پرگولای فلزی یا پرگولای چوبی، کدام را انتخاب کنیم؟

پرگولای فلزی یا پرگولای چوبی، کدام را انتخاب کنیم؟
فهرست مطالب

قبل از هرچیز شما را با پرگولا و انواع آن (پرگولا چوبی، پرگولا فلزی، پرگولا چوب پلاست) آشنا خواهیم کرد تا مختصر اطلاعاتی درباره این المان که امروزه جایگاه ویژه‌ای در روف گاردن یا محوطه سازی دارد، داشته باشید.

پرگولا یا به بیانی ساده‌تر سایبان، سازه‌ای برای ایجاد مکانی مناسب جهت نشستن و استراحت است؛ بسیاری پرگولا را با آلاچیق اشتباه می‌گیرند اما این سازه تفاوت‌هایی با آلاچیق دارد که یکی از اصلی‌ترین آنها شکل ظاهری سایبان با آلاچیق است. سایبان قابل اجرا با متریال‌های متفاوتی از جمله: چوب، فلز، چوب پلاست و … است و در دو نوع با سقف یا بدون سقف ساخته می‌شود. بنابراین انتخاب‌های متفاوتی برای شما وجود دارد تا بتوانید بهترین سایبان را در فضای مورد نظر بسازید.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

پرگولای فلزی یا پرگولا چوبی ؟

همانگونه که قبلا اشاره شد، پرگولا سازه‌ای مناسب برای ایجاد مکانی دسترس جهت گذراندن وقت با دوستان و افراد خانواده است. پرگولای فلزی از انواع سازه‌های قابل اجراست که طرفداران خاص خود را دارد. با این حال نمی‌توان به وضوح گفت که انتخابی ایده‌آل برای ساخت سایبان به شمار می‌آید. پرگولای فلزی در مقایسه با سایر محصولات شاید در نگاه اول انتخاب مناسبی به نظر آید، اما جایگزین‌های بهتری برای این متریال وجود دارد که مزایای بسیاری به همراه خواهد داشت.

هنگامی که شما تصمیم به اجرای پرگولا می‌گیرید باید به موارد متعددی همچون: مکان مورد نظر (روف گاردن، محوطه حیاط، باغ، ویلا)، متریال انتخابی (فلز، چوب پلاست، چوب و …)، متراژ در نظر گرفته شده، هماهنگی المان‌ها با سایبان، محل قرارگیری سازه، بودجه و بسیاری موارد دیگر توجه داشته باشید. پس باید سایبانی را مورد نظر قرار دهید که از هر جهت با محیط هماهنگ بوده و مزایای آن بیشتر از معایب آن باشد و با ساخت سازه بعدها دچار مشکل یا هزینه‌های گزاف نشوید.

مزایای پرگولا چوبی در مقایسه با پرگولای فلزی چیست ؟

اگر بخواهیم از دیدی منطقی به موضوع بپردازیم، بهتر است تفاوت‌های این دو سازه با متریال‌های متفاوت را در نظر بگیریم.
پرگولای چوبی قابل اجرا با پروفیل چوب پلاست مزایای بسیاری به نسبت پرگولا فلزی دارد که در این قسمت به آنها اشاره خواهیم کرد. همانطور که می‌دانید چوب پلاست در مقایسه با چوب طبیعی مزایای بسیاری دارد که همین امر موجب تمایز این محصول نه تنها با چوب طبیعی که با فلز و … خواهد شد. و همین امر باعث کاربرد گسترده این محصول در محوطه سازی و روف گاردن شده است؛ به خصوص که پرگولا یکی از اصلی‌ترین المان‌های اجرایی در موارد ذکر شده به شمار می‌آید. 

 

مزایای پرگولا چوبی در مقایسه با پرگولای فلزی چیست ؟

مستحکم و مقاوم

پرگولا چوب پلاست سازه‌ای مستحکم است و علت این امر استفاده از پلاستیک فشرده در ترکیبات اولیه محصول پایه به شمار می‌آید. استحکام این سازه بسیار بالا بوده به طوری که پس از گذشت سال‌ها نیز شکل اولیه خود را حفظ خواهد کرد؛ ضمن این که باید اشاره کنیم که این محصول مختص فضای باز ساخته و تولید می‌شود.

دوستدار طبیعت

با توجه به این که پرگولا چوب پلاست با استفاده از محصولی بازیافتی ساخته می‌شود، می‌توان گفت که این سازه دوستدار طبیعت است. ضمن این که ظاهر شبیه به چوب این محصول از هر لحاظ با طبیعت هماهنگ است و همین امر موجب تمایز پرگولا چوبی با پرگولای فلزی خواهد شد. به همین علت اگر پرگولا چوبی قابل اجرا با چوب پلاست را انتخاب کنید، محوطه سازی شما کاملا متفاوت و صمیمی خواهد شد.

رنگبندی متنوع

این سازه در صورتی که با پرفیل چوب پلاست اجرا شود، می‌توانید رنگ مورد نظر را برای اجرا و ساخت آن انتخاب کنید. پروفیل چوب پلاست مختص سازه پرگولا دارای 6 رنگبندی متنوع بوده که انتخاب را متناسب با محیط مورد نظر برای شما آسان‌تر خواهد کرد.

وزنی سبک‌تر به نسبت فلز

یکی از ویژگی‌های که پروفیل چوب پلاست دارد، وزن نسبتا سبک آن به نسبت سایر متریال‌ها همچون فلز است؛ همین امر باعث می‌شود تا نه تنها سرعت اجرا افزایش یابد که از فشار بار اضافه به مکان‌هایی که تصمیم به اجرای سازه را دارید، همچون پشت بام (روف گاردن) یا تراس کاسته شود.

 

پرگولای فلزی یا پرگولا چوبی ؟

مختص فضای باز

محصولات چوب پلاست مناسب فضای باز هستند و این یعنی شما می‌توانید از پروفیل چوب پلاستیک در هر اقلیم و شرایط آب و هوایی متفاوت استفاده نمایید. این مصحول در برابر عوامل فیزیکی- محیطی همچون: باد و باران، سرما یا گرما، حشرات و آفات، خط و خش و … کاملا مقاوم بوده و همین امر نیز موجب تمایز این محصول با سایر متریال‌ها می‌شود.

بدون نیاز به تعمیر و نگهداری

پرگولا چوبی اجرا شده با چوب پلاست به دلیل برخورداری از مقاومت بالا و استحکامی که دارد، نیازی به نگهداری و تعمیر نخواهد داشت و این یعنی کاهش هزینه‌ها. بنابراین می‌توانید با اطمینان خاطر این متریال را برای اجرای پرگولا در نظر بگیرید بدون این که نگران صرف هزینه‌های اضافه جهت نگهداری یا تعمیر سایبان باشید.

ایجاد هماهنگی با سایر المان‌ها

از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توان در زمره مزایای پرگولا چوبی به بسبت فلزی در نظر گرفت، امکان ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در محیطیست که تصمیم به اجرای سایبان را دارید. پروفیل چوب پلاست محصولی چند منظوره بوده و امکان اجرای المان‌های اصلی در محوطه سازی یا روف گاردن را به صورت گسترده فراهم خواهد کرد. به همین علت شما می‌توانید نه تنها پرگولا را با استفاده از چوب پلاست اجرا نمایید که از کفپوش چوبی، فلاورباکس چوبی، نرده چوبی، مبلمان فضای باز و … در روف گاردن، محوطه، تراس و سایر مکان‌ها استفاده نمایید.

مدرن و شیک

با توجه به این که پروفیل چوب پلاست خود محصولی نیون و کاربردی به شمار می‌آید، بنابراین سایبان یا پرگولا و هر المان دیگری که با این محصول اجرا شود، مدرن و شیک تلقی خواهد شد. این روزها بیشتر افراد بدنبال ایجاد فضایی مدرن و خاص هستند که رسیدن به این هدف تنها با استفاده از متریالی مدرن در ساخت و اجرای سازه و المان‌ها تحقق می‌یابد. این موضوع همچنین ارتباطی مستقیم با افزایش ارزش ملکی دارد که شما تصمیم به ساخت پرگولا در آن را دارید؛ بدون شک با ساخت پرگولا چوب پلاست در کنار دیگر المان‌ها در روف گاردن، تراس یا محوطه ارزش ملک شما چندین برابر خواهد شد.  

 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان یا اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

4/5 - (1 امتیاز)
پرگولای فلزی یا پرگولای چوبی، کدام را انتخاب کنیم؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا