انتخاب کفپوش مناسب به چه عواملی بستگی دارد!

انتخاب کفپوش مناسب به چه عواملی بستگی دارد!
فهرست مطالب

انتخاب کفپوش مناسب به چه عواملی بستگی دارد!

هنگامی که شما تصمیم به اجرای کفپوش می‌گیرید، باید به موارد زیادی برای این منظور توجه کنید تا بتوانید بهترین نوع کفپوش را متناسب با فضا و محیط انتخاب نمایید. با توجه به این که کفپوش انواع و مدل‌های متنوعی دارد و انتخاب را برای شما سخت خواهد کرد، می‌توانید ابتدا به دنبال پرطرفدارترین نوع آن یعنی کفپوش چوبی بروید و بایدها و نبایدهای آن را به نسبت محیط در نظر بگیرید. با این حال کمی تحقیق و جستجو در این زمینه بد نیست و به شما کمک می‌کند تا در انتخاب کفپوش موفق باشید. 

اگر فضا به زمین نزدیک باشد، این کفپوش است که جلب توجه می‌کند، در حالی که اگر با فاصله از زمین ساخته شده باشد و دارای نرده، پله و ستون باشد، این بخش‌های عمودیست که در دید قرار می‌گیرد و اگر بالکن ( تراس ) بلندتر از 2 متر است، این بخش زیرین آن است که جلب توجه می‌کند. اگر سکوی چوبی را در حیاط خلوت کوچک یا فضای پشت خانه می‌سازید، می‌توانید شکل ظاهری آن را بسیار متفاوت انتخاب نمایید و محل تفریحی و استراحتی ایجاد کنید. 

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

کفپوش را با توجه به محیط انتخاب کنید!
کفپوش را با توجه به محیط انتخاب کنید!

کفپوش را با توجه به محیط انتخاب کنید!

اگر خانه شما دارای خطوط صاف و ساده است، به بخش‌هایی فکر کنید که آنها هم ساده هستند، مثل: نرده و ستون ساده شیشه‌ای و کابلی. اجزای سخت افزار قابل رویت را به حداقل رسانده و از استفاده اجزای دارای خطوط متقاطع پرهیز کنید. اما اگر خانه شما هم دارای جزییات زینتی زیاد است، نصب نرده با خطوط عمودی زیاد و اضافه کردن جزییاتی همچون: کلاهک نرده، دامن ستون، چراغ سرستون و همچنین طراحی جذاب کفپوش بی‌مناسبت نخواهد بود. از عناصر طبیعی استفاده کنید، سعی کنید مکان‌هایی را برای گیاهان و درختانی که رشد می‌کنند، به فضای تراس اختصاص دهید.

با کفپوش محیط را یکدست و یکپارچه کنید!

اگر خانه شما دارای زوایا و انحناهای زیباست می‌توانید از پله دوبلکس چوبی یا نرده برای دکوراسیون آن استفاده کنید. اما عموما دیوارهای خانه، صاف و با چند زاویه عمودیست. در این حالت بازهم از انتخاب یک کفپوش چوبی با شکل متفاوت نترسید. معمولا کفپوش‌ها شکل‌های خاص‌تری نسبت به خود خانه دارند و عموما از اشکال هشت ضلعی و منحنی در آن استفاده می‌شود.

بنابراین استفاده از این ایده‌ها می‌تواند خانه‌های ساده را چشمگیرتر کند. با این حال این کار را به اندازه مناسب انجام دهید، چرا که استفاده از تعداد زیادی زوایای عجیب می‌تواند، شکل شکیل خانه را زیرسوال ببرد. خصوصا اگر سطح کفپوش از خارج توسط عابران قابل رویت باشد، این شکل عجیب بیشتر خودش را نشان می‌دهد. بالکن‌های دو سطحی تعبیه شده برای نشستن و سایبان در فضاهای کوچک، می‌تواند باعث تمایز شود؛ پله‌ها و نشیمنگاه زاویه‌دار با سطوح کفپوش، می‌تواند فضا را بسیار زیبا و جذاب نماید.

رنگ کفپوش را متناسب با فضای مورد نظر انتخاب کنید!

درگذشته انواع کفپوش با همان رنگ طبیعی چوب طراحی و اجرا می‌شدند که این امر سبب می‌شد تا کفپوش لک شود یا پس از مدتی رنگش به خاکستری بگراید. امروزه کفپوش‌ها اکثرا از جنس کامپوزیت چوب پلاست یا وینیل ( چوب پلاست ) هستند که در رنگ‌های متنوع مثل: قهوه‌ای، بژ، قرمز، خاکستری و … تولید می‌شوند. این رنگ‌ها به قدری متنوعند که مطمئنا می‌توانید رنگ مکمل دیوارهای خانه یا حتی همرنگش را پیدا کنید. به‌علاوه با توجه به این امر که رنگ‌های چوب در کفپوش بسیار پرکاربرد است، می‌توانید از سرستون‌ها و نرده‌های با طرح چوب استفاده کنید تا بتوان فضایی یکدست را ایجاد کرد.

از تنوع رنگی که برای کفپوش انتخابی شما وجود دارد نهایت استفاده را داشته باشید!

چوب طبیعی طیف گسترده‌ای از رنگ را در اختیارتان می‌گذارد. حتی در صورتی که رنگش خاکستری شد، می‌توانید آنرا به رنگ دلخواه دوباره رنگ کنید. امروزه حتی رنگ‌های مخصوص کفپوش نیز به رنگ های قرمز، آبی، سبز و غیره وارد بازار شده‌اند. دقت کنید که این رنگ‌ها سالانه احتیاج به ترمیم خواهند داشت. با این حال می‌توانید محصولی پرکاربرد مانند پروفیل چوب پلاست را جایگزین چوب طبیعی کنید تا به این صورت نه تنها از آسیب به طبیعت جلوگیری کنید که نیازی به صرف هزینه جهت نگهداری و ترمیم نداشته باشید. کفپوش‌های چوبی در کنار دیگر عناصر به همان رنگ، زیبا به نظر می‌رسند در حالی که اگر از کفپوش وینیل یا کامپوزیت استفاده می‌کنید، باید دست کم از ترکیب دو رنگ متفاوت استفاده نکنید تا محیط بیرنگ جلوه نکند. 

رنگ کفپوش را متناسب با فضای مورد نظر انتخاب کنید!

زمینه و تنوع انتخاب کفپوش را محدود کنید!

ممکن است با خواندن این بخش ایده‌های بی‌شماری در ذهن شما شکل گیرد که دوست داشته باشید، در طراحی استفاده کنید، ولی به خاطر داشته باشید که استفاده از تعداد زیادی عناصر طراحی ممکن است، نتیجه‌ای جز یک طراحی شلوغ و گیج کننده نداشته باشد. سعی کنید خودتان را به دو یا سه زمینه محدود کنید و سایر عناصر را به عنوان تنوع برروی آن‌ها اعمال کنید.

طراحی  می‌تواند با شکل‌های هندسی از قبیل هشت ضلعی یا منحنی در طراحی خود را نشان دهد؛ به طور مثال یک یا دو نقطه از فضا دارای شکل هندسی مد نظرتان در مقیاس بزرگ بوده و در سایر مکان‌ها به شکل فضای کوچکتری نمایان می‌شود. به عنوان مثال ورودی تراس می‌تواند، دارای انحنا یا زاویه خاصی باشد که به خوبی قابل رویت است و سایر گوشه‌ها نیز دارای انحنا در اندازه کوچکتر هستند.

بعضی از طراحی کفپوش نیز می‌تواند از نوع طراحی نرده و یا مرمت بخش‌های ساختمانی نشات بگیرد. معمولا بخشی از طراحی نرده مثل شکل هندسی یا رنگ آن را می‌تواند در بخش‌هایی از خانه به صورت جزیی در بعضی از اجزا مانند: سرستون و هندریل نیز گنجانده شود. افزایش ارتفاع نرده و سطح می‌تواند هم شکل ظاهری جذاب‌تری به طراحی بدهد و هم منظره زیباتری را در دیدرس قرار دهد. پوشش‌های چوبی طبیعی نیز می‌توانند برای تغییر رنگ و برای محافظت در برابر تغییرات آب و هوایی با سیلر پوشانده شوند. الوار تحت فشار قرار گرفته شده (ترموود) را می‌توان در تمام بخش‌های کفپوش استفاده کرد یا می‌توانید برای سازه‌ها از این الوار و برای کفپوش از چوب سخت وارداتی استفاده کنید.

با چوپکس فضای خود را احیا کنید

نظرات و سوالات خود را از طریق دیدگاه یا در قسمت تماس با ما مطرح فرمایید

جهت اجرای کفپوش چوبی در تهران و قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

3.5/5 - (6 امتیاز)
انتخاب کفپوش مناسب به چه عواملی بستگی دارد!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

یک دیدگاه در “انتخاب کفپوش مناسب به چه عواملی بستگی دارد!
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا