وود پلاست در مطرح ترین پروژه های ایران!

وود پلاست و ترموود پلاستیک در مطرح‌ترین پروژه‌های ایران
فهرست مطالب

اهمیت استفاده از وود پلاست و ترموود پلاستیک زمانی مشخص می‌شود که قصد ساخت یا بازسازی بنایی را داشته باشید و دنبال مصالحی بگردید که بتواند از پس تامین نیازهای شما بربیاید. چوب پلاست یکی از بهترین گزینه‌ها برای پاسخگویی به نیازهای متنوع مشتری امروزیست که از مزایای بسیاری به نسبت دیگر محصولات برخوردار است. در این مقاله با برخی پروژه‌های اجرا شده توسط چوب پلاست چوپکس آشنا می‌شوید.

وود پلاست چیست؟

چوب پلاست Wood Plastic Composite یا به طور مخفف WPC همان طور که از اسمش برمی‌آید، ماده‌ایست که  از ترکیبی خاص چوب طبیعی و فیبر پلاستیک به دست می‌آید. خاک اره، بامبو، پوسته بعضی دانه‌ها مثل بادام زمینی و بعضی بازمانده‌های موجود در نجاری‌ها تحت شرایط خاصی با پودر پلاستیک ترکیب شده و به ماده‌ای تبدیل می‌شوند که وود پلاست نامیده می‌شود. ترموود نیز از حرارت دادن ترکیب خاصی از چوب و از بین بردن رطوبت آن تولید می‌شود که در نهایت ماده‌ای بسیار مقاوم را به مشتری تحویل خواهد داد که در برابر انواع عوامل بیرونی از جمله آب و هوا و صدا، عایق و مقاوم بسیار خوبی خواهد شد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

مزایای چوب پلاست

از مزایای چوب پلاست تهیه شدنشان از مواد بازیافتی است که باعث می‌شود هم هزینه این مواد بسیار پایین‌تر از چوب باشد و هم طبیعت به علت قطع نکردن درختان بیشتر از جنگل‌زایی مصون بماند. وود پلاست یک ویژگی مثبت بسیار بزرگ هم دارد؛ از آنجایی‌که این ماده به صورت خمیری تهیه می‌شود، می‌توان آن را تقریبا به هر شکل و سایزی درآورد؛ به خصوص اشکال هلالی یا خمیده که در مورد چوب، تهیه کردنشان کار چندان آسانی نیست. همین نکته و رنگ‌پذیری خوب چوب پلاست و ترموود پلاستیک استفاده از این مواد را برای بیشتر طراحی‌ها مناسب می‌کند. در نهایت دوام بالای این ماده و مقاومت بسیار خوب آن نسبت به حرارت باعث می‌شود تا حداقل سی سال نیازی به تعویض آن نداشته باشید.

 

وود پلاست چیست؟

انتخاب بر اساس تجربه

در مورد  انتخاب وود پلاست و ترموود پلاستیک، بسیار مهم است سراغ شرکت معتبری بروید. در پروسه ساخت این مواد اصولی وجود دارد که رعایت نکردن آن‌ها باعث می‌شود کیفیت کالایی که آن را خریداری کرده‌اید، بسیار پایین بیاید. متاسفانه مراکزی هستند که برای ساخت چوب پلاست این موارد را رعایت نمی‌کنند؛ از جمله اینکه بعضی شرکت‌ها به جای اینکه مواد اولیه را طی چندین مرحله ترکیب کرده و حرارت دهند، این کار را طی یک مرحله انجام می‌دهند و همین مسئله کیفیت نهایی را بسیار پایین می‌آورد. به همین دلیل حتما خوب تحقیق کنید و سپس دست به انتخاب شرکت سازنده یا مجری طرح بزنید.

پروژه‌های چوب پلاست چوپکس

شرکت چوپکس سال‌هاست که در زمینه انجام انواع پروژه‌های وود پلاست از جمله: کفپوش، روف گاردن ، سقف کاذب، مبلمان چوبی، نمای چوبی و غیره فعالیت می‌کند. پروژه‌های متعدد، تجربه ویژه‌ای به چوپکس داده است که یکی از مزایای رقابتی آن است. کیفیت بسیار بالا و طراحی‌های زیبا از جمله مواردی است که باعث شده این برند در زمینه تولید وود پلاست و ترموود پلاستیک جایگاه مناسبی بین مشتریان به دست بیاورد. در ادامه با بعضی از پروژه‌های چوب پلاست چوپکس بیشتر آشنا خواهید شد.

کفپوش چوب پلاستیک باشگاه انقلاب

کافی شاپ باشگاه انقلاب اولین فضایی است که استفاده از کفپوش چوب پلاستیک کامپوزیت ایران را تجربه کرد. این پروژه که توسط چوپکس در سال 1389 اجرایی شد، شامل 300 متر مربع کفپوش و 80 متر نرده می‌شد که نمونه بسیار خوبی برای نشان دادن کیفیت و کارایی ترموود پلاستیک است. کفپوش و نرده چوپکس در کافی شاپ و رستوران باشگاه انقلاب اکنون به مدت هشت سال است که مورد استفاده قرار گرفته و همچنان کیفیتش را حفظ کرده است. از آنجایی که طراحی این پروژه هم در دست چوپکس بوده است، فضایی گرم و صمیمی به دست آمده که هنوز هم این رستوران را به صورت فضایی شیک و زیبا نگه داشته است.

 

تولید پروفیل چوب پلاست در ایران

پروژه نمای چوب پلاست زعفرانیه

یکی از مزایای وود پلاست، غیر قابل اشتعال بودن آن است. در پروژه زعفرانیه، کارفرما تاکید زیادی روی غیر قابل اشتعال بودن پاسیوی منزل مسکونی داشت. در نتیجه  چوپکس با استفاده از چوب پلاستیک این مورد را عملی کرد. در مراحل بعدی چوپکس وارد مرحله زیباسازی محیط شد تا علاوه بر تامین امنیت، بعد زیبایی شناسی را هم مد نظر قرار دهد. در نهایت ساخت گلدان‌های بتونی در مجاورت پنجره طبقات، زیبایی منحصر به فردی ایجاد کرد که  باعث رضایت خاطر ساکنان و کارفرما شد.

ورودی رستوران کی اف سی در اکباتان

یکی دیگر از پروژه‌های چوپکس، پروژه نمای رستوران کی اف سی در شهرک اکباتان است. پروفیل‌های این کار در ابعاد 110 در 110 میلی‌متر است و ارتفاعی دو و نیم متری با طول معادل چهار متر دارد که به عنوان سقف نصب شده است. این پروژه در سال 1392 به نتیجه رسید و هنوز هم در مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روف گاردن چوب پلاست شهرک غرب

150 متر مربع کفپوش وود پلاست، 80 متر دیوارپوش و کلبه چوبی با مساحت 25 متر مربع، نتیجه تخصص چوپکس در ساخت روف گاردن شهرک غرب بود که در سال 1393 اجرا شد. در اجرای روف گاردن، تامین فضای خصوصی کارفرما و راحتی روف گاردن بسیار مهم است که چوپکس ضمن رعایت هر دوی این نکات؛ با توجه به اشرافی که نسبت به مسائل زیبایی‌شناختی دارد، تمامی زواید بصری را پنهان کرد و فضایی یک دست و شیک به وجود آورد که تا امروز هم پابرجاست. کلبه زیبای روی بام و قرار داشتن آن در میان فضای سبز و جویبارهای مصنوعی، فضایی بسیار زیبا برای تامین آرامش ساکنان ساختمان ایجاد کرده است.

 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

4/5 - (2 امتیاز)
وود پلاست در مطرح ترین پروژه های ایران!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

۱۰ نظر درباره “وود پلاست در مطرح ترین پروژه های ایران!
    1. محصولات چوپکس دارای گارانتی ۵ساله میباشد و در صورت بروز هرگونه مشکل این محصولات بصورت رایگان تعویض خواهند شد. بطور کلی انتظار طول عمری بیش از ۳۰ سال از محصولات چوپکس میرود کما اینکه قدیمی ترین پروژه های این مجموعه از سال ۸۳ کماکان قابلیت بازدید دارند. ظاهر عمومی محصولات چوپکس در طول زمان شامل تغییر نمیشود و شعار اصلی محصولات، دوام طولانی و عدم نیاز به نگهداری است که همین خصوصیت موجب برتری این محصول نسبت به محصولات مشابه همچون چوب میشود. قابل ذکر است که پروفیل های چوب پلاستیک همچون دیگر محصولات در طول زمان شامل رنگ پریدگی میشود که این رنگ پریدگی هم نهایتا یک یا دو پرده میباشد و استفاده کننده متوجه این تغییر رنگ در طول زمان نمیشود.

    1. در پروسه تولید پروفیل های چوب پلاستیک، خاک اره و پلیمر(PE) و افزودنیهایی از قبیل کوپلینگ و رنگ باهم آمیخته شده و در دستگاه اکسترودر به پروفیل تبدیل میشوند. رنگهای استفاده شده در این محصولات از نوع رنگهای معدنی هستند و تماما از طبیعت استخراج میشوند و دلیل استفاده از رنگهای معدنی، دوام بیشتر در مجاورت نور آفتاب میباشد. بصورت کلی پروفیل های تولید شده به دلیل دمای بالای قالب و دستگاه اکسترود بصورت براق تولید میشوند و این به دلیل وجود پلیمر موجود در کامپوزیت چوب پلاست میباشد، اما با استفاده از ماشین آلاتی همچون سمباده، امباس و برس، میتوان با ایجاد عملیات سطحی پس از پروسه تولید شکل ظاهری پروفیل ها را هرچه بیشتر به پروفیل های چوبی نزدیکتر کرد.
      در مورد کد رنگی بصورت استاندارد محصولات چوپکس در ۶کد تولید میشوند و تمامی آنها قابلیت عملیاتی چون سمباده،طرح چوب و برس را دارند. در مورد رنگهای سفارشی در صورت ثیت سفارش بیش از ۲تن، قابلیت تولید کد رنگ دیگری نیز میباشد.

    1. سلام وقت بخیر
      بله قابل استفاده هستش
      می‌تونید پروژه‌های اجرا شده نرده چوب پلاست‌رو توی سایت مشاهده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا