تاثیر کیفیت چوب پلاست در پروژه های متعدد!

تاثیر کیفیت چوب پلاست در پروژه های متعدد!
فهرست مطالب

فواید چوب پلاست بسیار بوده و مدت‌هاست به انتخاب اول بسیاری از افراد تبدیل شده است. از چوب پلاستیک در ساخت نمای ساختمان و ویلا، کفپوش و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شود. در این مقاله به شما می‌گوییم چرا مهم است که از مواد خام به کار رفته در ساخت چوب پلاست و تکنولوژی ساخت آن باخبر باشید. در عین حال به مواردی که نشان دهنده کیفیت چوب پلاست در مقایسه با سایر متریال‌هاست می‌پردازیم. 

چوب پلاست چیست ؟

در پاسخ به سوال چوب پلاست چیست باید بگوییم که به طور کلی مواد خام به کار رفته در ساخت دک چوب پلاست شامل مواردی مثل پودر چوب و پلاستیک بازیافت شده است. با وجود بازیافتی بودن، این مواد از نظر بافت، ساختار و کیفیت کاملا با هم متفاوت هستند. به عنوان مثال پودر چوبی که در شمال شرق آسیا و چین به کار می‌رود، بیشتر از درخت صنوبر به دست آمده است. پودر چوب صنوبر خیلی نرم است و وقتی قرار باشد به شکل تخته دربیاید، باید به آن چسب زیادی اضافه کرد. به همین دلیل هم این نوع چوب پلاست حاوی مقدار زیادی فرمالدئید Formaledhyde است که ماده‌ای سمی و خطرناک است.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

در مورد پلاستیک هم باید بسیار مراقب بود. بعضی سازنده‌ها از پلاستیک‌هایی استفاده می‌کنند که قبلا سه یا چهار بار بازیافت شده‌اند و شامل مواد خطرناکی می‌شوند. این مسئله نه‌تنها برای سلامت افراد خوب نیست؛ بلکه منجر به سست شدن ساختار چوب پلاست یا ترمو وود هم می‌شود و مقاومت آن را به خصوص در کفپوش‌ها پایین می‌آورد. همین دو دلیل کافی است تا مطمئن شوید بهترین کار انتخاب بهترین کیفیت است؛ در غیر این صورت ممکن است برای چوب پلاستی هزینه کنید که نه تنها ارزش ندارد؛ بلکه قرار است خیلی زود شما را به دردسر بیندازد.

اطمینان از عایق بودن چوب پلاست

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب پروفیل چوب پلاستیک عایق بودن نسبت به انواع اشعه‌ها مثل UV است. علاوه بر این چوب پلاست عایق صدا، گرما، سرما و امواج مغناطیسی هم هست. نکته مهمی که باید هنگام انتخاب این ماده به آن توجه داشت اطمینان از به کار رفتن آنتی اکسیدان و عامل ضد اشعه یو وی anti-UV است. این دو مورد مانع از بین رفتن رنگ کفپوش و نما می‌شوند و دوام ترمو وود را بالا می‌برند.

 

اطمینان از عایق بودن چوب پلاست

معمولا قیمت چوب پلاستی که نسبت به اشعه عایق نباشد، پایین‌تر است؛ اما باید آماده دوام کمتر آن هم بود؛ دوامی که در وضعیت عادی و با وجود جنس با کیفیت حدود 30 سال است؛ یعنی اگر بتوانید چوب پلاست مورد نظرتان را از شرکت معتبری که بهترین پروژه‌ها را انجام داده تهیه کنید، خیالتان راحت است که حداقل یک نسل می‌تواند از کفپوش یا نمای زیبایی که شما تهیه کرده‌اید، استفاده کند.

وزن بیشتر، بهتر است؟

یکی از موارد دیگری که هنگام انتخاب پروفیل چوب پلاستیک باید به آن دقت کنید، وزن آن است. معمولا هر متر چوب پلاست با‌کیفیت وزنی حدود دو و نیم الی سه کیلوگرم دارد و تراکم آن بسیار بالاست؛ قابلیتی که باعث می‌شود مطمئن شوید به مرور زمان خبری از تاب برداشتن کفپوش یا نما، کاهش یا افزایش سایز و هر نوع تغییر ظاهری دیگری نخواهد بود؛ با وجود این به خاطر داشته باشید، وزن بیشتر محصول به معنی کیفیت بالاتر آن نیست. چون بعضی سازنده‌ها از پودر سنگ در ساخت چوب پلاست استفاده می‌کنند تا وزن آن بیشتر شود!

در حالی که پودر سنگ و پودر چوب به سختی با هم ترکیب می‌شوند و همین مسئله باعث پایین آمدن کیفیت کفپوش می‌شود. به طوری که به مرور زمان متوجه لایه‌لایه شدن آن خواهید شد. به همین دلیل تاکید می‌کنیم سراغ برندهای معتبری بروید که بهترین پروژه‌های چوب پلاست ایران را در رزومه خود دارند و قابل اعتماد هستند.

تفاوت تکنولوژیکی تولید چوب پلاست

بسیاری از کفپوش‌های بی‌کیفیت چوب پلاست توسط سازنده‌هایی ساخته شده‌اند که به طور مستقیم و تنها طی یک مرحله پودر چوب، پلاستیک و مواد رنگی را داخل دستگاه‌های مخصوص می‌ریزند و به سرعت چوب پلاست تولید می‌کنند. در حالی‌که تولید کننده‌های چوب پلاستِ با کیفیت، ابتدا پودر چوب را خشک می‌کنند؛ چون پودر چوب حاوی آب است و همین رطوبت باعث می‌شود به خوبی با پلاستیک ترکیب نشود و عمر کفپوش و نما را پایین بیاورد. بعد از خشک کردن پودر چوب نوبت به ترکیب آن با پلاستیک، آنتی اکسیدان و آنتی یو وی می‌رسد.

مرحله آخر وقت اضافه کردن دانه‌های رنگی است؛ این ترکیب ابتدا به شکل تکه‌های گرد در می‌آیند و سپس بر اساس دیزاین مورد نظر شرکت تولید کننده به قطعات شیک کفپوشی تبدیل می‌شوند که کیفیت بسیار بالایی دارد. به طور کلی کسانی که قصد استفاده از محصولات چوب پلاست را دارند، باید از مواد خام آن و تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن (یک مرحله‌ای یا چند مرحله‌ای بودن ساخت) باخبر باشند. دانستن این موارد کمک می‌کند از کیفیت کالایی که قصد دارند برای آن هزینه کنند، مطمئن شوند.

 

تفاوت تکنولوژیکی تولید چوب پلاست

سایر ویژگی‌های چوب پلاست

به دلیل به کار رفتن چوب در ساخت چوب پلاست بسیاری از ویژگی‌های مثبت آن به چوب پلاست هم می‌رسد. ویژگی‌هایی که در ادامه می‌خوانید جزو سایر مزایای چوب پلاست مرغوب و با‌کیفیت هستند:

  • آنتی باکتریال
  • ضد ترک خوردگی
  • عایق صدا و حرارت
  • غیر قابل اشتعال و ضد احتراق
  • مقاومت در برابر ضربه و خط و خش
  • قابل شستشو با انواع مواد شوینده
  • مقاوم در برابر مواد ساینده مثل اسیدها
  • مقاومت در برابر حشراتی مثل موریانه
  • قابلیت بازیافت و بازگشت به طبیعت
  • سازگاری با انواع آب و هوا
  • عدم تغییر سایز

با توجه به این ویژگی‌ها و هزینه پایین است که امروز چوب پلاست یکی از بهترین گزینه‌های در دسترس افراد است.

انتخاب درست، ضامن کیفیت بالا

انتخاب چوب پلاست کار سختی نیست؛ به خصوص اگر بتوانید از همان ابتدا شرکتی را پیدا کنید که تجربه و سابقه کار زیادی دارد و نمونه‌های واقعی از کارهایش را در دسترستان قرار دهد. این نمونه‌ها هم به شما ایده می‌دهند و هم نماینده کیفیت کار شرکت مورد نظر هستند. چوب پلاست چوپکس سال‌هاست که در زمینه چوب پلاست فعالیت می‌کند و بهترین پروژه‌های چوب پلاست ایران را در دست داشته است. پروژه‌هایی که می‌توانید تصاویر و اطلاعات مربوط به آن‌‎ها را در همین سایت مشاهده کنید. 

 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان یا اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

3.2/5 - (4 امتیاز)
تاثیر کیفیت چوب پلاست در پروژه های متعدد!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا