حیاط خلوت کوچک و ایده‌های جذاب دکوراسیون آن

حیاط خلوت کوچک و ایده‌های جذاب دکوراسیون آن
فهرست مطالب

چگونه حیاط خلوت کوچک را دکوراسیون کنیم؟

حیاط خلوت چیست؟

حیاط خلوت در معماری به فضایی که در پشت خانه قرار گرفته و عموما بدون سقف و گاها قسمتی از آن مسقف است، گفته می‌شود. البته حیاط خلوت در منازل ویلایی بسیار متفاوت از آپارتمان است و علت این امر مساحت و متراژ بناست. با توجه به این که منازل آپارتمانی زیر ساختی کمتر از منازل ویلایی دارند، حیاط خلوت آن‌ها نیز اصولا در ابعاد کوچک ساخته می‌شود. بنابراین حیاط خلوت در منازل آپارتمانی فضایی خالی در قسمتی از خانه است که از یک سمت ورودی داشته و بدون سقف یا دارای پوشش شیشه‌ایست. این فضا با ابعاد کوچک بنا شده و در صورتی که به آن رسیدگی لازم را بکنید، به عنوان مکانی برای گذراندن وقت قابل استفاده خواهد بود. این روزها طراحی حیاط خلوت نیز همانند روف گاردن پشت بام یا تراس گاردن بسیار مورد استقبال قرار گرفته و مکانی کوچک دنج برای استراحت به شمار می‌آید. 

حیاط خلوت در ساختمان چه کاربردی دارد؟

حیاط خلوت خانه‌های آپارتمانی بیشتر به عنوان انباری و قرار دادن وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که می‌توان این فضا را به بهترین شکل طراحی کرد و آن را به محیطی دوست داشتنی برای استراحت تبدیل کرد. علاوه‌براین زندگی شهری افراد را از داشتن فضایی مناسب برای گذراندن اوقات فراقت یا حتی تغییر روحیه دور ساخته است. پس بهترین راه این است که اگر در ساختمان حیاط خلوت دارید به بهترین شکل آن را دکوراسیون و طراحی کنید. حتی می‌توانید از متریال‌های نوین همچون چوب پلاست در طراحی حیاط خلوت خود استفاده کنید و هارمونی خاصی را با استفاده از چند المان اصلی بوجود آورید.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

ایده هایی برای حیاط خلوت کوچک
ایده هایی برای حیاط خلوت کوچک

ایده هایی برای حیاط خلوت کوچک

دکوراسیون حیاط خلوت آپارتمان

ایده‌های زیادی برای طراحی و دکوراسیون حیاط خلوت کوچک وجود دارد و شما می‌توانید با کمترین امکانات به بهترین شکل حیاط خلوت را تغییر دهید. برای این کار نیاز دارید تا وسایلی که درون حیاط خلوت، انبار کرده‌اید تخلیه نموده و کار را شروع کنید. قبل از هر چیز ایده‌ای مناسب برای طراحی حیاط خلوت داشته باشید. برای مثال دوست دارید حیاط خلوت منزل شما به چه سبکی باشد؟ به حیاط خلوت ایرانی یا حیاط خلوت سنتی علاقه دارید؟ یا تصمیم دارید آن را به شکل مدرن طراحی کنید.

حیاط خلوت ایرانی با صفا و صمیمیت!

حیاط خلوت ایرانی که این روزها کمتر می‌بینیم و از قدیم بیشتر خانه‌ها حتی منازل حیاط دار هم از آن برخوردار بودند، یکی از مکان‌های دوست داشتنی برای استراحت بود. اما شما می‌توانید با کمی خلاقیت طراحی حیاط خلوت ایرانی را انجام دهید. کافیست تا از میز یا نیمکت چوبی برای نشتن یا استراحت استفاده کنید. اگر این امکان را داشته باشید که حوضچه‌ای کوچک را داخل حیاط خلوت قرار دهید، به این ترتیب بهترین فضا سازی را داشته و می‌توانید حیاط خلوت را ایرانی و به سبک قدیم داشته باشید.

حیاط خلوت کوچک و زیبا با فضای سبز!

اگر دوست دارید که مکانی برای پرورش گل و گیاهان مورد علاقه‌تان داشته باشید، بهتر است از چند فلاورباکس در حیاط خلوت استفاده کنید. شما با گلدان‌های کوچک می‌توانید گل‌های تزئینی زیبایی را پرورش دهید یا حتی این امکان را دارید که سبزیجات تازه بکارید. علاوه‌براین گل‌های رونده و پیچک به شکل قابل توجهی در طراحی فضای سبز تاثیر گذار بوده و باعث تغییر روحیه شما خواهد شد. از این ایده در روف گاردن نیز استفاده می‌شود و امکان سبزی کاری یا گلکاری را برای ساکنین فراهم می‌نماید.

طراحی فضای سبز در آپارتمان
طراحی فضای سبز در آپارتمان

طراحی حیاط خلوت زیبا و با صفا با مبلمان یا نیمکت چوبی برای استراحت!

استفاده از مبلمان یا نیمکت چوبی ایده‌ای جذاب برای حیاط خلوت است به شرطی که بتوان آن را به خوبی جا داد. لزوما نیاز نیست که تعداد بلایی از مبل یا نیمکت را به سختی درون حیاط خلوت قرار دهید؛ حتی یک مبل کوچک یا یک نیمکت در گوشه‌ای از حیاط خلوت که روی آن بالشت قرار داده‌اید، بهترین گزینه برای نشستن است. اما اگر حیاط خلوت شما ابعادی بزرگتر دارد که امکان استفاده از دیگر مبلمان همچون میز غذاخوری فراهم است، پس می‌توانید این ایده را نیز عملی کنید.

حیاط خلوت شیک با نورپردازی مناسب!

اگر دوست دارید طراحی حیاط خلوت شما خاص باشد و احساس آرامش کنید، نورپردازی را درون حیاط خلوت استفاده کنید. نورپردازی با چراغ‌های کوچک ریسه‎ای نه تنها فضای حیاط خلوت را زیبا و روشن می‌کند، بلکه تاثیر به سزایی در دکوراسیون دارد.

طراحی حیاط خلوت!

طراحی حیاط خلوت در سال‌های اخیر به طور حرفه‌ای انجام می‌شود و یکی از مزایای آن، دکوراسیون فضای مورد نظر شما در کمترین زمان ممکن توسط تیمی متخصص است. طراحان و گروه اجرا می‌توانند با استفاده از المان‌هایی متفاوت همچون: کفپوش چوبی، نرده چوبی، مبلمان و نیمکت، دیوار سبز، فلاورباکس یا گلدان حیاط خلوت را به بهترین شکل برای شما طراحی نمایند. بنابراین اگر تصمیم دارید سبکی متفاوت از طراحی حیاط خلوت را در آپارتمان یا منزل خود داشته باشید، به راحتی می‌توانید از مشاورانی که در این زمینه فعال هستند راهنمایی‌های لازم را بگیرید.

3.5/5 - (15 امتیاز)
حیاط خلوت کوچک و ایده‌های جذاب دکوراسیون آن

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

بازگشت به بالا