ویژگی های نمای مدرن !

ویژگی های نمای مدرن !
فهرست مطالب

در حالی که اکثر مردم اغلب بیشتر بر دکوراسیون و طراحی داخلی تمرکز می‌کنند، اما بهتر است نمای بیرونی نیز به همان اندازه مورد توجه قرار گیرد. در خانه‌های امروزی چه سنتی، مدرن یا معاصر، طراحی بیرونی خانه نقش تعیین کننده‌ای دارد. وجود محصولاتی نوین همچون چوب پلاست، به صاحبان ملک اجازه می‌دهد، نه تنها اولین نگاه را تحت تأثیر قرار دهند، بلکه زیبایی فضاهای بیرونی خود را افزایش داده و ارزش بیشتری به خانه خود ببخشند. علاوه‌بر این، جذابیت احتمالاً مهم‌ترین عامل هنگام فروش خانه شماست که یکی از ویژگی های نمای مدرن نیز محسوب می‌شود.

با این حساب، ایده‌های بسیار زیادی در سراسر جهان در مورد چگونگی تزئین نمای بیرونی خانه وجود دارد. با این حال، برای رسیدن به خانه‌ای که تصور می‌کنید، اغلب باید دو مورد را در نمای خانه ترکیب کنید و آن زیبایی و عملکرد است. خبر خوب این است که نماها، صرف نظر از جنس مصالح ساختمانی، می‌توانند عناصر کاربردی و عناصر تزئینی داشته باشند.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

حتی بهتر، وقتی صحبت از طراحی بیرونی خانه می‌شود، شما گزینه‌های زیادی برای مصالح دارید. به عنوان مثال نمای چوبی در چند دهه گذشته به دلیل جذابیت و ایجاد حس گرم و صمیمی بیشتر طرفدار پیدا کرده است. اگر می‌خواهید ساختاری ایجاد کنید که بتواند خانه شما را در برابر نور مستقیم خورشید محافظت کند، به ویژه اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که نور زیادی از خورشید دریافت می‌کنند، چوب پلاست بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

بررسی ویژگی های نمای مدرن

بررسی ویژگی های نمای مدرن

مصالح، طرح‌ها و تکنیک های ساخت و ساز فن‌آوری نقش اصلی را در نمای ساختمان‌های مدرن بازی می‌کنند. تنوع امروزی در گزینه‌های نمای سبک وزن و نما خشک در دسترس یکی از عوامل کلیدی موفقیت جهانی آن است. برای اینکه بتوانید نمای مدرن را برای ساختمان یا منزل ویلایی خود در نظر بگیرید، نیاز به بررسی در این زمینه دارید. در این بخش به چندیدن نکته اشاره خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به نتیجه دلخواه و مورد نظر برای نمای بیرونی دست یابید.

انتخاب محصولات نوین و کاربردی

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که نمای مدرن دارد، کاربرد محصولات نوین بوده که امروزه به بازار عرضه شده‌اند. پروفیل چوب پلاست یکی از این متریال‌هاست که توجه بسیاری از سازندگان و طراحان را به خود جلب نموده است. نما چوبی با استفاده از چوب پلاست مزایای بسیاری داشته، ضمن اینکه ظاهر این محصول شباهت بسیار بالایی به چوب طبیعی دارد. همین امر باعث می‌شود تا جایگزینی مناسب برای چوب باشد.
یکی از خصوصیات اصلی این متریال نصب و اجرای آن به صورت خشک بوده و به همین جهت به نما خشک نیز معروف است. این امر باعث شده تا در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به مصالح سنتی نصب خواهد شد. علاوه‌براین طول عمر بالا و عدم نیاز به نگهداری و رسیدگی از سوی دیگر هزینه‌های مرتبط را کاهش داده و محصول را به انتخابی مناسب برای نمای مدرن تبدیل نموده است.

طراحی منحصر بفرد از ویژگی های نمای مدرن

پس از انتخاب محصول مناسب شما باید بدنبال اجرای طرحی منحصر بفرد برحسب نوع بنا و ساختمان باشید. اینکه بتوانید ترکیبی خاص را با سایر مصالح در نمای مدرن ایجاد کنید یکی از موارد موثر در نمای مدرن به شمار می‌آید. امروزه طراحان سعی می‌کنند با کاربرد محصولات نوین و چند منظوره در کنار یکدیگر و تلفیق آنها، طرحی منحصر بفرد و خاص در طراحی نما ویلا یا آپارتمان و … اجرا کنند. برای مثال این روزها کاربرد نمای لوور در بناهای مدرن بسیار مرسوم شده است که با ایجاد سایه فضایی متفاوت را بوجود می‌آورد.

طراحی منحصر بفرد از ویژگی های نمای مدرن

کاربرد المان‌های متفاوت از ویژگی های نمای مدرن

یکی دیگر از مواردی که در بیشتر نماهای مدرن به چشم می‌خورد که البته بستگی به سلیقه کارفرما دارد، کاربرد المان‌های متفاوت از جمله: فلاورباکس چوبی، نرده چوبی، خطوط منظم یا همان لوور است. شما می‌توانید در ورودی ساختمان از فلاورباکس یا نرده استفاده کنید. همینطور امکان کاربرد فلاورباکس و نرده در تراس یا لبه‌های پنجره ساختمان نیز امکان پذیر است. همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، لوور از دیگر مواردیست که با اجرای آن در بخشی از پنجره یا تراس می‌توانید سایه ایجاد کرده و نمایی خاص و متفاوت داشته باشید.

تلفیق چند متریال در کنار یکدیگر

در بیشتر موارد، نمای مدرن ترکیبی از مواد را برای ایجاد کنتراست و ایجاد حجم و بافت به ارمغان می‌آورد. یک مثال خوب ترکیبی از چوب و سیمان سوخته است که در کنار هم راحتی، مدرنیته و پیچیدگی را اضافه می‌کنند. اگر قصد دارید نمایی منحصر بفرد داشته باشید، می‌توانید از یک محصول اصلی در کنار متریالی دیگر استفاده کنید. برای مثال اگر به نمای چوبی علاقمند هستید می‌توانید آن را با چوب پلاست اجرا کرده و در کنار آن از سایر محصولات همچون سمنت برد که طرحی سیمانی دارد استفاد کنید. بدون شک به نمایی شیک و مدرن دست خواهید یافت و برای این منظور باید با طراحان و مشاوران حرفه‌ای مشورت داشته باشید.

مقاومت، استحکام و عایق‌بندی از ویژگی های نمای مدرن

این را به یاد داشته باشید که با انتخاب محصول مورد نظر برای نمای مدرن، شما علاوه‌بر ظاهر بنا، باید به محافظت از آن نیز توجه داشته باشید. از ویژگی های نمای مدرن این است که بتوانید از ورود گرما در فصول گرم سال جلوگیری نماید و در برابر تابش نور خورشید مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین در فصول سر سال نیز مانع از ورود هوای سرد به داخل ساختمان شود. محصولاتی همچون چوب پلاست که به صورت خشک نصب و اجرا می‌شوند، عایقی مناسب برای بنای شما خواهند بود که از آن در برابر عوامل فیزیکی- محیطی به بهترین شکل محافظت خواهند کرد.
با رعایت تمامی موارد ذکر شده شما می‌توانید بهترین نمای مدرن را بری بنای خود در نظر بگیرید، حال این بنا مسکونی باشد، تجاری یا اداری. بنابراین بهتر است برای دستیابی به بهترین نتیجه با مشاوران حرفه‌ای و کارآمد در این زمینه مشورت نمایید.

3.6/5 - (17 امتیاز)
ویژگی های نمای مدرن !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

۲ نظر درباره “ویژگی های نمای مدرن !
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا