محوطه سازی حیاط / حیاط سازی

محوطه سازی حیاط از سال‌های دور در ایران مرسوم بوده و با توجه به این که حیاط یکی از اصلی‌ترین نقاط هر منزل به شمار می‌آمده، زیباسازی آن برای ساکنین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. این روزها همچنین حیاط سازی یکی از اولویت‌های سازندگان محسوب می‌شود که با انجام اصولی آن، نه تنها موجب افزایش ارزش ملک خواهند شد، که فضایی مناسب و دوستداشتنی برای گذراندن اوقات فراغت افراد ساختمان فراهم نموده‌اند.

محوطه سازی حیاط تنها به کاشت چندین درخت، گل و گیاهان تزئینی ختم نخواهد شد و وجود محصولات نوین و چند منظوره همچون چوب پلاست در حیاط سازی باعث شده تا افراد بیش از پیش به این مهم توجه نموده و المان‌های متنوعی در حیاط هرچند کوچک یا بزرگ استفاده نمایند. بنابراین در حیاط منزل ویلایی یا ساختمان مسکونی ساخت و اجرای نیمکت، پرگولا، آلاچیق، آبنما یا حوضچه و … طبق سلیقه و نیاز شما قابل طراحی و ساخت خواهد بود. 

مشاوره رایگان جهت طراحی محوطه حیاط

 

محصولات چوب پلاست چوپکس در این محوطه

چگونگی حیاط سازی ساده و شیک !

برای این که بتوانید حیاط سازی ساده و شیک داشته باشید، باید قبل از هرکاری با اصول و قوانین این کار آشنایی لازم را داشته باشید. خوشبختانه شرکت‌های بسیاری در محوطه سازی فعال هستند که می‌توانند شما را در این راه کمک کرده و بهترین پیشنهاد را برای طراحی و استفاده از متریال مناسب به شما دهند. با این حال می‌توانید با بررسی و تحقیق در اینباره بهترین محصولات را برای حیاط سازی بیابید که نه تنها از مقاومت بالایی برخوردار هستند، که مختص فضای بیرون طراحی شده با قرار گرفتن در معرض هوای آزاد، باران و برف یا تابش نور خورشید آسیب نبینند. 

مشاوره رایگان جهت طراحی محوطه حیاط

 

ایده هایی برای حیاط سازی !

یکی از اصلی‌ترین مواردی که برای محوطه سازی حیاط باید در نظر گرفته شود، استفاده از متریالی مناسب است. محصولات چوب پلاست با برخورداری از ویژگی‌های متنوع، ضمن این که مختص فضای باز طراحی و ساخته شده است، گزینه‌ای مناسب برای کاربرد در محوطه سازی باغ، حیاط و ویلا به شمار می‌آید. از این محصول می‌توانید به صورت گسترده در محوطه حیاط برای ساخت و اجرای المان‌های اصلی استفاده نمایید که عبارتند از:

  • طراحی و اجرای آلاچیق، طراحی و اجرای پرگولا
  • طراحی و اجرای کفپوش، طراحی و اجرای آتشدان
  • طراحی و اجرای نیمکت، طراحی و اجرای فلاورباکس

و … که تمامی موارد همگی قابل اجرا با پروفیل چوب پلاست خواهد بود. یکی از پرکاربردترین ایده هایی که برای حیاط سازی مناسب است، ساخت و اجرای سایبان یا پرگولا بوده که هم فضایی مناسب برای نشستن را فراهم می‌نماید و هم می‌توانید گیاهان پیچک و رونده را برای ایجاد سایه بیشتر برروی این سازه استفاده نمایید.

محوطه سازی باغچه به چه صورت است ؟

محوطه سازی باغچه یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها در حیاط سازی به شمار می‌آید که ارتباط مستقیمی با تغییر روحیه ساکنین دارد. باغچه بهترین گزینه برای کشات گیاهان و گل‌های تزئینی بوده و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید فضای سبزی دوستداشتنی در حیاط بوجود آورید. اما برای محوطه سازی حیاط می‌توانید از پروفیل چوب پلاست برای ایجاد نرده چوبی یا حصار دور باغچه استفاده کنید. علاوه‌براین استفاده از سنگ‌های تزئینی یا ایجاد فلاورباکس در گوشه و کنار باغچه فضایی متفاوت را ایجاد خواهد کرد.

مشاوره رایگان جهت طراحی محوطه حیاط

 

کد رنگی جدید پروفیل چوب پلاست

در محوطه سازی حیاط بزرگ چه عناصری قابل استفاده است ؟

محوطه سازی حیاط بزرگ را می‌توانید با کاربرد عناصر متعددی تکمیل نمایید و به این صورت محیطی دوستداشتنی ایجاد کنید. از جمله المان‌های قابل استفاده در حیاط بزرگ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

کفپوش در محوطه سازی حیاط

کفپوش چوبی را می‌توانید برای یکدست کردن سطح حیاط و همچنین ایجاد مسیر رفت و آمد استفاده نمایید. از این المان در کف آلاچیق یا پرگولا نیز استفاده می‌شود. کفپوش چوبی اجرا شده با پروفیل چوب پلاست با توجه به این که ظاهری شبیه به چوب طبیعی دارد، در صورتی که در محوطه سازی حیاط اجرا شود، موجب ایجاد یکپارچگی و هماهنگی خواهد شد. 

آلاچیق و پرگولا در محوطه سازی حیاط

آلاچیق و پرگولا (سایبان) یکی از عناصر پرکاربرد در محوطه سازی حیاط بزرگ به شمار می‌آیند؛ طراحی و اجرای این المان‌ها در محیط باعث می‌شود تا فضای مناسب و پرکاربرد برای گذراندن اوقات فراغت و همینطور استراحت ساکنین فراهم آید.

مبلمان فضای باز در محوطه سازی حیاط

مبلمان فضای باز که شامل نیمکت و میز آتشدان می‌شود، بهترین گزینه برای اجرا در پرگولا، آلاچیق یا حتی بخش‌های متفاوتی از حیاط است که در ابعاد کوچک نیز ساخته می‌شود. ضمن این که تمامی موارد ذکر شده البته به غیر از آلاچیق در محوطه سازی حیاط کوچک نیز کاربرد خواهد داشت.

محوطه سازی حیاط کوچک به چه صورت است ؟

محوطه سازی حیاط کوچک نیاز به ذوق و خلاقیت دارد تا بتوان با کاربرد تنها چند عنصر محیطی دنج و آرامبخش برای سپری کردن اوقات فراغت داشته باشید. طراح اصولا طبق متراژ و ابعاد موجود، طرحی را برای حیاط کوچک ارائه خواهد داد و از کمترین و کوچکترین فضای موجود به بهترین شکل ممکن استفاده خواهد کرد. اصولا از یه نیمکت یا مبل برای نشستن ساکنین استفاده می‌شود؛ ضمن این که می‌توان سطح محوطه را با کفپوش پوشاند و از فلاورباکس در قسمت‌هایی از حیاط استفاده کرد. 

معرفی چوپکس

شرکت چوپکس از سال ۱۳۸۲ در ایران به عنوان اولین تولید کننده پروفیل چوب پلاست (wood plastic composite) فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت با بیش از 18 سال سابقه درخشان، در این صنعت، سهم چشمگیری از بازار داخلی محصولات چوب پلاست را به خود اختصاص داده است. شرکت چوپکس با بهره‌گیری از خطوط تولید به روز و کادر دفتری مجرب، پروژه‌های متعددی در اقصی نقاط ایران و دیگر کشورهای همسایه همچون: عراق، امارات، عمان و قطر طراحی و اجرا نموده است. در حال حاضر این مجموعه با تولید انواع سطح مقطع پروفیل چوب پلاستیک (محصولات چوپکس) و همچنین برخورداری از تیم‌های مجرب فروش، طراحی و اجرا، قابلیت ارائه خدمات متنوع به شما هموطنان عزیز در سراسر ایران را دارد. 

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901841

3.5/5 - (6 امتیاز)
۲ نظر درباره “محوطه سازی حیاط / حیاط سازی
  1. سلام خسته نباشید
    ی حیاط خلوت کوچیک دارم میخام توش با چوب پلاست کار شه برآورده هزینه رو چجوری باید انجام بدم؟
    حیاط خلوت ۲ در ۳ هستش سقف هم میخام بزنم براش
    مممون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام وقت بخیر
      بسیار عالی، کارشناسان ما شما رو راهنمایی خواهند کرد
      برای مشاوره رایگان، استعلام قیمت و برآورد هزینه با شما در تماس خواهیم بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا