پرگولای مدرن و کاربرد آن در روف گاردن و محوطه سازی

پرگولای مدرن و کاربرد آن در روف گاردن و محوطه سازی
فهرست مطالب

پرگولای مدرن و کاربرد آن در روف گاردن و محوطه سازی

سایبان یا پرگولا از جمله عناصر زیبایی و حیاتی برای ترتیب دکوراسیون فضای سبز و محیط بیرونی به شمار می‌آید. پرگولا با متریال‌های متفاوت از جمله: چوب پلاست، چوب، فلز، آهن و … ساخته می‌شود، بنابراین از نظر استحکام و دوام متفاوت هستند؛ اما یکی از پرطرفدارترین نوع این سازه، پرگولای چوبی بوده که این روزها قابل اجرا با پروفیل چوب پلاست نیز هست. 

کاربرد پرگولای مدرن

پرگولای مدرن برای اجرا در محوطه بیرونی، روف گاردن، استراحتگاه در حیاط منزل، سایبان بالکن یا تراس، ساخت گلخانه و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرسبزی و محوطه سازی در دکواسیون منزل اهمیت زیادی دارد، به همین علت افراد بسیاری به آن مشتاق می‌گردند. فضای سبز اگر چه بسیار جذاب و پرطرفدار است و سبب آرامش روحی می‌گردد، اما در نهایت این فضای سبز برای مطلوب واقع شدن نیاز به سایبان دارد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

پرگولای مدرن فضای مطلوبی برای استفاده از محوطه یا فضای سبز فراهم خواهد کرد. افرادی که پیرو طبیعت هستند، از پرگولای مدرن با بافت چوبی استقبال می‌کنند. به طور کلی آلاچیق‌های چوبی بسیار زیبا و شیک هستند و کاربرد فراوانی در محیط مسکونی و … دارند. در دنیای امروز تحولی عظیم در محوطه سازی باغ و معماری به وجود آمده ‌است و در واقع سبک ساختمان سازی و پرگولای مدرن از سبک مینیمال پیروی می‌کند؛ طراحی آلاچیق نیز از سبک ساده‌گرایی حمایت می‌کند و در سبک مینیمال شاهد حضور خطوط هندسی نازک و جذاب هستیم.

کاربرد پرگولای مدرن

نقش پرگولای مدرن در ساخت‌وساز

با پرگولای مدرن می‌توان بخش‌های گوناگون باغ یا محوطه را به یکدیگر متصل نمود؛ پرگولای مدرن در فضاسازی لازم برای استخر، پاسیو و … نیز استفاده می‌شود و المانی مهم در محوطه سازی به شمار می‌آید. گاهی در فضای باغ و منزل نیاز به یک اتصال محکم و خاص دارید که در این صورت می‌توانید از پرگولای مدرن کمک بگیرید. وجود این پرگولا نشان می‌دهد که منزل و باغ به شکل ادامه دار همدیگر را دنبال می‌کنند و ساختار هیچ کدام از آن‌ها جدا از دیگری نیست. این موضوع در معماری اهمیت زیادی دارد و انسجام یک سازه را نشان می‌دهد. اهمیت انسجام و یکپارچگی در سازه باعث می‌شود بسیاری از افراد از پرگولای مدرن در محیط‌های بیرونی ویلا، محوطه باغ، محوطه منزل و … بهر‌مند شوند.

عده‌ای نیز از ترفند پرگولای مدرن برای فضاسازی و جبران کمبود فضا در منزل بهر‌مند می‌گردند. معماری که کمبود فضای منزل را با ساخت یک آشپزخانه بیرونی جبران می‌کند. در چنین حالتی آشپزخانه با پرگولای مدرن به خانه متصل می‌شود. آشپزی کردن در فضای بیرونی برای افراد بسیاری جذابیت دارد و سرگرم کننده می‌باشد. در واقع آشپزخانه بیرونی امنیت خود را از سایبان مدرن دریافت می‌کند. قطعاً بدون وجود یک پرگولای مدرن نمی‌توان از فضای باغ یا محوطه بیرون لذت برد. این سایبان دائمی می‌تواند شما را از گزند باد، باران، نور خورشید، گرد‌وغبار و … حفظ کند. فضای زیر سایبان می‌تواند یک جمع دوستانه، بزم عاشقانه و یا یک مهمانی ساده باشد. در پروژه روف گاردن اصفهان می‌توانید نمونه‌ای از پرگولای مدرن را مشاهده نمایید.

خصوصی سازی با پرگولا

پرگولای مدرن برای خصوصی سازی فضای بیرونی نیز اهمیت دارد؛ با ایجاد این سایبان نشان می‌دهید که به خصوصی سازی محوطه اهمیت می‌دهید و دارای حریم شخصی هستید. پرگولا برای ساختن یک حریم شخصی توصیه می‌شود. شما تمایل به بهر‌مندی از فضای سبز باغ دارید اما نمی‌خواهید با این نوع فضاسازی در معرض دید سایر ساختمان‌ها و ویلاهای مشرف قرار بگیرید. این موضوع از حس آزادی شما کم می‌کند و حس نامطلوبی را ایجاد خواهد کرد. برای مبارزه با این احساس نیاز به خصوصی سازی دارید. پرگولای مدرن می‌تواند یک گزینه با اهمیت برای ساخت این فضای حفاظت شده باشد. در فضای نشینمن ساخته شده می‌توانید از دکوراسیون جذاب و راحت همچون: مبلمان، شومینه، اجاق گاز، باربیکیو، آب نما، گل و گیاه، میز ناهارخوری، سینک ظرفشویی و … استفاده کنید. این عناصر با توجه به نوع خصوصی سازی شما متفاوت خواهد بود.

پرگولای ورودی گزینه‌ای مناسب برای محوطه سازی ساختمان

پرگولای ورودی نیز در محوطه سازی باغ، منزل، ویلا، حیاط و … اهمیت دارد؛ این پرگولا در معرض عوامل بیرونی زیادی قرار دارد. بنابراین بحث مقاومت و استحکام آن مهم تلقی می‌گردد. همچنین بخشی از دکوراسیون منزل یا محوطه به حساب می‌آید و بنابراین در طراحی برای ورودی ساختمان نیز نقشی اساسی را ایفا می‌کند. همین موضوع شکل و مواد ترکیبی آن را حائز اهمیت خواهد کرد. این نوع سایبان در معرض دید افراد بسیاری قرار می‌گیرد. چون در مواردی همچون درب ورودی منزل، ورودی باغ، راهروی تالار و … به کار گرفته می‌شود.

پرگولای ورودی گزینه‌ای مناسب برای محوطه سازی ساختمان

اهمیت سایبان برای گیاهان

بعضی از گل‌های کاشته شده در باغچه، باغ، روف گاردن و … نیاز به سایبان دارند. این موضوع به رشد بهتر آن‌ها منجر خواهد شد. برخی از گیاهان نیز تمایل چندانی به نور خورشید ندارند یا به شکل غیر مستقیم از آن بهر‌مند می‌شوند. وجود یک پرگولای مدرن در چنین فضاهایی بسیار ضروری و مهم شناخته می‌شود. با وجود پرگولای مدرن می‌توانید از آسمان آبی، نور غیر مستقیم خورشید، فضای سبز، هوای آزاد، نسیم دلپذیر، منظره طبیعی و … بهر‌مند شوید. در این فضای دلپذیر خبری از هوای نامطلوب و گرفته منزل نیست.

پرگولای چوب پلاست در روف گاردن و محوطه سازی

پرگولای مدرن برای تامین زیبایی دکوراسیون در محوطه سازی و معماری مورد توجه می‌باشد؛ از این‌رو این سایبان‌ها را با چوب یا متریال‌هایی شبیه به چوب می‌سازند. چوب پلاست گزینه مناسبی برای تهیه و تولید یک پرگولای چوبی بوده و از استحکام قابل توجهی در برابر: نور خورشید، باران، نم، رطوبت، آب، گرد‌و‌غبار، اشعه ماوراء بنفش و … برخوردار است. این چوب‌ها از هر نظر مقرون به صرفه می‌باشند و عمر طولانی در ساخت‌و‌ساز دارند.

پرگولای چوب پلاست برای ساخت روف گاردن و محوطه سازی کاربرد دارد. این چوب با توجه به خواص خود در دکوراسیون‌های بیرونی، روف گاردن، پوشش استخر، فضاسازی بالکن یا تراس، محوطه سازی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. چوب پلاست‌ها قابلیت رنگ آمیزی دارند. از این رو می‌توان آن‌ها را با بخش‌های مختلف منزل ست و هماهنگ کرد. این چوب‌ها ایمنی و مقاومت لازم در برابر حشرات و موریانه‌ها را نیز دارا می‌باشند. به همین علت در پرگولای چوبی کاربرد دارند.

ساخت راهرو با پرگولا

با پرگولای مدرن می‌توان یک راهروی زیبا متشکل از عناصر طبیعی را ترتیب داد. این ایده در محیط‌های بیرونی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. وجود چنین سایبان‌هایی اهمیت زیادی در تولید هوای مطبوع و خنک خواهد داشت. در محوطه سازی باغ و منازل نیز این نوع فضاسازی بیشتر برای فرار از گرما و حرارت مورد توجه قرار می‌گیرد. پرگولاها از مواد مختلف طبیعی و مصنوعی تهیه می‌شوند. استحکام در تهیه این سایبان‌ها اهمیت زیادی دارد. این سایبان‌ها باید با رعایت اصول ساختمان سازی تهیه شوند و تحمل باد، باران و … را داشته باشند.

 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت اجرای پرگولای مدرن و همچنین اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

3.5/5 - (2 امتیاز)
پرگولای مدرن و کاربرد آن در روف گاردن و محوطه سازی

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا