کاربرد فضای سبز در شهرهای بزرگ !

کاربرد فضای سبز در شهرهای بزرگ !
فهرست مطالب

شهرنشینی منجر به افزایش جمعیت ساکن در شهرها می‌شود. طبق آمارها انتظار می‌رود که حدود سه چهارم جمعیت در سال‌های آینده، در محیط‌های شهری زندگی خواهند کرد. شهرنشینی دسترسی به طبیعت را محدود می‌کند و قرار گرفتن در معرض خطرات محیطی خاص مانند: آلودگی هوا، صدا و … را افزایش می‌دهد. همین باعث شده تا پدیده‌هایی نوین همچون: روف گاردن، تراس گاردن، سان روم گاردن، هوم گاردن . … روز به روز افزایش یافته و موجب کاربرد فضای سبز در شهرهای بزرگ توسط موارد یاد شده، شود.

بسیاری از مناطق شهری با فشار بیش از حد ناشی از گسترش جمعیت، منابع محدود و تأثیرات فزاینده تغییرات آب و هوایی مواجه هستند. این چالش‌ها باید برطرف شود تا شهرها محیط‌های زندگی سالم و پایدار را فراهم کنند. فضاهای سبز و سایر راه حل‌های مبتنی بر طبیعت، رویکردهای نوآورانه‌ای برای افزایش کیفیت شهری ارائه می‌دهند. تنظیمات صحیح و اصولی در این زمینه، تاب آوری محلی را افزایش می‌دهد و سبک زندگی پایدار را ترویج می‌کند، که در نهایت سلامت روانی را بهبود می‌بخشد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

رفاه ساکنان شهری با وجود اماکنی مانند: پارک‌ها، زمین‌های بازی یا پوشش گیاهی در فضای عمومی و خصوصی (بام سبز، تراس سبز، محوطه سازی حیاط و باغ) جزء اصلی‌ترین این رویکردها محسوب می‌شود. در نهایت این موارد مزایای زیر را به همراه خواهد داشت:

  • ساکنان فرصت کافی برای قرار گرفتن در معرض طبیعت را دارند
  • اثرات رویدادهای شدید آب و هوایی (موج گرما، بارندگی شدید یا سیل) کاهش می‌یابد
  • خطرات زیست محیطی مانند: آلودگی هوا یا صدا کاهش می‌یابد
  • تنوع زیستی شهری حفظ و محافظت می‌شود
  • کیفیت زندگی شهری افزایش یافته می‌یابد
  • سلامت و رفاه ساکنین بهبود می‌یابد

کاربرد فضای سبز در پشت بام به چه صورت است !

کاربرد فضای سبز در اماکن متعدد !

این روزها کاربرد فضای سبز در اماکن متعدد بسیار افزایش یافته است. اما آنچه بیش از پیش با آن مواجه هستیم، رشد روف گاردن یا بام سبز در پشت بام ساختمان‌ها و همینطور محوطه سازی در حیاط است. به خصوص که این امکان را فراهم می‌کند تا ساکنین، مکانی مناسب و کاربردی با فضایی سبز و دلنشین در نزدیک‌ترین محل به مکان زندگی خود داشته باشند. می‌توان گفت کاربرد فضای سبز در این محیط‌ها یکی از نکات اصلی در طراحی روف گاردن یا تراس گاردن و محوطه سازی محسوب می‌شود. می‌توانید حصارکشی باغچه در پشت بام را با نرده چوبی و ایجاد مسیر رفت و آمد را با کفپوش چوبی مشخص نمایید.

هنگامی که شما تصمیم به اجرای یکی از موارد ذکر شده در ساختمان یا ویلا و باغ بگیرید، آنجاست که نقش اساسی فضای سبز کاملا مشخص خواهد شد. زیرا کمبود یا حتی نبود فضایی دلنشین و سرسبز این روزها به معضلی مهم تبدیل شده است. بنابراین می‌توان با ایجاد کمترین یا کوچکترین مکان به فضایی آرام بخش، به راحتی با این مشکل روبرو شد. خوشبختانه وجود محصولاتی دوستدار محیط زیست همچون پروفیل چوب پلاست در این راه باعث می‌شود تا میزان آسیب به طبیعت و محیط زیست روز به روز کاهش یابد.
محصولات پایدار مانند چوب پلاست که امروزه در کشورهای پیشرفته طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده‌اند، باعث شده تا شما بتوانید در کنار فضای سبز از عناصری که به طبیعت آسیبی وارد نمی‌کند، استفاده نمایید.

معرفی محصولی نوین برای کاربرد در کنار فضای سبز !

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، پدیده پشت بام سبز یا همان روف گاردن رو به پیشرفتی چشمگیر است. اما یکی از اصلی‌ترین مواردی که در پشت بام و در طراحی روف گاردن کاربرد دارد، فضای سبز است. گل‌های تزئینی و گیاهان سبز و زنده را می‌توان یکی از مهم‌ترین بخش‌های موجود در هر روف گاردن و در تغییر پشت بام حساب کرد. به خصوص اگر بتوانید این فضای سبز را با محصولات پایدار تلفیق نموده و محیطی متفاوت ایجاد کنید.

کاربرد فضای سبز بالکن و تراس !

اگر می‌خواهید پشت بام را با محصولی پایدار به فضایی دلنشین تبدیل کنید، چوب پلاست بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. ظاهر شبیه به چوب طبیعی اما با کیفیت بسیار بالا که مخصوص فضای باز و بیرونی تولید شده است. این محصول به دلیل برخورداری از 6 رنگ طبیعی در در نهایت از طیفی قهوه‌ای برخوردار است، در کنار فضای سبز و زنده بسیار زیبا جلوه می‌کند.
برای اینکه بتوانید به پرورش و رشد گیاهان سبز و زنده در پشت بام بپردازید، می‌توانید از فلاورباکس چوبی با ابعاد و اعماق متفاوت استفاده کنید. این عنصر با چوب پلاست ساخته می‌شود و امکان پرئرش هر نوع گیاه را برای شما فراهم خواهد کرد. به همین علت می‌توانید فضای سبزی دلنین در پشت بام را با این محصول پایدار به عنوان گلدان ایجاد نمایید.

کاربرد فضای سبز بالکن و تراس !

قطعا اگر شما هم جزء افرادی هستید که در آپارتمان زندگی می‌کنید، از بالکن یا تراس برخوردارید. بنابراین می‌توانید حتی از کمترین فضای ممکن در این نقطه از منزل نهایت استفاده را داشته باشید. شاید بالکن شما کوچک یا بزرگ باشد با این حال امکان ایجاد فضای سبز در آن وجود دارد. تنها کافیست از عناصر کاربردی و مقاوم برای ایجاد فضای سبزی دلنشین در بالکن یا تراس استفاده کنید. اینکه چگونه بالکن را دکوراسیون کنید بستگی به سلیقه شما دارد. کاربرد نرده چوبی یا فلاورباکس چوبی در کنار فضای سبز همیشه جلوه‌ای ویژه دارد.

اما این روزها هستند شرکت‌هایی که در کمترین زمان ممکن و با بهترین تجهیزات اقدام به ایجاد فضای سبز مناسب و دلخواه شما در محیط مورد نظر می‌کنند. اگر کمی سلیقه به خرج دهید می‌توانید با تهیه تایل چوبی یا چند فلاورباکس مستحکم به راحتی تراس را دکوراسیون کرده و فضای سبز دلنشین ایجاد کنید. از دیوار سبز یا گل‌های پیچک و رونده در گوشه و کنار تراس استفاده کنید و به این ترتیب محیط دوستداشتنی برای سپری کردن زمان در طول روز و شب داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
کاربرد فضای سبز در شهرهای بزرگ !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا