نقش انواع مواد بازیافتی در چوب پلاستیک!

نقش انواع مواد بازیافتی در چوب پلاستیک!
فهرست مطالب

در مقاله قبل به رشد استفاده چوب پلاست در بازار جهانی پرداختیم، در این مقاله بیشتر به اثرات زیست محیطی استفاده از چوب پلاستیک و موارد استفاده آن می‌پردازیم:

استفاده از انواع مواد بازیافتی در چوب پلاست

روزانه مقدار زیادی کاغذ، تراشه‌های چوب یا پلاستیک ایجاد می‌گردد، به همین علت بازیافت چوب یا انواع مواد بازیافتی در مراحل تولید این محصول بسیار قابل اهمیت است. این فرصت بزرگی برای ماست تا ترکیباتی ساخته شده از این مواد قابل بازیافت تولید کنیم. یافتن منبعی مناسب و ارزان قیمت، با عملکردی کافی و مداوم می‌تواند دشوار باشد، اما استفاده گسترده از مواد بازیافتی در چوب پلاست، نشان دهنده امکان پذیری آن است. به‌علاوه، این امر کمک می‌کند تا زباله‌های کمتری فضای ما را اشغال کنند. 

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

مواد اولیه مرغوب بر پایه چوب

میزان بسیار بالایی از مواد دور ریختنی ما مبتنی بر چوب می‌باشند. گرد چوب رایج‌ترین پر کننده در چوب پلاست است. منابعی همچون خاک اره، براده‌های چوبی و از این قبیل که توسط تولید کنندگان محصولات چوبی ثانویه ایجاد می‌گردند و منابع مرتبط با مصرف کننده از قبیل پالت‌های چوبی، یا مواد ساختمانی و روزنامه‌های باطله، همگی در این امر کاربرد دارند. 

پلاستیک از انواع مواد بازیافتی در چوب پلاست

ترکیب فیبرهای سلولزی با پلاستیک‌های زباله مصرف کننده‌ها، بسیار اقتصادی‌تر از استفاده فیبر برای ترکیب‌هایی با رزین‌های فنولیک قابل تنظیم با دماست. بسیاری از شرکت‌های چوب پلاستیک در سراسر دنیا با بازیافت پلاستیک به صورت نیمی از پلاستیک دست اول و نیمی از پلاستیک‌های دور ریخته شده، نه تنها به جهت اقتصادی بلکه در تلاش برای حفظ محیط زیست می‌باشند. برای مثال صنعت چوب پلاست در کشور آمریکا حدود 204 میلیون کیلو پلاستیک در سال 2001 مصرف کرد که 95 درصد آن از پلاستیک‌های بازیافتی بود. امروزه بخش اعظمی از انواع مواد بازیافتی مانند چوب و پلاستیک به کمک این صنعت قابل استفاده مجدد می‌باشند.

 

پلاستیک از انواع مواد بازیافتی در چوب پلاست

پتانسیل برای استفاده منابع بازیافتی دیگر

گرد چوب اغلب برای چوب پلاست استفاده می‌گردد؛ این ماده تمیز، بادوام، ارزان و قابل دسترس است، با این حال پتانسیل قدرتی زیادی را که فیبرها دارند، ارائه نمی‌دهد. تحقیقات نشان داده که ما می‌توانیم با استفاده از روزنامه‌های باطله برای جبران این کاستی استفاده کنیم. همچنین این سیستم قابلیت بازیافت برای چندین بار را هم خواهد داشت. در این راستا تقویت پلی پروپیلین با فیبر چوبی که از پالت‌های چوب سخت و نرم می‌آید، قدرت و انعطاف بیشتری را نسبت به گرد چوب فراهم می‌آورد. موارد دیگر قابل استفاده به عنوان منبع این فیبرها می‌توانند از کاغذهای دور ریخته تا پاکت‌های خرید یا بسته بندی شیر و مواردی این چنین باشند.

چالش‌ها در بازیافت چوب پلاستیک

از آنجا که چوب پلاستیک می‌تواند زباله‌های چوبی و پلاستیکی را تبدیل به موارد کاربردی ساختمانی با دوام بالا کند، باید فواید زیست محیطی دیگری برای بازیافت در پایان عمر مفیدشان در نظر گرفته شود. بازار جهانی چوب پلاستیک این روزها روبه پیشرفت است و ماهیت ترموپلاستیک مواد بازیافتی و مرغوب استفاده شده در چوب پلاست را ممکن می‌سازد. با این وجود، چالش‌های متعددی وجود دارند که ممکن است مانع از بازیافت شوند. برای مثال، مصرف کنندگان به طور متوسط بین 8 تا 14 سال، کفپوش را عوض می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین دلایل این امر تغییراتی مانند خشک و خیس شدن مکرر کفپوش و نگهداری ضعیف می‌باشد که در نتیجه باعث تغییر شکل یا تخریب کفپوش می‌شود. دلیل دیگر تغییر مدل یا تغییر در الگوی استفاده کفپوش یا طراحی است که به جابجایی سطح آن منجر می‌شوند. اگر بازیافت پلیمر استفاده شده در چوب پلاست منجر به مقاومت زیست محیطی کمتر یا کاهش ظرفیت ساختاری آن گردد، سپس پذیرش مشتری نیز پایین می‌آید. شرکت چوپکس اولین تولید کننده پروفیل‌های چوب پلاست و چوب پلاستیک تحقیقات لازم این امر را پوشش داده و چوب پلاست‌هایی با دوام بالاتر را وارد بازار کرده است.

تاثیرات مواد خام

در بررسی‌های مکرر بر تاثیر مواد دست اول با مواد خام بازیافتی بر خواص چوب پلاست، دریافتیم که در مقایسه این دو تفاوتی در عملکرد وجود ندارد. برای مثال مواد بدست آمده از منابع بازیافتی پلی اتیلن با تراکم بالا از پاکت شیر برابر با پلی اتیلن با تراکم بالای دست اول بود. یا فیبرهای کاغذی گرفته شده از روزنامه‌ها یا کاغذهای باطله حتی بهتر از گرد چوب عمل کردند و همچنین قابلیت بازیافت برای دفعات بیشتری را داشتند.

 

تاثیرات مواد خام

اثرات فرآوری

فرآوری چوب پلاست می‌تواند منجر به پتانسیل تخریب حرارتی هر یک از اجزا شود. برای مثال قرار گرفتن پلی اتیلن در معرض گرما می‌تواند عواملی همچون اتصال منقطع یا شکنندگی را در بر داشته باشد. تحقیقات آزمایشگاهی نشان داده که جلوگیری از سایش بالای فیبرها از طریق استفاده از روغن‌ها می‌تواند پیشرفت‌های قابل توجهی در ویژگی‌های چوب پلاستیک داشته باشد. 

اثرات محیطی

استفاده چوب پلاست، خود یکی از عوامل مهم در حفظ پایداری آن است. از آنجایی که نصب چوب پلاست در کاربری خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند (باغبام یا روف گاردن)، موارد محیطی می‌توانند عملکرد ماده را تخریب و پتانسیل بازیافت را کاهش دهند. پوسیدگی قارچی و قرار گرفتن در برابر اشعه ماورا بنفش می‌تواند ساختار چوب پلاست را در طول عمر مفیدش، تغییر دهد. همچنین تخریب‌ها بیشتر از روی سطح یا درزهای میان آن ها شروع می‌شوند و مورد دیگر اینکه هرچه میزان فیبر چوبی استفاده شده در چوب پلاست بالاتر باشد، پوسیدگی و تخریب آن زودهنگام‌تر خواهد بود. در این راستا تیم تحقیقاتی ما با در نظر گرفتن تمامی این موارد در تلاش است تا بهترین محصول را در اختیار مشتریان قرار دهد. 

دیواربندی و سقف با متریال چوب پلاست

همانطور که به خاطر دوام بسیار بالا، کفپوش چوب پلاست مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است، متخصصین ما قادرند تا دوامی طولانی مدت و مقرون به صرفه را در دیواربندی و سقف چوب پلاست ارائه دهند. بر اساس تجزیه و تحلیل کلی بازار رقابتی، ما معتقدیم که چوب پلاستیک به دلایل متعددی از قبیل هزینه تعمیر کم، اختلاف قیمت پایین با مواد رقابتی، عملکرد و خدمات بالا، رشد قابل توجهی در میان مصرف کنندگان داشته است. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های تکنیکی در ایجاد مواد ساختمانی بر پایه پلاستیک، یافتن ترکیبی درست از پلاستیک، فیبر و افزودنی‌های دیگر است. آن‌ها باید در مقابل نور خورشید مقاوم باشند، رنگ و شکل خود را حفظ کنند و رطوبت خود را از دست ندهند.

 

چوب پلاست چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید.

Rate this post
نقش انواع مواد بازیافتی در چوب پلاستیک!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

یک دیدگاه در “نقش انواع مواد بازیافتی در چوب پلاستیک!
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا