فرآیند طراحی کفپوش به چه صورت است؟

طراحی کفپوش چگونه است؟
فهرست مطالب

در مقاله بهترین کفپوش برای پشت بام چیست شما را با متریالی مناسب برای پشت بام آشنا کردیم؛ در این مقاله قصد داریم نحوه طراحی و اجرای کفپوش جهت فضای باز همچون: دور استخر، تراس یا محوطه سازی همراه با ویژگی‌‌های کاربردی را به شما ارائه دهیم که به شما اجازه می‌دهد بتوانید متناسب با محیط مورد نظر بهترین ایده را برای کفپوش در نظر بگیرید.

فرآیند طراحی کفپوش به چه صورت است

ممکن است بخواهید یک طراح یا معمار برای اجرای کفپوش استخدام کنید، اما هرچه خودتان را بیشتر درگیر این کار کنید، احساس رضایت‌تان در حین و پایان کار بیشتر خواهد بود. احتمالا تا به حال خودتان را به عنوان طراح تصور نکرده‌اید، خصوصا که تجربه‌ای در زمینه طراحی ساختمان نداشته‌اید. در هر صورت طراحی کفپوش در صورتی که با متریالی خاص اجرا شود نیاز به تیم حرفه‌ای برای انجام کار دارد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

تیم طراحی برای اجرای کفپوش مورد نظر شما با توجه به مواردی همچون: متراژ و فضای مورد نظر که باز یا بسته باشد، کار طراحی را آغاز می‌کنند و پس از برآوردهای نهایی، ضمن توجه به سلیقه شما کار را به تیم اجرایی می‌سپارند. کفپوش چوب پلاست از انواع کفپوش به شمار می‌آید که برای نصب و اجرای آن باید از تیم حرفه‌ای و متخصص در این زمینه بهرمند شوید. این نوع کفپوش مناسب فضای باز بوده و شباهت زیادی به چوب طبیعی دارد با این تفاوت که مانع از آسیب به محیط زیست شده و دوستدار طبیعت محسوب می‌شود. 

 

فرآیند طراحی کفپوش به چه صورت است

طراحی کفپوش را به افراد حرفه‌ای بسپارید

درباره کفپوش جدید خانه با اعضای خانواده مشورت کنید؛ ممکن است در کنار اجرای کفپوش مورد نظر، ایده‌ای خلاقانه داشته باشند. استفاده از سایبان، فلاورباکس ( گلدان ) یا خلق مسیری برای محل عبور به خارج از خانه یا حتی ایده درباره اینکه طرح کفپوش به چه شکلی باشد. بعضی از اعضای خانواده ممکن است سطح بیشتری از کفپوش فضای باز را بخواهند، در حالیکه برخی ترجیح می‌دهند، سطح کفپوش کوچک‌تر باشد. به همین علت شما باید با مشاورانی خبره جهت اجرای کفپوش مورد نظر مشورت نمایید تا به خوبی بایدها و نبایدهای اجرا را برای شما بازگو نماید.

فراموش نکنید که طراحی کفپوش همراه با استفاده از المان‌هایی مناسب باشد که می‌تواند مشابه یا حتی با متریالی که کفپوش اجرا شده است،  باشد. اگر کفپوش انتخابی شما، کفپوش چوبی ساخته شده با پروفیل چوب پلاست است، می‌توانید برای ایجاد یکپارچگی در محیط از عناصری کاربردی همچون: نیمکت چوبی، گلدان یا فلاورباکس و … استفاده نمایید. سازه‌‌هایی مانند: آلاچیق و پرگولا نیز می‌تواند ایده‌ای مناسب برای فضای مورد نظر شما باشد.

طراحی کفپوش از دید یک طراح به چه عواملی بستگی دارد؟

طراحی کفپوش همانطور که در بالا نیز اشاره شد با توجه به موارد متعددی صورت می‌گیرد؛ طراحان با توجه به سوالاتی نظیر موراد زیر کار طراحی را آغاز خواهند کرد، ضمن این که طبق سلیقه کارفرما پیش خواهند رفت و خواسته کارفرما را در کنار طرح خود پیاده خواهند کرد. از جمله سوالاتی که هنگام طراحی کفپوش پیش می‌آید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متریال انتخابی متناسب با فضای مورد نظر چیست؟
  • نورپردازی در کنار مصالح مورد نظر برای طراحی مناسب است یا خیر؟
  • حریم خصوصی، سایبان و لوازم حفاظتی در برابر باد را چگونه تامین می‌کنید؟
  • برای اینکه کفپوش زیبا و ماندگار باشد، از چه متریالی استفاده می‌کنید؟
  • کفپوش مورد نظر برای دور استخر و برخورد با آب مناسب است؟
  • چگونه فضا را به مسیرهای رفت و آمد وصل کنید؟

و بسیاری موارد دیگر که این تنها نمونه‌ای از سوالات مطرح شده برای طراح است.

 

طراحی کفپوش را به افراد حرفه‌ای بسپارید
طراحی کفپوش را به افراد حرفه‌ای بسپارید

در پایان

در پایان یکی از موارد تاثیرگذار در تصمیم گیری‌‌های شما بودجه است. قبل از اقدام به هرکاری بودجه مورد نظر را مشخص کرده و آن را با طراح و کارشناس در میان بگذارید. طراح با توجه به هزینه مورد نظر شما بهترین طراحی را آماده می‌کند. اگر شرایط مالی خیلی سخت است می‌توانید پروژه را در چند مرحله انجام دهید. در هر مرحله بخشی از کار را انجام دهید و باقی را برای بعد بگذارید. فقط کافیست مطمئن شوید که هر مرحله به خوبی انجام شده و با افزودن محصول مرحله بعد، از یک دستی آن کاسته نشده باشد.

 

با چوپکس فضای خود را احیا کنید

نظرات و سوالات خود را از طریق دیدگاه یا در قسمت تماس با ما مطرح فرمایید

جهت اجرای کفپوش چوبی در تهران و قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

3/5 - (11 امتیاز)
فرآیند طراحی کفپوش به چه صورت است؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

۲ نظر درباره “فرآیند طراحی کفپوش به چه صورت است؟
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا