراندن اوقات فراغت و شلوغی شهر باعث شده تا افراد بیش از پیش به نزدیک‌ترین مکان‌های محل زندگی روی آورده و آن را به محیطی مناسب برای ساکنین و افراد خانواده تبدیل نمایند. در طراحی محوطه ویلا محصولات چند منظوره همچون پروفیل چوب پلاست، می‌تواند انتخابی مناسب باشد و به خلق فضایی متفاوت و مدرن منتهی شود.

محوطه ویلا اصولا متراژی بالا دارد که اگر با گیاهان مناسب و المان‌های متفاوتی همچون: آلاچیق، پرگولا، نیمکت، آتشدان چوبی و … طراحی شود، بی‌شک بهترین مکان برای ساکنین خواهد بود. حتی اگر ابعاد محوطه کوچک باشد، می‌توان با کاربرد تنها چند المان ذکر شده نیز استراحتگاهی مناسب داشت. برای این منظور طراحان حرفه‌ای و فعال در این زمینه می‌توانند، بهترین ایده‌ها را متناسب با متراژ و بودجه مورد نظر به شما ارائه دهند.

مشاوره رایگان جهت طراحی محوطه ویلا

02122901841

اصول محوطه سازی ویلا​

اصول محوطه سازی ویلا

طراحی محوطه ویلا اصول خاصی دارد که با رعایت آنها می‌توانید، فضایی متفاوت و مدرن ایجاد کنید. اصلی‌ترین آن را می‌توان انتخاب محصول مناسب و با دوام مانند متریال چوب پلاست برای اجرا در فضای باز دانست. در این بخش به اصلی‌ترین مواردی که در طراحی محوطه ویلا تاثیر بسزایی دارد، اشاره خواهیم کرد.

بررسی متراژ از اصول محوطه سازی ویلا

یکی از اصلی‌ترین مواردی که قبل از هر اقدامی باید به آن توجه کرد، متراژ محوطه است؛ کارشناسان با بررسی متراژ محوطه به این نتیجه می‌رسند که چه المان‌هایی در محیط قابل اجرا خواهد بود. بنابراین می‌توانید با مراجعه به شرکت‌های معتبر فعال در این زمینه از راهنمایی کارشناسان و طراحان حرفه‌ای بهرمند شوید.

مشاوره رایگان جهت طراحی محوطه ویلا

02122901841

ایجاد فضای سبز از اصول محوطه سازی ویلا

فضای سبز عضو جدای ناپذیر از طراحی محوطه ویلا به شمار می‌آید و از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین علت می‌توان با انتخاب گیاهان و گل‌های تزئینی مناسب در سراسر محوطه ویلا، محیطی سبز و زنده ایجاد کرد. یکی از راهکارهای زیباتر نشان دادن فضای سبز استفاده از عناصری همچون: نرده چوبی محوطه برای تعیین حصار باغچه در محوطه، فلاورباکس چوبی برای کاشت و پرورش گیاهان و … است.

ایجاد فضای سبز از اصول محوطه سازی ویلا​
محوطه سازی ویلا / طراحی محوطه ویلا​

ایجاد هماهنگی از اصول محوطه سازی ویلا

از دیگر مواردی که هنگام طراحی محوطه ویلا باید در نظر گرفته شود، ایجاد هماهنگی در اجرای المان‌های متفاوت است. هارمونی و تناسب و ایجاد آن در ساخت سازه‌ها یا حتی کوچک‌ترین المان‌ها تاثیر مستقیمی در اولین نگاه خواهد داشت. استفاده از یک یا چند رنگ مناسب در کنار یکدیگر که با فضای سبز محوطه ویلا نیز همخوانی داشته باشد، قطعا فضایی متفاوت را بوجود خواهد آورد. این امر می‌تواند با استفاده از متریال‌های چند منظوره مانند محصولات چوب پلاست که در زمینه‌های متعدد مورد استفاده قرار می‌گیرد، تحقق یابد.

ایجاد مسیر صحیح رفت و آمد در محوطه سازی ویلا

مسیر رفت و آمد در ویلا و مسیری که به ورودی ویلا منتهی می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به این امر می‌توان با استفاده از انواع کفپوش، نرده، فلاورباکس و … این مسیر را به بهترین شکل مشخص نمود. علاوه‌براین مرز بندی دقیق گیاهان و گل‌های تزئینی باعث می‌شود تا این مسیر زیباتر و حرفه‌ای‌تر به چشم آید.

ایجاد هماهنگی از اصول محوطه سازی ویلا​
پروژه مدرن ویلا کردان 52

کاربرد بجای سازه‌های متفاوت در محوطه سازی ویلا

این که در کدام قسمت از محوطه ویلا، سازه‌هایی همچون: پرگولا چوبی، آلاچیق چوبی، مبلمان فضای باز و … استفاده شود، بسیار مهم است. طراحان پس از بررسی فضای مناسب سازه‌های مورد نظر را در قسمت‌های متفاوت محوطه استفاده خواهند کرد. آلاچیق چوبی از سازه‌های سبک پرطرفدار در طراحی محوطه ویلا به شمار می‌آید که مکانی خصوصی و مناسب برای گذراندن اوقات فراغت در کنار افراد خانواده و دوستان خواهد بود.

پرگولا همچنین بهترین سایبان برای برخورداری از فضایی نسبتا باز است که امکان اجرای آن به صورت مسقف و غیر مسقف فراهم است. علاوه‌براین می‌توان هردو سازه را در محوطه ویلا استفاده کرد. استفاده از گیاهان رونده و پیچک در اطراف سایبان یا همان پرگولا بهترین گزینه برای ایجاد سایه در کنار فضای سبز خواهد بود.

محوطه سازی ویلا کوچک به چه صورت است؟

برای محوطه سازی ویلا کوچک، می‌توانید فضایی دنج با بکارگیری المان‌های متنوع و دوستداشتنی ایجاد کنید. تنها کافیست بدانید که از چه چیزی در کدام قسمت محوطه استفاده کنید؛ ضمن این که از یکنواختی در محیط نیز جلوگیری نمایید. گزینه‌های مدرن و مناسبی برای اجرا در محوطه ویلا کوچک وجود دارد که از جمله می‌توان به مبلمان فضای باز با میز آتشدان یا پرگولایی با ابعاد کوچک در قسمتی از محوطه ویلا اشاره کرد.

فلاورباکس چوبی انتخاب مناسبی برای کاشت گیاهان سبز در محوطه سازی خواهد بود؛ ترکیب چوب با فضای سبز همیشه ایده‌آل بوده و حس آرامش را به ساکنین القا خواهد کرد. همچنین اگر بتوانید قسمتی از محوطه کفپوش کرده و از سنگ ریزه، چمن طبیعی یا مصنوعی برای تزئین آن استفاده نمایید.

قیمت محوطه سازی ویلا چگونه محاسبه می‌شود ؟​

قیمت محوطه سازی ویلا چگونه محاسبه می‌شود؟

از جمله موارد تاثیر گذار در قیمت محوطه سازی ویلا، استفاده از مصالح و ساخت عناصر یا سازه‌هاست. کارشناسان با بررسی متراژ محوطه و اینکه کارفرما چه بودجه‌ای را برای این منظور در نظر گرفته است، بهترین قیمت محوطه سازی ویلا را محاسبه خواهند کرد.
استفاده از متریال مقرون به صرفه در این زمینه همچون چوب پلاست که امکان ساخت و اجرای سازه‌ها و خدماتی همچون کفپوش دور استخر، آتشدان و … را فراهم می‌آورد، در این راه و در قیمت محوطه سازی به طور مستقیم تاثیر گذار خواهد بود.

محوطه سازی ویلا ارزان و به صرفه

برای این که محوطه سازی ویلا ارزان و به صرفه انجام شود بهتر است قبل از هر اقدامی، به شرکت‌های معتبری که در این زمینه فعال هستند مراجعه نمایید. کاربرد هرچه کمتر المان و سازه‌ها در طراحی محوطه ویلا و همچنین استفاده از متریال مقرون به صرفه به طور مستقیم در محوطه سازی ویلا ارزان تاثیر خواهد داشت. بنابراین با بررسی و تحقیق در این زمینه می‌توانید بهترین نتایج را بدست آورید. 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان یا اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید 

محوطه سازی ویلا ارزان و به صرفه​

معرفی چوپکس

شرکت چوپکس از سال ۱۳۸۲ در ایران به عنوان اولین تولید کننده پروفیل چوب پلاست (wood plastic composite) فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت با بیش از 18 سال سابقه درخشان، در این صنعت، سهم چشمگیری از بازار داخلی محصولات چوب پلاست را به خود اختصاص داده است. شرکت چوپکس با بهره‌گیری از خطوط تولید به روز و کادر دفتری مجرب، پروژه‌های متعددی در اقصی نقاط ایران و دیگر کشورهای همسایه همچون: عراق، امارات، عمان و قطر طراحی و اجرا نموده است. در حال حاضر این مجموعه با تولید انواع سطح مقطع پروفیل چوب پلاستیک (محصولات چوپکس) و همچنین برخورداری از تیم‌های مجرب فروش، طراحی و اجرا، قابلیت ارائه خدمات متنوع به شما هموطنان عزیز در سراسر ایران را دارد. 

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901841

3.8/5 - (6 امتیاز)
۴ نظر درباره “طراحی محوطه ویلا
    1. سلام وقت بخیر
      بسیار عالی، یکی از کاربری‌های چوب پلاست، نما چوبی هست که برای ساختمان‌های مسکونی، ویلایی و تجاری- اداری انتخابی مناسبی هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا