چگونگی استفاده از دکور چوبی متناسب با محیط!

چگونگی استفاده از دکور چوبی متناسب با محیط!
فهرست مطالب

المان‌ها و عناصر چوبی در هر محیطی که قرار بگیرند، بخشی از طبیعت و انرژی مثبت آن را به محیط اضافه خواهند کرد؛ برای همین هم طرفداران زیادی دارند و هر روز طرح‌های خلاقانه‌تری از محصولات چوبی یا طرح چوب همچون پروفیل چوب پلاستیک به دنیا ارائه می‌شود. در این مقاله با وسایل ساخته شده از چوب و قوانین استفاده از آن‌ها در کنار المان‌های اصلی آشنا می‌شوید که می‌تواند محیط اطراف شما را زیبا و شیک‌تر کند.

برای جلوه بخشیدن به المان‌های چوبی از نور استفاده کنید

دکوراسیون داخلی با چوب طبیعی همیشه طرفداران بسیاری داشته است و این که چطور بتوان المان‌ها را در کنار یکدیگر چیدمان کرد، اهمیت بالایی دارد. یکی از بهترین نمونه‌های چند سال اخیر در زمینه دکور چوبی، مدل‌های مختلف چراغ خواب، آباژور، لوستر و حتی جاشمعی‌های کوچک و زیباست که می‌تواند حال و هوای هر محیطی را زیبا و شاعرانه کند. ترکیب چوب با چراغ یا چوب با وارمر، یک ترکیب کاملا گرم و صمیمانه است که می‌تواند گوشه‌ای دنج و دوست داشتنی برای خلوت‌های عاشقانه شما به همراه داشته باشد؛ به خصوص اگر در سایر بخش‌های خانه هم از المان‌های مشابه مثل کفپوش چوبی استفاده شده باشد، این محیط گرم‌تر و صمیمانه‌تر هم خواهد شد. این روزها انواع و اقسام جاشمعی‌های چوبی برای قرار گرفتن وارمر در بازار وجود دارد که می‌تواند سلیقه‌های زیادی را تحت پوشش قرار دهد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

مشاوره رایگان جهت طراحی و اجرای چوب پلاست

02122206807

مبلمان چوبی برای فضای روف گاردن

اگر از افراد خوش شانس هستید که روف گاردن دارید، احتمالا می‌دانید که استفاده از دکور چوبی در فضای بام سبز چه تاثیر بی‌نظیری در ایجاد محیطی شبیه جنگل یا پارک برای آن دارد. مبلمان چوبی یا مبلمان چوب پلاست نه تنها کاربردی هستند، بلکه به خوبی از ایفای نقش تزیینی‌شان هم برمی‌آیند. به همین دلیل هم موقع دکور این فضا، جزو جدا نشدنی پیشنهادهای طراحان دکوراسیون محسوب می‌شوند.

برای جلوه بخشیدن به المان‌های چوبی از نور استفاده کنید

سراغ آینه را بگیرید

وجود آینه در هر محیطی می‌تواند به زیبایی آن محیط اضافه کند؛ به خصوص اگر در مورد انتخاب مدل آن دقت به خرج داده باشید. برای اینکه بتوانید زیبایی اتاق خواب و پذیرایی منزل‌تان را بیشتر کنید، بهتر است از آینه‌هایی کمک بگیرید که قاب چوبی دارند. این نمونه از دکور چوبی ابهت خاصی به محیط می‌دهد و بخشی از جادوی فضای اسرار‌آمیز جنگل را به خانه اضافه خواهند کرد؛ به خصوص اگر قاب چوبی آینه با کمترین تغییر از شاخه‌ها یا تنه چوبی درختان تهیه شده باشد. انتخاب عمودی یا افقی بودن آینه بستگی زیادی به فضای شما دارد؛ معمولا برای اتاق خواب از آینه قدی با فریم چوبی استفاده می‌کنند و برای تزیین پذیرایی سراغ مدل‌های افقی می‌روند.

چگونه پاسیو زیبا داشته باشیم !                             بیشتر بخوانید

 

کنسول چوبی یک انتخاب هوشمندانه

اگر به دکور چوبی موجود در خانه‌های عکاسی شده برای مجله‌های دکوراسیون نگاه کنید، اغلب یک عنصر را به طور مشترک در آن‌ها می‌بینید؛ کنسول چوبی. ترکیب آینه افقی و کنسول چوبی برای قرار گرفتن در پاگرد خانه‎های دوبلکس و در کنار نرده‌های چوبی یا در ورودی راهروی خانه، ترکیب بسیار زیبایی است که می‌تواند به راحتی به دکور خانه شما استایل خاص خودش را ببخشد. به همین دلیل هم توصیه می‌شود برای انتخاب کنسول و آینه دقت زیادی بکنید و سراغ بهترین و خاص‌ترین مدل‌ها بروید؛ چون این بخش از وسایل شما تاثیر زیادی روی اهمیت سایر وسایل خواهد داشت و به نوعی چاشنی دکوراسیونتان است که می‌تواند حال و هوای نهایی آن را تعیین کند.

ساعت چوبی دیوار

هر چه فرم دکور چوبی شما به شکل اولیه، یعنی تنه درخت یا شاخه‌ها نزدیک‌تر باشد، زیبایی دکوراسیون منزل شما طبیعی‌تر و متفاوت می‌شود و یکی از وسایلی که می‌تواند به سادگی یک دایره برش خورده از تنه درخت روی دیوار منزلتان قرار بگیرد، ساعت چوبی است. داشتن یک ساعت چوبی به ویژه برای محیط ویلاهای جنگلی ایده خوبی است. می‌توانید پایین دیواری را که روی آن ساعت چوبی قرار گرفته است با انواع فلاور باکس‎ یا گلدان چوب پلاست و گل‌های رنگارنگ دکور کنید و زیبایی بیشتری به وجود آورید.

سقف چوبی ایده جالب برای ایجاد هارمونی در محیط

ظروف پذیرایی چوبی، اکسسوری‌های دلنشین

این روزها بخشی از دکور چوبی فضای هر خانه‌ای ممکن است به ظروف پذیرایی ساخته شده از چوب اختصاص داده شود. استفاده از ظروف چوبی یکی از ترندهای بادوام دنیای دکوراسیون است که باعث می‌شود لذت پذیرایی هم برای میزبان و هم برای مهمان چند برابر شود. ظروف چوبی اولا به دلیل سادگی و یکدستی در طراحی از مد نمی‌افتد و بسیار شیک است و ثانیا به دلیل طبیعی بودن جنس‌شان حال و هوای بسیار خوبی به مهمانی‌ها می‌دهد. سعی کنید استفاده از این ظرف‌های دوست داشتنی را در برنامه مهمانی‌هایتان قرار دهید؛ به خصوص اگر جمع مهمانی خودمانی و صمیمی است. داشتن چندین قطعه زیر لیوانی چوبی زیبا که ممکن است چیزی جز برش‌های گرد شاخه‌های قطور یک درخت نباشد، ممکن است ساده به نظر برسد، اما زیبایی منحصر به فرد خودش را دارد.

حد تعادل را نگه دارید

یکی از نکات مهمی که موقع استفاده از لوازم تزیینی چوبی باید به آن دقت کرد، میزان استفاده از آن‌ها در دکوراسیون است. توجه داشته باشید که اگر تمام دکور شما چوبی باشند، فضایی خشک را تداعی خواهند کرد؛ به همین دلیل لازم است مثل هر قانون دیگری در دکوراسیون در استفاده از این وسایل افراط نکنید و همان میزان وسایل تزیینی را هم با استفاده از گیاهان زنده و سبز یا رنگ‌های به کار رفته در ظروف شیشه‌ای و سایر بخش‌های دکوراسیون تعدیل کنید. به خاطر داشته باشید اگر نمای منزلتان چوبی است، کفپوش چوبی دارید و خلاصه ردی از چوب پلاست یا چوب در تمام خانه به چشم می‌خورد، در مورد تعداد وسایل تزیینی چوبی باید بسیار دقت کنید و این تعداد را تا جای ممکن محدود به مدل‌های خاص و تعداد کم کنید.

مشاوره رایگان جهت طراحی و اجرای چوب پلاست

02122206807

نکته مهم برای علاقمندان به چوب

اگر شما هم از علاقمندان استفاده از چوب در محیط کار یا منزلتان هستید، احتمالا می‌دانید که هزینه چوب نسبتا بالاست؛ به همین دلیل برای پایین آوردن هزینه‌ها و در عین حال استفاده از مزایای چوب در زیبایی خانه، با استفاده از محصولات چوب پلاست مثل نمای چوب پلاست، کفپوش، نرده، سقف کاذب چوبی و موارد مشابه ابتدا استایل مورد نظرتان را با هزینه پایین‌تر و دوام بالاتر ایجاد کنید و صرف هزینه‌های بیشتر را به خرید دکور چوبی و قرار دادن آن‌ها در دکوراسیون داخلی اختصاص دهید.

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان یا اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

4/5 - (3 امتیاز)
چگونگی استفاده از دکور چوبی متناسب با محیط!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

۵ نظر درباره “چگونگی استفاده از دکور چوبی متناسب با محیط!
  1. این چوب پلاستی که در متن نوشتید از چی ساخته شده دقیقا ؟ نوعی خاصی از چوب هستش ؟ چون من هرچی سرچ کردم بیشتر همون تصویر چوب بود

    1. متریالی تشکیل شده از ۷۰% چوب و ۳۰% پلاستیک و رنگ که در کارخانه با هم ترکیب شده و بعد از بیرون آمدن و عملیات سطی به عنوان کفپوش و…. مورد استفاده قرار می گیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا