پارکت برای فضای باز مناسب است؟

پارکت برای فضای باز مناسب است؟
فهرست مطالب

این روزها دکوراسیون داخلی و همینطور محوطه سازی از اهمیت بالایی برخوردار است. ظهور محصولات نوین در این زمینه نیز باعث شده تا اجرای المان‌هایی همچون پارکت یا انواع کفپوش در فضاهای داخلی یا خارجی بسیار مورد توجه واقع شود.

چوب پلاست، ترمووود، پارکت، پی وی سی و … متریال‌های کاربردی در فضاهای داخلی و خارجی محسوب می‌شوند. با این حال بهتر است قبل از هر اقدامی با ویژگی‌های محصولات به طور کلی آشنا شده تا بتوانید بهترین نوع آن را برای دکوراسیون داخلی انتخاب نمایید.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

این که کدام متریال مناسب دکوراسیون داخلی و کدام مناسب فضای باز بوده، از اهمیت بالایی برخوردار است. علت این امر جلوگیری از بروز مشکلات بعدی در صورت کاربرد محصول نامناسب است. به همین علت با شناخت کامل متریال‌ها می‌توانید به راحتی کفپوش مناسب فضای مورد نظر را انتخاب کرده و به این ترتیب نیز از صرف هزینه‌های اضافه جلوگیری نمایید. 

پارکت چوبی چیست؟

پارکت نوعی کفپوش چوبی از جنس چوب طبیعی است که با چیدمان اسلایدهای کوچک چوبی در الگوهای متفاوت و تکراری ساخته می‌شود. این محصول طرفداران بسیاری دارد و علت این امر ظاهر شبیه به چوب آن بوده که حس گرما و صمیمیت را به محیط منتقل می‌کند. در ساخت این متریال از چندین لایه متفاوت استفاده می‌شود.

لایه بالایی یا رویین پارکت از چوب طبیعی و به طور معمول از جنس بلوط است. اما همچنین می‌تواند از انواع چوب یعنی: افرا، گردو و سایر گونه‌های محبوب چوب ساخته شود. پارکت مستعد لک شدن و آسیب دیدن است. بنابراین برای محافظت از سطح آن باید از کشیدن اجسام یا ضربه جلوگیری کرد.

پارکت چوبی چیست؟

پارکت چوبی در دکوراسیون داخلی!

کفپوش پارکت یکی از ظریف‌ترین و تزئینی‌ترین گزینه‌های کفپوش برای دکوراسیون داخلی است. برای مکان‌های رسمی مانند: اتاق نشیمن، اتاق ناهار خوری، پذیرایی و سایر نقاط منزل گزینه‌ای محبوب است. با این حال کاربرد این کفپوش برای آشپزخانه‌ها و حمام که به نسبت سایر نقاط منزل فضایی مرطوب دارند، مناسب نیست.

این کفپوش تزئینی همچنین می‌تواند اتاق‌هایی با فضاهای کوچک را بسیار نامرتب نشان دهد. کفپوش پارکت در محیط‌های مرطوب به دلیل تغییرات دما، در معرض انبساط و انقباض است. با توجه به این که پارکت عمدتا از چوب خالص ساخته می‌شود، امکان دارد در محیط‌های بسیار مرطوب، کپک بزند یا ورم کند. 

پارکت چوبی برای فضای باز مناسب است؟

این سوال ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. شاید بهتر است بگوییم یکی از سوال‌های مهم درباره این متریال استفاده از آن در محیط بیرونی و فضای باز است.

اگر تصمیم به اجرای کفپوش چوبی در فضای باز همچون: محوطه سازی، روف گاردن یا تراس و حیاط خلوت دارید، بهتر است بدنبال متریالی مناسب باشید. با توجه به این که پارکت از چوب طبیعی ساخته می‌شود، مقاوت پایینی در برابر فضای بیرونی و شرایط فیزیکی همچون باران و رطوبت دارد.

محصول منتخب شما همچنین باید در برابر اشعه متداوم نور خورشید، آتشسوزی، خط و خش یا ضربه و سایر موارد کاملا مقاوم باشد. با قرار گرفتن در محیط بیرونی آسیب ندیده، کپک نزند یا ورم نکند. تمامی این موارد موجب پرداخت هزینه‌های سنگین جهت رسیدگی به تعمیر و نگهداری در صورت کاربرد محصول نامناسب خواهد شد.

معرفی بهترین جایگزین پارکت چوبی در فضای باز!

معرفی بهترین جایگزین پارکت چوبی در فضای باز!

محصولات چوب پلاست گزینه‌ای مناسب برای کاربرد در فضای باز است. پروفیل چوب پلاستیک همانطور که از نامش پیداست، محصولی مقاوم و با کیفیت بوده که از ترکیب تراشه‌های چوب طبیعی و پلاستیک مرغوب تولید می‌شود. همین امر موجب استحکام بالای آن شده و متریال را به گزینه‌ای مناسب و مختص فضای باز تبدیل نموده است.

اگر بخواهیم توضیحی کلی درباره این محصول ارائه کنیم، باید بگوییم که پروفیل چوب پلاست در کشور ما محصولی نوین و چند منظوره است. این متریال کاربری متنوعی دارد و محصولات چوب پلاست در زمینه‌های متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یک نمونه از آن پروفیل‌های مختص کفپوش بوده که از نوع پرتردد است و مناسب کاربرد در روف گاردن، محوطه سازی و همینطور تراس است. علاوه‌براین در مکان‌هایی همچون: مراکز تجاری- اداری، مراکز خرید، رستوران یا کافی شاپ و … قابل استفاده خواهد بود.

روش نصب پارکت چوبی چیست؟

در حالی که دیگر کفپوش‌ها اغلب به طور هم زمان و در یک قطعه چیده می‌شوند، پارکت‌های مدرن به صورت تایل یا کاشی هستند که به زیرسازی اصلی متصل می‌شوند. کفپوش پارکت با روش‌هایی از جمله: چسباندن، میخ زدن یا منگنه کردن تایل‌ها به کف انجام می‌شود. اما در کشور ما پارکت به صورت متداول از طریق چسباندن نصب می‌شود.

روش نصب پارکت چوبی چیست؟

به این صورت که از چسب‌های مخصوص برای کفپوش استفاده می‌کنند. پس از خشک شدن چسب و سفت شدن پارکت در محل مورد نظر، سطوح بیرونی را سمباده زده و برای صاف شدن، روی آن لاک می‌زنند.

بنابراین بهتر است از این محصول تنها برای دکوراسیون داخلی استفاد شود. اگر پارکت چوبی را برای محیط داخلی منزل انتخاب کرده‌اید، بهتر است از این اطلاعات آگاه باشید.

اگر تصمیم به اجرای پارکت چوبی در دکوراسیون داخلی دارید!
  • برخی پارکت‌های ساخته شده از چوب بلوط دارای لک یا رد هستند که مورد پسند همه نیست
  • این محصول تنها از چوب طبیعی ساخته می‌شود و در برابر آب و رطوبت، مقاومت ندارد
  • نیاز به مراقبت و نگهداری دارد (از کشیدن اجسام یا ضربه به آن خودداری شود)
  • در برخی موارد نیاز به تعمیر و سمباده زدن دوباره خواهد داشت
  • پارکت مناسب هر نوع شرایط اقلیمی و آب و هوایی نیست
  • در برابر آتش مقاوم نیست

با این حال اگر تصمیم دارید از کفپوش چوبی برای دکوراسیون داخلی استفاده نمایید، پارکت همیشه اولین انتخاب بوده است. ضمن این که می‌توانید جدیدترین نوع آن یعنی پارکت لمینت را انتخاب کنید که در برابر موارد ذکر شده از مقاومت بالایی برخوردار است. 

5/5 - (1 امتیاز)
پارکت برای فضای باز مناسب است؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا